Операційний менеджмент
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.00.O.030
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: доцент Сорочак Олег Зіновійович, професор Кучер Анатолій Васильович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Фахові компетентності (ФК):
ФК1. Здатність визначати та описувати характеристики організації.
ФК4. Вміння визначати функціональні області організації та зв’язки між ними.
ФК5. Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту.
Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП):
ФКП1.1. Здатність організовувати процес управління організаціями з формуванням стратегічних напрямів їх розвитку, а також уміння приймати та реалізовувати управлінські рішення у господарській діяльності організацій.
ФКП1.2. Здатність застосовувати необхідні знання для роботи на низовому рівні управління у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних форм власності та організаційно- правових форм господарювання.
Результати навчання: ПРН3. Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства.
ПРН4. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень.
ПРН8. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації.
ПРН14. Ідентифікувати причини стресу, адаптувати себе та членів команди до стресової ситуації, знаходити засоби до її нейтралізації.
ПРН18. Здатність продемонструвати базові знання у сфері управління організаціями та їх підрозділами, уміння планувати господарську діяльність, здійснювати побудову організаційних структур, використовувати ефективні системи мотивації, забезпечувати контроль і регулювання управлінських процесів.
ПРН23. Здатність демонструвати поглиблені знання та розуміння процесів логістичного менеджменту: ідентифікація об’єктів логістичних рішень, обрання та застосування відповідних оптимізаційних методів та моделей, використання сучасних методичних прийомів визначення ефективності логістики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Статистика.
кореквізити: Операційний менеджмент (КР).
Короткий зміст навчальної програми: Основи операційного менеджменту: основні поняття та розвиток. Становлення та розвиток операційного менеджменту. Стратегічні питання операційного менеджменту. Системний підхід до операційного менеджменту. Функціональна модель операційної системи. Класифікація операційних систем. Операційні процеси організації. Операційна структура організації. Управління проектами підготовки операційної системи. Управління проектами. Управління ресурсним забезпеченням операційної системи. Управління обслуговуванням операційної системи. Оперативне управління діяльністю операційної системи. Управління якістю товарів і послуг. Управління продуктивністю операційної системи.
Опис: Основи операційного менеджменту: основні поняття та розвиток. Становлення та розвиток операційного менеджменту. Стратегічні питання операційного менеджменту. Системний підхід до операційного менеджменту. Функціональна модель операційної системи. Класифікація операційних систем. Операційні процеси організації. Операційна структура організації. Управління проектами підготовки операційної системи. Управління проектами. Управління ресурсним забезпеченням операційної системи. Управління обслуговуванням операційної системи. Оперативне управління діяльністю операційної системи. Управління якістю товарів і послуг. Управління продуктивністю операційної системи.
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання. Лекційні, практичні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за тестами протягом 5-10 хв; фронтальна перевірка виконаних домашніх завдань тощо. Екзамен письмова (тестова) частина, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 45 балів (практичні заняття 13 балів, лабораторні заняття – 32 бали). Екзаменаційний контроль – 55 балів (50 балів – письмова компонента, 5 балів – усна компонента).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Калінько І.В. Операційний менеджмент. Навчальний посібник. / І.В. Калінько, І.А. Косач, Г.В. Старченко – К.: Кондор, 2020. – 264 с.
2. Капінос Г.І. Операційний менеджмент [текст]: навч. посіб. / Г.І. Капінос, І.В. Бабій – К.: «Центр навчальної літератури», 2017. – 352 с.
3. Сорочак О.З. Операційний менеджмент: практикум. – Львів: Растр-7, 2023. – 150 с.
4. Моргулець О.Б. Менеджмент у сфері послуг: навч. посіб./ О.Б. Моргулець – К.: «Центр навчальної літератури», 2020. –384 с.
5. Gunther Pawellek. Ganzheitliche Fabrikplanung. Grundlagen, Vorgehensweise, EDV-Unterstutzung. 2. Auflage, Springer-Verlag, Berlin/Heidelberg 2014. – 443 s.
6. Jay Heizer, Barry Render, Chuck Munson. Operations Management: Sustainability and Supply Chain Management, 12th edition. Published by Pearson, 2016. – 968 p.
7. Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Операційний менеджмент» (укладач: Сорочак О.З.). Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=6680
8. Операційний менеджмент: Методичні вказівки до практичних занять для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Менеджмент» спеціальності 073 «Менеджмент» / Укладачі: Сорочак О.З., Кулиняк І.Я., Просович О.П. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. – 36 с.
9. Методичні вказівки для самостійної роботи з навчальної компоненти «Операційний менеджмент» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 073 – Менеджмент. / Укладачі О.З. Сорочак, О.П. Просович – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2022. – 50 с.
10. Інформаційно-аналітичний портал Українського агентства фінансового розвитку: http://www.ufin.com.ua/index.htm
11. Портал про інвестиції: http://investycii.org
12. Статистика науки та інновацій: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/publnauka_u.htm
13. Інтернет-портал для управлінців. – http://www.management.com.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Операційний менеджмент (курсова робота)
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.040
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: доцент Сорочак Олег Зіновійович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Фахові компетентності (ФК):
ФК8. Здатність планувати діяльність організації та управляти часом.
ФКП1.2. Здатність застосовувати необхідні знання для роботи на низовому рівні управління у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних форм власності та організаційно-правових форм господарювання.
Результати навчання: ПРН4. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень.
ПРН17. Виконувати дослідження індивідуально та/або в групі під керівництвом лідера.
ПРН18. Здатність продемонструвати базові знання у сфері управління організаціями та їх підрозділами, уміння планувати господарську діяльність, здійснювати побудову організаційних структур, використовувати ефективні системи мотивації, забезпечувати контроль і регулювання управлінських процесів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Управління бізнесом (КП).
кореквізити: Операційний менеджмент, Інформаційно-комунікаційний менеджмент (КП).
Короткий зміст навчальної програми: Курсова робота з дисципліни «Операційний менеджмент» спрямована на набуття здобувачами освіти навичок вибору системи управління запасами та розрахунку площ для їх зберігання. У роботі розглядаються основні методи і техніки, що використовуються для оптимізації запасів в організаціях, зокрема АВС- та XYZ-аналізи. Задачі включають визначення оптимальних розмірів замовлення, рівнів повторення замовлень, а також максимального рівня запасів. Здобувачі освіти здійснюють класифікацію запасів за групами, визначають площу складських приміщень і розробляють план для їх розміщення. Курсова робота є важливим етапом у закріпленні теоретичних знань і розвитку практичних навичок здобувачів освіти в області операційного менеджменту.
Опис: Виконання курсової роботи з курсу «Операційний менеджмент» передбачає розв’язання завдання щодо вибору системи управління запасами і розрахунку необхідних площ для їх зберігання.
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання. Вступна лекція: евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: перевірка розділів курсової роботи, усне опитування, презентація курсової роботи, захист курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: якість оформлення розділів курсової роботи – 15 балів; презентація і захист курсової роботи – 85 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Калінько І.В. Операційний менеджмент. Навчальний посібник. / І.В. Калінько, І.А. Косач, Г.В. Старченко – К.: Кондор, 2020. – 264 с.
2. Капінос Г.І. Операційний менеджмент [текст]: навч. посіб. / Г.І. Капінос, І.В. Бабій – К.: «Центр навчальної літератури», 2017. – 352 с.
3. Сорочак О.З. Операційний менеджмент: практикум. – Львів: Растр-7, 2023. – 150 с.
4. Моргулець О.Б. Менеджмент у сфері послуг: навч. посіб./ О.Б. Моргулець – К.: «Центр навчальної літератури», 2020. –384 с.
5. Gunther Pawellek. Ganzheitliche Fabrikplanung. Grundlagen, Vorgehensweise, EDV-Unterstutzung. 2. Auflage, Springer-Verlag, Berlin/Heidelberg 2014. – 443 s.
6. Jay Heizer, Barry Render, Chuck Munson. Operations Management: Sustainability and Supply Chain Management, 12th edition. Published by Pearson, 2016. – 968 p.
7. Операційний менеджмент: Методичні вказівки та завдання до виконання курсової роботи для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 073 – Менеджмент / Укладачі Сорочак О.З., Гвоздь М.Я.: – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2018. – 22 с.
8. Інформаційно-аналітичний портал Українського агентства фінансового розвитку: http://www.ufin.com.ua/index.htm
9. Портал про інвестиції: http://investycii.org
10. Статистика науки та інновацій: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/publnauka_u.htm
11. Інтернет-портал для управлінців. – http://www.management.com.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).