Економіка логістики

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.07.E.165
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: кандидат економічних наук, доцент кафедри МЛ, Михайлик Н.І.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здатність розв’язувати складні задачі з економіки логістики та практичні проблеми під час професійної діяльності у логістиці або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів економіки логістики і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральної: ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук. загальні компетентності: ЗК1 Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ЗК2 Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. ЗК13 Цінування та повага різноманітності та мультикультурності. ЗК15 Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). фахові компетентності спеціальності: ФК5 Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту. ФК10 Здатність оцінювати виконувані роботи, забезпечувати їх якість та мотивувати персонал організації. ФК14 Розуміти принципи психології та використовувати їх у професійній діяльності. ФК15 Здатність формувати та демонструвати лідерські якості та поведінкові навички. фахові компетентності професійного спрямування: ФКС7.1 Уміння застосовувати традиційні і сучасні методи та інструменти управління матеріальними та супровідними інформаційними та фінансовими потоками в організаціях різних форм власності та видів діяльності. ФКС7.2 Здатність використовувати сучасні інформаційні системи та технології в управлінні логістичними потоками.
Результати навчання: Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень. Описувати зміст функціональних сфер діяльності організації. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації. Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації. Знання з логістичного менеджменту: володіння сучасними методами управління системою матеріальних потоків, методичними прийомами у визначенні ефективності логістики з використанням сучасних IT-технологій, методами підвищення конкурентоспроможності підприємств за рахунок логістичних компетенцій. Уміння планувати різноманітні види діяльності, здійснювати побудову організаційних структур управління організаціями і підрозділами, використовувати ефективні системи мотивування працівників та оплати праці, забезпечувати ефективний контроль якості робіт і регулювання управлінських процесів. Уміння оптимізувати систему управління запасами, транспортно-складську, постачальницько-збутову та виробничу системи, ідентифікувати та усувати «вузькі» місця в логістичних системах. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: Фінанси підприємств
Короткий зміст навчальної програми: Метою вивчення даної дисципліни є формування у студентів системи знань з теоретичних, практичних та методологічних основ економічних особливостей ведення логістичної діяльності, набуття навиків управління ресурсами логістичних систем, методами їх ефективного використання, формування витрат і цін на логістичні послуги, методами зниження та управління витратами, а також методами оцінки та підвищення економічної ефективності проектованих і діючих логістичних систем (ЛС), в тому числі ланцюгів поставок.
Опис: Логістика як об’єкт господарювання. Організація логістичної діяльності. Виробничі засоби логістики. Економічний потенціал логістики. Витрати логістичної діяльності. Продукт логістичної діяльності. Оцінювання результатів логістики. Особливості економіки логістичної діяльності в ланцюгах (мережах) поставок.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль роботи студента: - оцінювання знань студентів на практичних заняттях (оцінювання виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті); - оцінювання виконання контрольних робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи) – для студентів заочної форми навчання. Екзаменаційний контроль: оцінювання знань студентів на екзамені, що передбачає письмову та усну компоненту. Письмова компонента проводиться за допомогою комп’ютерного тестування у Віртуальному навчальному середовищі за адресою http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8074 (15 тестів першого рівня складності по 2 бали, 4 тести другого рівня складності по 3 бали та практичні завдання по 6 балів (з яких по 4 бали за правильну відповідь у контрольному тесті ВНС, 2 бали – за представлення правильного письмового розвязку задачі)).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40%): -робота на практичних заняттях; -робота на лабораторних заняттях. Екзаменаційний контроль (60%): -письмова компонента; -усна компонента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Економіка логістики: підручник / Є.В. Крикавський, О.А. Похильченко та ін.; за заг. Ред. Крикавського Є.В. та Похильченко О.А. Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2014. 526 с. 2. Крикавський Є., Похильченко О., Фертч М. Логістика та управління ланцюгами поставок: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. 848 с. 3. Крикавський Є.В., Чорнописька Н.В. Логістичні системи: навч. посіб. Вид. 2-е. Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2012. 312 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Економіка логістики (курсовий проєкт)

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.07.E.170
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: кандидат економічних наук, доцент кафедри МЛ, Михайлик Н.І.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здатність розв’язувати складні задачі з економіки логістики та практичні проблеми під час професійної діяльності у логістиці або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів економіки логістики і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральної: ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук. загальні компетентності: ЗК1 Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ЗК2 Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. ЗК13 Цінування та повага різноманітності та мультикультурності. ЗК15 Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). фахові компетентності спеціальності: ФК5 Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту. ФК10 Здатність оцінювати виконувані роботи, забезпечувати їх якість та мотивувати персонал організації. ФК14 Розуміти принципи психології та використовувати їх у професійній діяльності. ФК15 Здатність формувати та демонструвати лідерські якості та поведінкові навички. фахові компетентності професійного спрямування: ФКС7.1 Уміння застосовувати традиційні і сучасні методи та інструменти управління матеріальними та супровідними інформаційними та фінансовими потоками в організаціях різних форм власності та видів діяльності. ФКС7.2 Здатність використовувати сучасні інформаційні системи та технології в управлінні логістичними потоками.
Результати навчання: Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень. Описувати зміст функціональних сфер діяльності організації. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації. Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації. Знання з логістичного менеджменту: володіння сучасними методами управління системою матеріальних потоків, методичними прийомами у визначенні ефективності логістики з використанням сучасних IT-технологій, методами підвищення конкурентоспроможності підприємств за рахунок логістичних компетенцій. Уміння планувати різноманітні види діяльності, здійснювати побудову організаційних структур управління організаціями і підрозділами, використовувати ефективні системи мотивування працівників та оплати праці, забезпечувати ефективний контроль якості робіт і регулювання управлінських процесів. Уміння оптимізувати систему управління запасами, транспортно-складську, постачальницько-збутову та виробничу системи, ідентифікувати та усувати «вузькі» місця в логістичних системах. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: Фінанси підприємств
Короткий зміст навчальної програми: Метою вивчення даної дисципліни є формування у студентів системи знань з теоретичних, практичних та методологічних основ економічних особливостей ведення логістичної діяльності, набуття навиків управління ресурсами логістичних систем, методами їх ефективного використання, формування витрат і цін на логістичні послуги, методами зниження та управління витратами, а також методами оцінки та підвищення економічної ефективності проектованих і діючих логістичних систем (ЛС), в тому числі ланцюгів поставок.
Опис: Логістика як об’єкт господарювання. Організація логістичної діяльності. Виробничі засоби логістики. Економічний потенціал логістики. Витрати логістичної діяльності. Продукт логістичної діяльності. Оцінювання результатів логістики. Особливості економіки логістичної діяльності в ланцюгах (мережах) поставок.
Методи та критерії оцінювання: • написання курсового проекту (50%) – письмова форма, • контрольний захід (50 %, захист курсового проекту, залік) - усна форма.
Критерії оцінювання результатів навчання: За тиждень до офіційного захисту курсового проекту студент надсилає роботу на перевірку керівнику. Робота допускається до захисту, якщо її якість відповідає основним вимогам і студент вільно володіє матеріалом. Виявлені при перегляді роботи помилки мають бути усунені до офіційного захисту курсового проекту без переносу терміну захисту. До захисту курсового проекту допускаються студенти, які підготували та оформили роботу у відповідності із встановленими вимогами. Під час захисту студент протягом 10 хвилин доповідає, після чого відповідає на додаткові питання комісії. Курсова робота оцінюється відповідно до карти розподілу балів, яка висвітлює основні розділи курсової роботи та бали за повноту розкриття (100 балів: 50 балів за оформлення та написання роботи та 50 балів за усний захист). Найвищу оцінку отримує студент, якщо зміст його курсової роботи відповідає поставленому завданню (тематиці), наведені актуальні статистичні матеріали (при їх необхідності), методика завдання відповідає встановленим вимогам. Оцінка курсової роботи знижується у випадку наявності помилок, що свідчать про недостатню актуальність та аргументованість запропонованих рішень: неактуальні джерела інформації, помилкові вхідні дані у практичній чи аналітичній частині, попередні розрахунки зроблено частково, наявні арифметичні чи логічні помилки. Підставою зниження оцінки є незавершена конкретними висновками і коментарями студента робота. До зниження загальної оцінки може привести також наявність таких окремих недоліків, як неохайне оформлення роботи (зниження оцінки від 1 до 5 балів); невиконання вимог до оформлення курсової роботи (зниження оцінки від 1 до 5 балів); виконання курсової роботи за суперечливими чи сумнівними матеріалами (зниження оцінки на два бали). Викладач може зарахувати виправлення студентом недоліків у окремих завданнях під час захисту і обговорення курсової роботи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Економіка логістики: підручник / Є.В. Крикавський, О.А. Похильченко та ін.; за заг. Ред. Крикавського Є.В. та Похильченко О.А. Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2014. 526 с. 2. Крикавський Є., Похильченко О., Фертч М. Логістика та управління ланцюгами поставок: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. 848 с. 3. Крикавський Є.В., Чорнописька Н.В. Логістичні системи: навч. посіб. Вид. 2-е. Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2012. 312 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).