Психологія та соціально-правовий діалог у менеджменті

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.06.E.143
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Гладун Світлана Олексіївна, старший викладач кафедри менеджменту персоналу та адміністрування Навчально-наукового інституту економіки та менеджменту
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни полягає в оволодінні майбутніми фахівцями основними поняттями сучасної психології управління, у формуванні змістовних установок й орієнтирів, необхідних для організації психологічного забезпечення трудової діяльності і професійної підготовки суб’єкта праці, управління конфліктами, раціональної організації і проектування трудової діяльності персоналу.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: - здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук загальні компетентності: ЗК 2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. ЗК 3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу. фахові компетентності: ФК 14. Розуміти принципи психології та використовувати їх у професійній діяльності. ФК 15. Здатність формувати та демонструвати лідерські якості та поведінкові навички. фахові компетентності професійного спрямування ФКП 5.4. Поглиблені знання психологічних процесів станів і закономірностей роботи психіки людини, пов’язані з трудовою діяльністю з метою формування в найманого персоналу лідерських навиків мислення, поведінки та діяння.
Результати навчання: В результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПРН 2. Зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя. ПРН 14. Ідентифікувати причини стресу, адаптувати себе та членів команди до стресової ситуації, знаходити засоби до її нейтралізації. ПРН 28. Уміння розробляти та здійснювати кадрову політику, забезпечувати цілеспрямований розвиток персоналу організації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Економіка праці Корреквізити: Управління розвитком персоналу організації
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Психологія в менеджменті» має на меті формування компетенцій у сфері управління персоналом, де кожен працівник трактується як основна цінність організації. Дисципліна презентує основи сучасних підходів та принципів психології в менеджменті, розглядає працівника як цілісну особистість з емоціями, відчуттями, природніми реакціями на різноманітні подразники зовнішнього середовища тощо. Ціллю дисципліни є сформувати у майбутніх менеджерів чітке розуміння важливості психології в управлінні організацією в цілому та персоналом зокрема. Дисципліна розрахована на майбутніх фахівців менеджменту, управління людськими ресурсами, у галузі державного управління і державних службовці та усіх зацікавлених осіб у питаннях використання інструментів психології для ефективного управління.
Опис: 1. Методологічні та теоретичні основи психології менеджменту 2. Людина та праця 3. Суб'єкт праці та його структура 4. Методи психології праці 5. Класифікація професій 6. Психологія професій. 7. Мотиви професійної діяльності 8. Психологічні проблеми формування професійних кадрів 9. Психологічні основи професійного відбору, підбору, розміщення та атестації кадрів 10. Психологічні питання професійної підготовки кадрів 11. Психологічні питання трудової адаптації і стабілізації робочих кадрів 12. Психологічні аспекти підвищення професійної працездатності працівника 13. Психологічні питання безпеки праці 14. Психологічні аспекти формування, розвитку, корекції резервних можливостей працівника 15. Соціально-психологічні проблеми взаємовідносин у трудовому колективі 16. Психологія перемовин
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: розв’язування ситуаційних завдань, усне опитування, тести, виконання індивідуальних завдань Підсумковий контроль (контрольні заходи, екзамен): тестування, теоретичні питання, проблемно-пошукові та діагностичні завдання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзамен(100%); виконання практичних завдань (45%); підсумкове контрольне тестування (55%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Орбан-Лембрик Л.Е. Психологія управління. навч. посіб. / Л.Е.Орбан-Лембрик. – 2-ге вид., доп. – К. : Академвидав, 2010. – 544 с Загальна психологія : навч. посіб. ; за заг. ред. Р. А. Калениченка, О. Г. Льовкіної, І. О. Пєтухової / Університет державної фіскальної служби України. – Ірпінь, 2020. – 554 с Захарчин Г.М., Винничук Р.О. Управління конфліктами: навч. Посібник. -2-ге вид., доповн. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 192.с. Кулініч І. О. Психологія управління : підручник / Кулініч І. О. – К. : Знання, 2011. – 415 с. Орбан-Лембрик Л. Е. Психологія управління : посібник / Обран-Лембрик Л. Е. - К. : Академвидав, 2003. – 568 с. Якубовська С.С. Психологія управління: Навч. посібник. – Рівне: НУВГП, 2010. – 360 с. Постоян Т. Г. Психологія управління : навч. посібн. - Одеса : Університет Ушинського, 2020. - 195 с. Слободянюк А. В., Андрущенко Н. О. Психологія управління та конфліктологія : навч. посіб. для практ. та семінар. занять. Вінниця : ВНТУ, 2010. 120 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).