Економічне оцінювання інноваційних процесів
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.02.E.072
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н, проф. Лісовська Лідія Степанівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК5. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК10. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні.
Фахові компетентності (ФК):
ФК2. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища;
ФК12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення.
Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП):
ФКП2.1. Поглиблені знання з управління інноваціями: володіння інноваційними методами управління, розуміння методологічних прийомів визначення ефективності інноваційного менеджменту з використанням сучасних інформаційних систем і технологій, уміння здійснювати економічне оцінювання інноваційних процесів.
Результати навчання: ПРН5. Описувати зміст функціональних сфер діяльності організації
ПРН6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень
ПРН12. Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації
ПРН19 Базові знання для реалізації інноваційної діяльності у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних організаційно-правових форм господарювання, органах державної влади, місцевого самоврядування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Основи інвентики та дизайн-мислення, Управління комунікаціями туристичних організацій.
кореквізити: Економічне оцінювання інноваційних процесів (КП), Управлінський облік, Формування і розвиток команди інноваційного проекту.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна розкриває концептуальні та прикладні аспекти оцінювання інноваційних процесів у сучасному бізнес-середовищі. Під час вивчення курсу студенти отримують систематизовані знання про сутність, види та особливості інновацій, а також опановують методичні підходи та моделі економічного оцінювання інноваційних процесів.
Опис: Поняття інноваційних процесів. Методичні підходи до оцінювання інноваційних процесів. Методичні підходи до економічного оцінювання інноваційних процесів. Моделі економічного оцінювання інноваційних процесів.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні, практичні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо, Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (45 балів); підсумковий контроль (екзамен: письмова форма (55 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Лісовська Л. В. Електронний навчально-методичний комплекс «Економічне оцінювання інноваційних процесів в індустрії туризму і рекреації» / Л. С. Лісовська, Х.М.Беспалюк.
2. Лісовська Л.С. Формування систем взаємодії у інноваційних процесах: концепція налагодження та інструменти оцінювання: монографія / Л.С. Лісовська; за заг. наук. ред. О.М. Лютак. Луцьк : Вежа-Друк, 2020. 388 с.
3. Лісовська Л.С., Юринець О.В., Зінчук І.В. Види та особливості партнерів у інноваційних процесах. Траєкторії формування національної інноваційної стратегії забезпечення економічної безпеки України: монографія / за заг. ред. канд. екон. наук, доц. Л.С. Захаркіної / Суми: Сумський державний університет, 2020. С. 99–111. URL: https://essuir.sumdu.edu.ua/ handle/123456789/80029.
4. Оцінювання та підвищення ефективності інноваційних процесів: монографія / Л.І. Гальків, І.Я. Кулиняк, Л.С. Лісовська, Т.В. Кулініч, І.Є. Матвій. Львів: Растр-7, 2019, 250 c. – С. 108-160.
5. Lisovska L., Terebukh A. Evaluation of the effectiveness and efficiency of scientific research results. Innovation Process Management in Ukraine: problems in commercialization of scientific and technical developments : Monograph / Yurii Vovk, Oleh Karyy, Ihor Kulyniak, Yosyf Petrovych, and other / Edited by Yurii Vovk, Oleh Karyy/ Evaluation of the effectiveness and efficiency of scientific research results: Lviv: LLC «Rastr-7», 2018. 266 p. – Р. 238–256.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Економічне оцінювання інноваційних процесів (курсовий проєкт)
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.02.E.077
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н, проф. Лісовська Лідія Степанівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК10. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні.
Фахові компетентності (ФК):
ФК2. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища;
ФК12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення.
Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП):
ФКП2.1. Поглиблені знання з управління інноваціями: володіння інноваційними методами управління, розуміння методологічних прийомів визначення ефективності інноваційного менеджменту з використанням сучасних інформаційних систем і технологій, уміння здійснювати економічне оцінювання інноваційних процесів.
Результати навчання: ПРН5. Описувати зміст функціональних сфер діяльності організації
ПРН6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень
ПРН12. Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації
ПРН19 Базові знання для реалізації інноваційної діяльності у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних організаційно-правових форм господарювання, органах державної влади, місцевого самоврядування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Технологія зовнішньоекономічних операцій (КП).
кореквізити: Економічне оцінювання інноваційних процесів, Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проєкт має на меті поглибити теоретичні знання та розвинути практичні навички студентів у сфері аналізу, моделювання й оцінювання ефективності інноваційних рішень. У процесі виконання проєкту студенти збирають та систематизують дані, застосовують методичні підходи до визначення економічної доцільності впровадження інновацій (розрахунок NPV, IRR, терміну окупності тощо), розробляють математичні та статистичні моделі для прогнозування результатів, аналізують ризики й чутливість проєктів, а також формулюють висновки та рекомендації щодо оптимізації інноваційної діяльності. Це дозволяє майбутнім фахівцям опанувати інструментарій економічного оцінювання та прийняття рішень, необхідний для успішної реалізації інновацій у сучасному бізнес-середовищі.
Опис: Структура курсового проєкту передбачає вступ, у якому обґрунтовується актуальність теми, визначаються мета, завдання, об’єкт і предмет дослідження, а також методи дослідження; теоретичні засади економічного оцінювання інноваційних процесів, де розглядаються поняття, сутність та класифікація інновацій і їхня роль у розвитку підприємств; методологію та інструментарій оцінювання, що включають методи визначення витрат і вигод, моделі розрахунку економічної ефективності та аналіз ризиків; практичну частину, де подається коротка характеристика обраного підприємства або галузі, опис інноваційного рішення, розрахунок його економічної ефективності, оцінювання ризиків і визначення сценаріїв розвитку; висновки та рекомендації щодо впровадження і подальшого розвитку інноваційного проєкту; список використаних джерел, що містить наукові та інформаційні матеріали, а також додатки (за потреби).
Методи та критерії оцінювання: Вступна лекція: евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: перевірка розділів курсового проекту, усне опитування, презентація курсового проекту, захист курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: якість вступу та актуальність теми оцінюються в межах до 10 балів, повнота теоретичних засад і огляду літератури – до 15 балів, методичні й аналітичні підходи – до 25 балів, практична реалізація та розрахунки – до 25 балів, висновки та рекомендації – до 15 балів, а оформлення і структура роботи – до 10 балів, що загалом становить 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Лісовська Л. В. Електронний навчально-методичний комплекс «Економічне оцінювання інноваційних процесів в індустрії туризму і рекреації» / Л. С. Лісовська, Х.М.Беспалюк.
2. Лісовська Л.С. Формування систем взаємодії у інноваційних процесах: концепція налагодження та інструменти оцінювання: монографія / Л.С. Лісовська; за заг. наук. ред. О.М. Лютак. Луцьк : Вежа-Друк, 2020. 388 с.
3. Лісовська Л.С., Юринець О.В., Зінчук І.В. Види та особливості партнерів у інноваційних процесах. Траєкторії формування національної інноваційної стратегії забезпечення економічної безпеки України: монографія / за заг. ред. канд. екон. наук, доц. Л.С. Захаркіної / Суми: Сумський державний університет, 2020. С. 99–111. URL: https://essuir.sumdu.edu.ua/ handle/123456789/80029.
4. Оцінювання та підвищення ефективності інноваційних процесів: монографія / Л.І. Гальків, І.Я. Кулиняк, Л.С. Лісовська, Т.В. Кулініч, І.Є. Матвій. Львів: Растр-7, 2019, 250 c. – С. 108-160.
5. Lisovska L., Terebukh A. Evaluation of the effectiveness and efficiency of scientific research results. Innovation Process Management in Ukraine: problems in commercialization of scientific and technical developments : Monograph / Yurii Vovk, Oleh Karyy, Ihor Kulyniak, Yosyf Petrovych, and other / Edited by Yurii Vovk, Oleh Karyy/ Evaluation of the effectiveness and efficiency of scientific research results: Lviv: LLC «Rastr-7», 2018. 266 p. – Р. 238–256.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).