Страхування в логістиці

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.07.E.159
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: кандидат економічних наук, доцент Таранський І.П. кандидат економічних наук, ст.викладач Рикованова І.С.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: засвоєння студентами теоретичних і практичних знань з економічної сутності страхування, основ організації страхової діяльності та її нормативно-правової бази, для розв’язання конкретних проблем в межах виконання майбутньої професійної діяльності за спеціальністю 073 «Менеджмент» за спеціалізацією «Логістика».
Завдання: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення. Уміння планувати потреби постачання, виробництва га дистрибуції; використовувати різні моделі управління запасами; застосовувати методи прогнозування попиту; розуміти різні методи планування потреб та методи оптимізації системи управління запасами.
Результати навчання: Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. Спілкуватись в усній та письмовій формі державною та іноземною мовами. Ідентифікувати причини стресу, адаптувати себе та членів команди до стресової ситуації, знаходити засоби до її нейтралізації. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. Знання з логістичного менеджменту: володіння сучасними методами управління системою матеріальних потоків, методичними прийомами у визначенні ефективності логістики з використанням сучасних IT-технологій, методами підвищення конкурентоспроможності підприємств за рахунок логістичних компетенцій. Уміння оптимізувати систему управління запасами, транспортно-складську, постачальницько-збутову та виробничу системи, ідентифікувати та усувати «вузькі» місця в логістичних системах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Міжнародна логістика; Товарознавство для логістики.
Короткий зміст навчальної програми: Основними завданнями дисципліни є вивчення теоретичних і методичних основ організації страхової діяльності, побудови страхових тарифів, оцінювання ризиків та управління ним через страхування в логістичних системах різного рівня та ланцюгах поставок.
Опис: Сутність, принципи та роль страхування в логістиці. Основні поняття та терміни страхування. Класифікація страхування. Страховий ринок та його учасники. Загальні страхові ризики в логістиці їх оцінка та управління. Державне регулювання страхової діяльності. Особисте страхування в системі логістичного управління організацією. Загальні принципи та підходи в майновому страхуванні. Страхування вантажних перевезень. Страхування рухомого складу (КАСКО). Процедура та порядок страхування логістичних ризиків в транспортуванні. Страхування складських комплексів та товарних запасів. Страхування відповідальності. Перестрахування і співстрахування.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль роботи студента: оцінювання знань студентів на практичних заняттях (оцінювання виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті); оцінювання виконання контрольних робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи) для студентів заочної форми навчання. 2. Підсумковий контроль: оцінювання знань студентів на заліку, що передбачає письмову та усну компоненту. Письмова компонента: завдання 1-го рівня – тести; завдання 2-го рівня – розкрити зміст поняття, дати визначення, встановити його характерні ознаки; завдання 3-го рівня – розв’язати задачі чи дати відповідь на ситуаційну вправу. Усна компонента: усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (50%): робота на практичних заняттях, усне опитування, виконання контрольної роботи. Підсумковий контроль (50%): підсумкове тестування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Таранський І.П. Рикованова І.С. Електронний навчально-методичний комплекс “Страхування в логістиці”. URL: htpp: // http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=7407 2. Терещенко Т. Є., Заволока Л. О., Пономарьова О. Б. Страхування (у схемах, таблицях, коментарях) : навч. посібник. Дніпро : Університет митної справи та фінансів. 2020. 221 с. 3. Страхування : навч.-метод. посіб. / Н. І. Бондаренко, Г.О.Нагаєва, Т.В.Ковальова, О.М.Калашніков. Харків: Харківський нац. аграр. ун.-т. ім. В. В. Докучаєва. 2017. 111 с. 4. Страхування : підручник / В. Д. Базилевич, О. Ф. Філонюк, К. С. Базилевич [та ін] ; за ред. В.Д.Базилевича. Київ : Знання. 2018. 1024 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).