Стратегічне управління підприємством

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.050
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н., проф. Карий Олег Ігорович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: розширення знань з теорії стратегічного менеджменту, формування у майбутніх фахівців твердої переконаності в необхідності стратегічного підходу до управління організацією, опанування методологією розроблення та впровадження її стратегії. Ця мета досягається шляхом засвоєння системи логічних, методичних прийомів і способів стратегічного менеджменту та набуття навиків їх застосування відповідно до завдань, які стоять перед організацією, її можливостей та особливостей зовнішнього середовища.
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук. Загальні компетентності (ЗК): ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК5. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Фахові компетентності (ФК): ЗК3. Здатність визначати перспективи розвитку організації. ЗК7. Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП): ФКП1.1. Здатність організовувати процес управління організаціями з формуванням стратегічних напрямів їх розвитку, а також уміння приймати та реалізовувати управлінські рішення у господарській діяльності організацій.
Результати навчання: ПРН3. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для вирішення задач ефективного управління суб’єктами господарювання в умовах ринкової економіки. ПРН4. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності підприємств та організацій з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів. ПРН8. Уміння на основі проведених досліджень розробити рекомендації щодо ефективного використання людських ресурсів суб’єктам господарювання. ПРН18. Здатність продемонструвати базові знання у сфері управління організаціями та їх підрозділами, уміння планувати господарську діяльність, здійснювати побудову організаційних структур, використовувати ефективні системи мотивації, забезпечувати контроль і регулювання управлінських процесів. КОМ2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. АіВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Соціальний менеджмент Кореквізити: Стратегічне управління підприємством (КР).
Короткий зміст навчальної програми: Сутність, етапи розвитку, основні елементи та стадії процесу стратегічного управління, його особливості в сучасних умовах. Формулювання місії та цілей організації. Методи стратегічної діагностики середовища організації. Можливості PEST та SWOT-аналізу. Аналіз стратегічних зон господарювання. Конкурентні переваги та конкурентоспроможність підприємства. Методи генерації стратегічних альтернатив на бізнес- та корпоративному рівнях. Основні типи загальних та корпоративних стратегій підприємства. Аналіз господарського портфеля підприємства. Вибір та оцінка стратегії організації. Запровадження стратегічних змін в організації.
Опис: Базові принципи теорії стратегічного управління. Рівні стратегічних рішень і типологія стратегій підприємства. Стратегічне планування. Формування бачення, місії та цілей підприємства. Стратегічний аналіз внутрішнього середовища підприємства. Стратегічний аналіз зовнішнього середовища підприємства. Стратегічний аналіз конкурентоздатності в галузі. Формування стійких конкурентних переваг підприємства. Рівні стратегій. Стратегії конкуренції. Корпоративні стратегії. Портфельний аналіз у стратегічному управлінні. Реалізація стратегії та стратегічне контролювання на підприємстві.
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання і викладання: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо, Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: виконання завдань на практичних завданнях – 45 балів; екзаменаційний контроль – 55 балів (45 балів – письмова компонента, 10 балів – усна компонента).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гевко О.Б. Стратегічне управління: Навчальний посібник / Гевко О.Б., Шведа Н.М. – Тернопіль ФОП Паляниця В. А., 2016. – 152 с. 2. Дикань В.Л., Стратегічне управління [текст]: навч. посіб. / В.Л. Дикань, В.О. Зубенко, О.В. Маковоз, І. В. Токмакова, О. В. Шраменко – К.: «Центр учбової літератури», 2013. – 272 с. 3. Довгань Л.Є., Каракай Ю.В., Артеменко Л.П. Стратегічне управління: Навчальний посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2009. – 440 с. 4. Востряков О. В.Стратегічне управління підприємством. Бізнес-курс : навч. посіб. [Електронний ресурс] / О. В. Востряков, О. М. Гребешкова. — К. : КНЕУ, 2014. — 211 с. 5. Кіндрацька Г.І. Стратегічний менеджмент: навч. посіб. / Г.І.Кіндрацька. – 2-ге вид., переробл. і доповн. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2010. – 406 с. 6. Мізюк, Б. М. Основи стратегічного управління: підручник / Б. М. Мізюк. – Львів: Магнолія, 2009. – 544 с. 7. Петрович Й.М., Кривешко О.В., Ступак І.О. Стратегічне управління конкурентоспроможністю промислового підприємства: монографія. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 228 с. 8. Подольчак Н.Ю. Стратегічний менеджмент: навч. посібник / Н.Ю. Подольчак. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 400с. 9. Скібіцький О.М. Стратегічне управління корпораціями. навч.посіб. / О.М. Скібіцький, В.В. Матвєєв, В.І. Щелкунов, С.М. Подрєза. – К.: «Центр учбової літератури», 2016. – 480с. 10. Єрмакова О.М. Стратегічне управління підприємством: сутність та особливості [Електронний ресурс] / О.М. Єрмакова // Науковий вісник Полісся. — 2015. — №4(4).– Режим доступу: http://journals.uran.ua/nvp_chntu/article/view/68842. 11. Інформаційно-аналітичний портал Українського агентства фінансового розвитку: http://www.ufin.com.ua/index.htm. 12. Портал про інвестиції : http://investycii.org. 13. Стратегії регіонального розвитку 2021-2027: що мають зробити регіони в цьому році, щоб вийти на якісно новий рівень стратегічного планування: – Режим доступу : https://decentralization.gov.ua/news/10591. 14. Центр економічної стратегії [Електронний ресурс] :– Режим доступу: https://ces.org.ua/about/.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Стратегічне управління підприємством (курсова робота)

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.052
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н., проф. Карий Олег Ігорович; к.е.н., доц. Просович Ольга Петрівна.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: закріплення та поглиблення теоретичних знань, набутих студентом у процесі вивчення курсу, вироблення уміння самостійно працювати з навчальною, спеціальною літературою і статистичними матеріалами, робити узагальнення і висновки.
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук. Загальні компетентності (ЗК): ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. Фахові компетентності (ФК): ЗК7. Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП): ФКП1.1. Здатність організовувати процес управління організаціями з формуванням стратегічних напрямів їх розвитку, а також уміння приймати та реалізовувати управлінські рішення у господарській діяльності організацій.
Результати навчання: ПРН3. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для вирішення задач ефективного управління суб’єктами господарювання в умовах ринкової економіки. ПРН4. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності підприємств та організацій з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів. ПРН8. Уміння на основі проведених досліджень розробити рекомендації щодо ефективного використання людських ресурсів суб’єктам господарювання. ПРН18. Здатність продемонструвати базові знання у сфері управління організаціями та їх підрозділами, уміння планувати господарську діяльність, здійснювати побудову організаційних структур, використовувати ефективні системи мотивації, забезпечувати контроль і регулювання управлінських процесів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: - кореквізити: Стратегічне управління підприємством, Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Загальна характеристика господарської діяльності організації. Аналіз макро- та мезо- оточення організації. Аналіз внутрішнього середовища організації. Аналіз конкурентних сил. Вибір стратегічних альтернатив розвитку організації. Вибір та обґрунтування стратегії розвитку організації. Реалізація обраної стратегії розвитку організації.
Опис: Загальна характеристика господарської діяльності організації. Аналіз макро- та мезо- оточення організації. Аналіз внутрішнього середовища організації. Аналіз конкурентних сил. Вибір стратегічних альтернатив розвитку організації. Вибір та обґрунтування стратегії розвитку організації. Реалізація обраної стратегії розвитку організації.
Методи та критерії оцінювання: Вступна лекція: евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод. Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: перевірка розділів курсового проекту, усне опитування, презентація курсового проекту, захист курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: звіт за результатами виконання курсової роботи, підсумковий контроль (рівень виконання завдання – 70%, оформлення- 10%, захист -20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Василенко В.О. Стратегічне управління підприємством: навч. посіб. / В.О. Василенко, Т.І. Ткаченко – 2-ге вид., виправл. і допов. – К.: Центр навч. л-ри, 2004. – 400 с. 2. Ігнатьєва І.А. Стратегічний менеджмент : підручник / І.А. Ігнатьєва. – К. : Каравела, 2008. – 480 с. 3. Забродська Л.Д. Стратегічне управління: реалізація стратегії: навч. посіб. [для студ. вищ.навч.закл.] / Л.Д. Забродська . – Х. : Консум, 2004. – 208 с. 4. Кіндрацька Г.І. Стратегічний менеджмент: навч. посібник / Г.І. Кіндрацька – 2-ге вид., доп.і перероб. - Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2010. – 406 с. 5. Мізюк Б.М. Стратегічне управління: підручник / Б.М. Мізюк. – 2-ге вид., переробл. і доповн. - Львів.: Магнолія плюс, 2006. - 392 с. 6. Осовська Г.В. Стратегічний менеджмент: теорія і практика : навч. посіб. для студ. вищ. навч.закл./Г.В. Осовська, О.Л. Іщук, І.В. Жалінська. – К. Кондор, 2003. – 194с. 7. Подольчак Н.Ю. Стратегічний менеджмент: навч. посібник / Н.Ю. Подольчак. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 400 с. 8. Шершньова З.Є. Стратегічне управління: підручник / З.Є. Шершньова. – 2-ге вид., переробл. і допов. - К.: КНЕУ, 2004. - 699 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).