Моделювання динаміки бізнес-процесів

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.047
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Матвій Ігор Євстахович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: засвоєння теоретичних і практичних знань з основ створення моделей бізнес-процесів, їх використання для підсилення фінансово-господарської діяльності підприємств та організацій будь-якої галузі економіки та форми власності; ознайомлення із сучасними технологіями моделювання та побудови бізнес-процесів.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук. Загальні компетентності (ЗК): ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу. ЗК8. Наявність навичок використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК10. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні; Фахові компетентності (ФК): ФКЗ. Здатність визначати перспективи розвитку організації.
Результати навчання: ПРН4. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень. ПРН7. Виявляти навички організаційного проектування. ПРН16. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. ПРН17. Виконувати дослідження індивідуально та/або в групі під керівництвом лідера. АіВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Міжнародний бізнес, Маркетингові дослідження. кореквізити: Дослідження ринків, Інвестиційний менеджмент.
Короткий зміст навчальної програми: Змістовне наповнення курсу становлять бізнес-процеси; сучасні інформаційні технології та їх вплив на бізнес-процеси; методи моделювання динаміки бізнес-процесів; принципи вдосконалення бізнес-процесів; інструментальні засоби моделювання динаміки бізнес-процесів; оцінка залежності ефективності бізнес- процесів від способів їх організації; проектування нових бізнес-процесів; впровадження нових бізнес-процесів у роботу підприємства; керування бізнес-процесами.
Опис: Передумови формування нових підходів до організації діяльності підприємств. Поняття бізнес-процесу. Процесний підхід та процесно-орієнтована організація. Теоретичні основи управління бізнес-процесами. Основні підходи та стандарти щодо моделювання динаміки бізнес-процесів. Методологія моделювання динаміки бізнес-процесів. Програмні засоби моделювання динаміки бізнес-процесів. Методики опису різних предметних областей діяльності організації. Методи аналізу бізнес-процесів. Контролінг і моніторинг динаміки бізнес-процесів.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні, практичні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод. Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за тестами протягом 5-10 хв; фронтальна перевірка виконаних домашніх завдань тощо. Екзамен письмова (тестова) частина, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль – 45 балів (виконання та захист лабораторних робіт – 30 балів, усне-експрес-опитування, доповіді та презентації – 15 балів). Екзаменаційний контроль – 55 балів (50 балів – письмова компонента, 5 балів – усна компонента).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Моделювання динаміки бізнес-процесів» для студентів спеціальності 073 «Менеджмент» (укладачі Матвій І.Є., Войцеховська Ю.В.). Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8643 2. Управління бізнес-процесами: Навч. посібник. Рівне: НУВГП, 2014. 158 с. URL: http://ep3.nuwm.edu.ua/8812. 3. Інформаційні технології та моделювання бізнес-процесів: Навчальний посібник І О.М. Томашевський та ін. К.: Видавництво «Центр учбової літератури», 2012. 296 с. ISBN 978- 617-673-003-3. 4. Мельниченко С.В.. Шеєнкова Управління бізнес-процесами в туризмі: монографія. К.: Київ. нац. торг.- екон. ун-т.» 2015. 264 с. 5. Пересада А.А. Управління інвестиційним процесом. Київ: Лібра, 2002. 215 с. 6. Пономаренко В.С., Мінухін С.В.. Знахур С.В. Теорія та практика моделювання бізнес- процесів: монографія. Харків: Видавництво ХНЕУ, 2013. 244 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).