Моделювання динаміки бізнес-процесів
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.047
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Матвій Ігор Євстахович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу.
ЗК8. Наявність навичок використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК10. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні;
Фахові компетентності (ФК):
ФКЗ. Здатність визначати перспективи розвитку організації.
Результати навчання: ПРН4. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень.
ПРН7. Виявляти навички організаційного проектування.
ПРН16. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним.
ПРН17. Виконувати дослідження індивідуально та/або в групі під керівництвом лідера.
АіВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Міжнародний бізнес, Маркетингові дослідження.
кореквізити: Дослідження ринків, Інвестиційний менеджмент.
Короткий зміст навчальної програми: Змістовне наповнення курсу становлять бізнес-процеси; сучасні інформаційні технології та їх вплив на бізнес-процеси; методи моделювання динаміки бізнес-процесів; принципи вдосконалення бізнес-процесів; інструментальні засоби моделювання динаміки бізнес-процесів; оцінка залежності ефективності бізнес- процесів від способів їх організації; проектування нових бізнес-процесів; впровадження нових бізнес-процесів у роботу підприємства; керування бізнес-процесами.
Опис: Передумови формування нових підходів до організації діяльності підприємств. Поняття бізнес-процесу. Процесний підхід та процесно-орієнтована організація. Теоретичні основи управління бізнес-процесами. Основні підходи та стандарти щодо моделювання динаміки бізнес-процесів. Методологія моделювання динаміки бізнес-процесів. Програмні засоби моделювання динаміки бізнес-процесів. Методики опису різних предметних областей діяльності організації. Методи аналізу бізнес-процесів. Контролінг і моніторинг динаміки бізнес-процесів.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні, практичні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за тестами протягом 5-10 хв; фронтальна перевірка виконаних домашніх завдань тощо. Екзамен письмова (тестова) частина, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль – 45 балів (виконання та захист лабораторних робіт – 30 балів, усне-експрес-опитування, доповіді та презентації – 15 балів). Екзаменаційний контроль – 55 балів (50 балів – письмова компонента, 5 балів – усна компонента).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Моделювання динаміки бізнес-процесів» для студентів спеціальності 073 «Менеджмент» (укладачі Матвій І.Є., Войцеховська Ю.В.). Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8643
2. Управління бізнес-процесами: Навч. посібник. Рівне: НУВГП, 2014. 158 с. URL: http://ep3.nuwm.edu.ua/8812.
3. Інформаційні технології та моделювання бізнес-процесів: Навчальний посібник І О.М. Томашевський та ін. К.: Видавництво «Центр учбової літератури», 2012. 296 с. ISBN 978- 617-673-003-3.
4. Мельниченко С.В.. Шеєнкова Управління бізнес-процесами в туризмі: монографія. К.: Київ. нац. торг.- екон. ун-т.» 2015. 264 с.
5. Пересада А.А. Управління інвестиційним процесом. Київ: Лібра, 2002. 215 с.
6. Пономаренко В.С., Мінухін С.В.. Знахур С.В. Теорія та практика моделювання бізнес- процесів: монографія. Харків: Видавництво ХНЕУ, 2013. 244 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).