Статистика
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.00.O.029
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Войцеховська Юлія Вікторівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях
професійної діяльності.
ЗК10. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
Фахові компетентності (ФК):
ФК12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення.
Результати навчання: ПРН4. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень.
ПРН6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень.
ПРН11. Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації.
ПРН17. Виконувати дослідження індивідуально та/або в групі під керівництвом лідера.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Маркетинг, Математика для економістів, частина 2.
кореквізити: Операційний менеджмент, Маркетингові дослідження.
Короткий зміст навчальної програми: Методологічні засади статистики. Статистичне спостереження. Зведення і групування матеріалів статистичного спостереження. Узагальнюючі статистичні показники. Аналіз рядів розподілу. Аналіз варіації. Статистичні методи вимірювання взаємозв’язків. Статистичне вивчення рядів динаміки. Індексний метод. Вибірковий метод. Подання статистичних даних: таблиці, графіки, карти
Опис: 1.Методологічні засади статистики. 2.Статистичне спостереження. 3.Зведення і групування статистичних даних. 4.Узагальнюючі статистичні показники. 5.Аналіз рядів розподілу. 6.Статистичні методи вимірювання взаємозв’язків. 7.Статистичне вивчення рядів динаміки. Аналіз інтенсивності динаміки. 8.Статистичне визначення рядів динаміки. Аналіз тенденцій розвитку. 9.Індексний метод. 10.Вибірковий метод.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні, практичні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за тестами протягом 5-10 хв; фронтальна перевірка виконаних домашніх завдань тощо. Екзамен письмова (тестова) частина, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (45%); підсумковий контроль (55%, контрольний захід, іспит): письмова форма (55%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Сайт Державного комітету статистики України. – Режим доступу : www.ukrstat.gov.ua.
2. Статистика: практикум: [навч. посібн.] / [С.О.Матковський, Л.І.Гальків, О.С.Гринькевич, О.З.Сорочак та ін.]. – Львів: Видавництво „Новий Світ-2000”, 2011. – 140 с.
3. Войцеховська Ю.В.,Новаківський І. І.Основи статистичного прогнозування економічних процесів: навч.посібник. Львів, «Новий світ -2000», 2020.- 200с.
4. Статистика: [Навчальний посібник, 2-ге вид.] / С.О.Матковський, Л.І.Гальків, О.С.Гринькевич, О.З.Сорочак. – Львів: Видавництво „Новий Світ-2000”, 2011. – 429 с.
5. Статистика підприємств: [навчальний посібник] / [С.О.Матковський, О.С.Гринькевич, О.З.Сорочак, Л.І.Гальків та ін.]. – Київ: Алерта, 2013. – 560 с.
6. Статистика: Підруч. / Герасименко С.С., Єріна А.М., Пальян З.О. – К.: КНЕУ, 2000. –468 с
7. Попов І.І. Теорія статистики. Практикум: навч. посіб. / I.I.Попов. – К.: КНТЕУ, 2016. – 290 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).