Прийняття управлінських рішень

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.048
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Мірошник Роман Олександрович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: ознайомлення студентів з основними поняттями і термінами, якими має володіти менеджер, напрямами і методами прийняття управлінських рішень, особливостями реалізації функцій менеджменту у різних сферах діяльності. Дисципліна призначена для посилення підготовки студентів до освоєння більш складних дисциплін, які викладатимуться в магістратурі.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук. Загальні компетентності (ЗК): ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. Фахові компетентності (ФК): ФК5. Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП): ФКП1.1. Здатність організовувати процес управління організаціями з формуванням стратегічних напрямів їх розвитку, а також уміння приймати та реалізовувати управлінські рішення у господарській діяльності організацій.
Результати навчання: ПРН4. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень. ПРН6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. ПРН18. Здатність продемонструвати базові знання у сфері управління організаціями та їх підрозділами, уміння планувати господарську діяльність, здійснювати побудову організаційних структур, використовувати ефективні системи мотивації, забезпечувати контроль і регулювання управлінських процесів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Інформаційно-комунікаційний менеджмент; Контролінг. кореквізити: Мотиваційний менеджмент .
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Прийняття управлінських рішень» відбувається шляхом проведення лекційних, лабораторних та практичних занять. Дисципліна розкриває сучасні теоретичні засади прийняття управлінських рішень, дозволяє набути практичні навики управління організаціями.
Опис: Основні положення теорії рішень. Сутність і поняття управлінського рішення. Загальні підходи до ухвалення рішення. Системний аналіз і методи дослідження операцій у прийнятті управлінських рішень. Загальні методи математичного програмування. Застосування теорії ігор у прийнятті рішень. Творче мислення і неформальні методи рішень. Творчість як основа методів вирішення завдань. Евристичні методи прийняття рішень. Побудова сценаріїв розвитку подій. Реалізація прийнятих рішень. Забезпечення виконання прийнятих рішень. Процес реалізації рішень і його регулювання. Оцінка і ефективність реалізації прийнятих рішень.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод. Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування на початку занять; оцінка активності студента у процесі занять, перевірка індивідуальних завдань, фронтальне стандартизоване опитування за тестами у ВНС.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: практичні заняття (45%), контрольний захід: залік - письмова форма (55%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Нестеренко О.В., Савенков О.І., Фаловський О.О. Інтелектуальні системи підтримки прийняття рішень - К.: Національна академія управління, 2016 – 188 с. 2. Теорія прийняття рішень: підручник, М.П. Бутко, І.М. Бутко, В.П. Мащенко, М.І. Мурашко, Т.В. Пепа, Л.Д. Оліфіренко, Г.М. Самійленко. Центр навчальної літератури, 2018 – 360 с. 3. Теорія прийняття управлінських рішень. М. Негрей, К. Тужик. Центр навчальної літератури, 2018 – 272 с. 4. Прийняття управлінських рішень: організаційно-психологічний аспект: навч. посіб. / М. М. Білинська, Ю. В Ковбасюк – К. : НАДУ, 2011. – 232 с. 5. Прийняття управлінських рішень: методичні вказівки для проведення практичних занять з дисципліни «Прийняття управлінських рішень» для студентів напряму підготовки 6.030601 «Менеджмент». / Укл.: Мірошник Р.О. - Видавництво Національного університету ”Львівська політехніка”, 2020 р.- 26 с. 6. Прийняття управлінських рішень. Методичні вказівки до виконання контрольної роботи з дисципліни «Прийняття управлінських рішень» для студентів напряму підготовки 6.030601 «Менеджмент». / Укл.: Р.О. Мірошник, – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2020 р. – 20 с. 7. Прийняття управлінських рішень: методичні вказівки для проведення лабораторних робіт з дисципліни «Прийняття управлінських рішень» для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 073 «Менеджмент» усіх форм навчання. / Укл.: Р.О. Мірошник, І.Є. Матвій - Львів: Видавництво Національного університету ”Львівська політехніка”, 2021 р. - 18 с. 8. Abatecola, Gianpaolo, Gabriele Mandarelli, and Sara Poggesi. "The personality factor: how top management teams make decisions. A literature review." Journal of Management & Governance 17.4 (2013): 1073-1100. 9. Al-Kassab, Jasser, et al. "Information visualization to support management decisions." International Journal of Information Technology & Decision Making 13.02 (2014): 407-428.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).