Математика для економістів, частина 2

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.00.O.013
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Вища математика
Лектор: Професор Мусій Роман Степанович доцент Дрогомирецька Христина Теофілівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування у студентів базових математичних знань для розв’язування задач у професійній діяльності, вмінь аналітичного мислення та математичного формулювання технічних задач; підготовка фахівців, здатних вирішувати практичні проблеми та складні спеціалізовані задачі, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, у сфері управління організаціями та їх підрозділів.
Завдання: Загальні компетентності (ЗК): ЗК 3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу. ЗК 4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК 10. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні. Фахові компетентності (ФК): ФК 7. Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту. ФК 10. Здатність оцінювати виконувані роботи, забезпечувати їх якість та мотивувати персонал організації. ФК 12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення.
Результати навчання: ПРН 6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. ПРН 17. Виконувати дослідження індивідуально та/або в групі під керівництвом лідера. ПРН 25. Уміння встановлювати та підтримувати взаємовідносини із зовнішнім середовищем, аналізувати кон'юнктуру ринку туристично-рекреаційних інноваційних продуктів, приймати оптимальні управлінські рішення у сфері туристично-рекреаційної діяльності, забезпечувати їх документальний супровід та ефективну реалізацію на усіх рівнях управління.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Математика для економістів, частина 1. кореквізити: Статистика.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Математика для економістів, частина 2» є обов’язковою, викладається в обсязі 180 год. (6 кредитів ECTS): лекції – 45 год., практичні заняття – 45 год., самостійна робота – 90 год, у курсі передбачено 2 розрахунково-графічні роботи. Завершується дисципліна іспитом у другому семестрі. Завданням дисципліни є оволодіння розділів ”Диференціальне числення функції кількох аргументів” , “Диференціальні рівняння” та “Теорія ймовірності та математична статистика”. Дисципліна сприяє розвитку логічного і аналітичного мислення студентів, розвитку практичних здібностей студентів щодо використання математичної мови, доведень, виконанню математичних перетворень під час розв'язання задач, дає математичний апарат для моделювання процесів у різних галузях.
Опис: У розділі ”Диференціальне числення функції кількох аргументів” вивчаються застосування похідних до дослідження функцій багатьох змінних. У розділі “Диференціальні рівняння” розглядаються теми: «Диференціальні рівняння першого порядку”, “Диференціальні рівняння вищих порядків, що допускають пониження порядку”, “Теорія лінійних диференціальних рівнянь”. У розділі “Теорія ймовірності та математична статистика” розглядаються теми: “Випадкові події”, “Випадкові величини та закони їх розподілу”, “Елементи математичної статистики”.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – 30 балів: усне опитування на практичних заняттях, контрольні роботи, -написання індивідуальних домашніх робіт, робота у віртуальному навчальному середовищі, термінологічні диктанти, індивідуальні розрахункові та графічні роботи. Екзаменаційний контроль - 70 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Навчальна дисципліна, завершується семестровим контролем, форма якого передбачена навчальним планом із виставленням семестрової оцінки. Семестрова оцінка складається із суми балів, передбачених на поточний контроль та екзаменаційний контроль. Цю інформацію викладач доводить студентам на першому занятті з навчальної дисципліни.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Теорія ймовірностей та математична статистика: навч. посібник/ Х.Т. Дрогомирецька та ін.—Львів: В-во Львівської політехніки, 2012.—396 с. 2. Теорія ймовірностей та математична статистика: навч. посібник/ Г.І.Білущак та ін.—Львів: В-во Львівської політехніки, 2003.—244 с. 3. Збірник задач з теорії ймовірностей: навч. посібник / П.І. Каленюк та ін./ Львів: В-во Львівської політехніки, 2012. —248 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).