Започаткування малого бізнесу

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.06.E.142
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Сватюк Оксана Робертівна, к.е.н., доцент
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Започаткування малого бізнесу» полягає у формуванні фахових компетенцій у сфері підприємництва, організації бізнесової діяльності в умовах розвитку економіки знань та поширення інноваційних тенденцій.
Завдання: Це сприяє формуванню у студентів ринкового економічного мислення і системи спеціальних знань про базові поняття щодо господарської (виробничої, сервісної, збутової, фінансової, інвестиційної тощо) діяльності підприємства, змісту її окремих напрямів та їх взаємозв`язку, системи показників, що її характеризують.
Результати навчання: Інтегральна компетентність: (ІНК) Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук. Загальні компетентності: ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського(демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. Спеціальні (фахові) компетентності: ФК 1. Здатність визначати та описувати характеристики організації. ФК 11. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління. Фахові компетентності професійного спрямування «Менеджмент персоналу та адміністрування» ФКП 5.1. Поглиблені знання з технології започаткування та ведення малого бізнесу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Ко реквізити: Мікроекономіка Економіка підприємства Управління бізнесом Економіка праці
Короткий зміст навчальної програми: Навчально-методичний комплекс дисципліни «Започаткування малого бізнесу» у ВНС Національного Університету «Львівська політехніка» / Сватюк О.Р. – 2022. URL: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=7117
Опис: Підприємництво як соціально-економічне явище. Технологія підприємницького процесу. Процедура ліцензування певних видів діяльності. Організаційно-правові форми підприємницької діяльності. Процедура набуття прав суб’єкта підприємництва. Способи організації бізнесу. Бізнес-план у підприємницькій діяльності. Види податків. Правові та соціально-етичні аспекти підприємницької діяльності. Відповідальність у сфері підприємництва.
Методи та критерії оцінювання: Форма проведення екзамену письмово-усна. Варіант складається із завдань, при розв'язуванні яких студент повинен продемонструвати свої знання та вміння, отримані при вивченні теоретичного курсу і виконанні практичних занять з навчальної дисципліни
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (45%): індивідуальні письмові практичні завдання, усне опитування. Підсумковий контроль (55%, іспит): тестування, усна компонента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Господарський кодекс України. Документ 436-IV, чинний, поточна редакція — Редакція від 06.10.2021, підстава - 1630-IX URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15#Text 2. Кодекс законів про працю України. Документ 322-08, чинний, поточна редакція — Редакція від 14.08.2021, підстава - 1667-IX URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#Text 3. Податковий кодекс України. Документ 2755-VI, чинний, поточна редакція — Редакція від 01.08.2021, підстава - 1600-IX URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text 4. Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Закон України. Документ 755-IV, чинний, поточна редакція — Редакція від 14.08.2021, підстава - 1667-IX URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/755-15#Text 5. Карпюк Г.І. Основи підприємництва: Навчальний посібник для здобувачів професійної освіти. 2020 URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/pto/2021/04/19/Osnovy%20pidpryyemnytstva.pdf 6. Освітня платформа Державної служби зайнятості URL: https://skills.dcz.gov.ua/ 7. Соціальне підприємництво в Україні URL:https://socialbusiness.in.ua/ 8. Основи підприємництва. Друге видання, перероблене та доповнене : Навчальний посібник / І.І. Цигилик, З.М. Криховецька, Т.М. Паневник. – К.: Центр учбової літератури, 2016. – 224 с. 9. Організація власного бізнесу: навч. посіб.: за ред. к.е.н., доц. Є.В. Ткача. Чернівці : Чернівец. нац. ун-т. ім. Ю.Федьковича. 2023. 264 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).