Стратегічне управління інноваційним розвитком організації
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.03.E.075
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: доцент Просович Ольга Петрівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Фахові компетентності (ФК):
ЗК1. Здатність визначати та описувати характеристики організації.
ЗК5. Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту.
Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП):
ФКП2.1. Поглиблені знання з управління інноваціями: володіння інноваційними методами управління, розуміння методологічних прийомів визначення ефективності інноваційного менеджменту з використанням сучасних інформаційних систем і технологій, уміння здійснювати економічне оцінювання інноваційних процесів.
Результати навчання: ПРН3. Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства.
ПРН8. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації.
ПРН18. Здатність продемонструвати базові знання у сфері управління організаціями та їх підрозділами, уміння планувати господарську діяльність, здійснювати побудову організаційних структур, використовувати ефективні системи мотивації, забезпечувати контроль і регулювання управлінських процесів.
ПРН19. Базові знання для реалізації інноваційної діяльності у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних організаційно-правових форм господарювання, органах державної влади, місцевого самоврядування.
КОМ2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Управління якістю інноваційних туристичних і рекреаційних продуктів (КР).
кореквізити: Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Характеристика типів розвитку суспільства. Інноваційні теорії економічного розвитку та теорії управління знаннями як основою інноваційного розвитку. Характеристика етапів стратегічного управління інноваційним розвитком підприємства. Стратегічні цільові пріоритети інноваційного розвитку підприємства. Стратегічна діагностика зовнішнього середовища підприємства. Аналіз привабливості ринку інновацій. Суть, складові, методи оцінки та формування інноваційного потенціалу підприємства. Методи генерування ідей. Класифікація стратегій інноваційного розвитку підприємства. Перегляд стратегічних альтернатив і вибір стратегії інноваційного розвитку. Оцінювання ризику та ефективності стратегії інноваційного розвитку підприємства. Мотивування та стимулювання інноваційного розвитку підприємства. Розвиток інноваційної культури на підприємстві. Організаційне забезпечення інноваційного розвитку підприємства. Ресурсне забезпечення реалізації стратегії інноваційного розвитку підприємства. Стратегічний контроль та збалансована карта показників.
Опис: Економічний розвиток в умовах інноваційної моделі економіки. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства: сутність, принципи і основні етапи. Стратегічна діагностика зовнішнього середовища підприємства. Стратегічний аналіз інноваційного потенціалу підприємства. Генерування альтернатив, вибір та оцінка стратегії інноваційного розвитку підприємства. Активізація переходу підприємства до інноваційного шляху розвитку. Комплексне забезпечення реалізації стратегії інноваційного розвитку підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні, практичні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за тестами протягом 5-10 хв; фронтальна перевірка виконаних домашніх завдань тощо. Екзамен письмова (тестова) частина, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (45%); підсумковий контроль (екзамен: письмова форма (55%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Павлова В.А. Татарінов В.В., Жукова А.Г. Інноваційний розвиток підприємства: організація, оцінка потенціалу, ефективність: монографія. Дніпропетровськ: Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля, 2013. 200 с.
2. Рогоза М. Є., Вергал К. Ю. Стратегічний інноваційний розвиток підприємств: моделі та механізми: монографія. Полтава: РВВ ПУЕТ, 2011. 136 с.
3. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства : навч. посібн. для студ. вищ. навч. закл. / О. М. Ястремська та ін. Х. : ВД "ІНЖЕК", 2010. 392 с.
4. Управління інноваційною діяльністю: магістерський курс: підручник / Ілляшенко С.М. та ін. Суми : Університетська книга, 2014. 856 с.
5. Чухрай Н. І., Просович О. П. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 500 с.
6. Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Стратегічне управління інноваційним розвитком» для студентів спеціальності 073 «Менеджмент» (укладачі: Чухрай Н.І., Просович О.П.,). Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8722.
7. Інформаційно-аналітичний портал Українського агентства фінансового розвитку: http://www.ufin.com.ua/index.htm.
8. Портал про інвестиції: http://investycii.org.
9. Про інноваційну діяльність [Електронний ресурс] : закон України [прийнято Верхов. Радою 4 липня 2002 р. № 40-IV]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/40-15.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).