Стратегічне управління інноваційним розвитком організації

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.03.E.075
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: доцент Просович Ольга Петрівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: оволодіння новітніми теоретичними знаннями з питань управління інноваційним розвитком організації та набуття практичних вмінь і навичок щодо розробки та реалізації стратегії інноваційного розвитку у динамічному ринковому середовищі, формуванні високого інноваційного потенціалу підприємства.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук. Загальні компетентності (ЗК): ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. Фахові компетентності (ФК): ЗК1. Здатність визначати та описувати характеристики організації. ЗК5. Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП): ФКП2.1. Поглиблені знання з управління інноваціями: володіння інноваційними методами управління, розуміння методологічних прийомів визначення ефективності інноваційного менеджменту з використанням сучасних інформаційних систем і технологій, уміння здійснювати економічне оцінювання інноваційних процесів.
Результати навчання: ПРН3. Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства. ПРН8. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації. ПРН18. Здатність продемонструвати базові знання у сфері управління організаціями та їх підрозділами, уміння планувати господарську діяльність, здійснювати побудову організаційних структур, використовувати ефективні системи мотивації, забезпечувати контроль і регулювання управлінських процесів. ПРН19. Базові знання для реалізації інноваційної діяльності у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних організаційно-правових форм господарювання, органах державної влади, місцевого самоврядування. КОМ2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Управління якістю інноваційних туристичних і рекреаційних продуктів (КР). кореквізити: Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Характеристика типів розвитку суспільства. Інноваційні теорії економічного розвитку та теорії управління знаннями як основою інноваційного розвитку. Характеристика етапів стратегічного управління інноваційним розвитком підприємства. Стратегічні цільові пріоритети інноваційного розвитку підприємства. Стратегічна діагностика зовнішнього середовища підприємства. Аналіз привабливості ринку інновацій. Суть, складові, методи оцінки та формування інноваційного потенціалу підприємства. Методи генерування ідей. Класифікація стратегій інноваційного розвитку підприємства. Перегляд стратегічних альтернатив і вибір стратегії інноваційного розвитку. Оцінювання ризику та ефективності стратегії інноваційного розвитку підприємства. Мотивування та стимулювання інноваційного розвитку підприємства. Розвиток інноваційної культури на підприємстві. Організаційне забезпечення інноваційного розвитку підприємства. Ресурсне забезпечення реалізації стратегії інноваційного розвитку підприємства. Стратегічний контроль та збалансована карта показників.
Опис: Економічний розвиток в умовах інноваційної моделі економіки. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства: сутність, принципи і основні етапи. Стратегічна діагностика зовнішнього середовища підприємства. Стратегічний аналіз інноваційного потенціалу підприємства. Генерування альтернатив, вибір та оцінка стратегії інноваційного розвитку підприємства. Активізація переходу підприємства до інноваційного шляху розвитку. Комплексне забезпечення реалізації стратегії інноваційного розвитку підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні, практичні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод. Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за тестами протягом 5-10 хв; фронтальна перевірка виконаних домашніх завдань тощо. Екзамен письмова (тестова) частина, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (45%); підсумковий контроль (екзамен: письмова форма (55%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Павлова В.А. Татарінов В.В., Жукова А.Г. Інноваційний розвиток підприємства: організація, оцінка потенціалу, ефективність: монографія. Дніпропетровськ: Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля, 2013. 200 с. 2. Рогоза М. Є., Вергал К. Ю. Стратегічний інноваційний розвиток підприємств: моделі та механізми: монографія. Полтава: РВВ ПУЕТ, 2011. 136 с. 3. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства : навч. посібн. для студ. вищ. навч. закл. / О. М. Ястремська та ін. Х. : ВД "ІНЖЕК", 2010. 392 с. 4. Управління інноваційною діяльністю: магістерський курс: підручник / Ілляшенко С.М. та ін. Суми : Університетська книга, 2014. 856 с. 5. Чухрай Н. І., Просович О. П. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 500 с. 6. Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Стратегічне управління інноваційним розвитком» для студентів спеціальності 073 «Менеджмент» (укладачі: Чухрай Н.І., Просович О.П.,). Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8722. 7. Інформаційно-аналітичний портал Українського агентства фінансового розвитку: http://www.ufin.com.ua/index.htm. 8. Портал про інвестиції: http://investycii.org. 9. Про інноваційну діяльність [Електронний ресурс] : закон України [прийнято Верхов. Радою 4 липня 2002 р. № 40-IV]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/40-15.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).