Управління ризиками в логістиці

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.07.E.176
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Мамчин М.М.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Загальні компетентності : Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. Здатність генерувати нові ідеї (креативність. Фахові компетентності: Вміння визначати функціональні області організації та зв’язки між ними. Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення. Здатність формувати та демонструвати лідерські якості та поведінкові навички. Фахові компетентності професійного спрямування : Уміння застосовувати традиційні і сучасні методи та інструменти управління матеріальними та супровідними інформаційними та фінансовими потоками в організаціях різних форм власності та видів діяльності. Здатність використовувати сучасні інформаційні системи та технології в управлінні логістичними потоками.
Результати навчання: Описувати зміст функціональних сфер діяльності організації. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. Виявляти навички організаційного проектування. Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи. Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації. Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації. Спілкуватись в усній та письмовій формі державною та іноземною мовами Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та міжкультурності Здатність продемонструвати базові знання у сфері стратегічного, операційного, інноваційного, антикризового, фінансового Уміння планувати різноманітні види діяльності, здійснювати побудову організаційних структур управління організаціями і підрозділами, використовувати ефективні системи мотивування працівників та оплати праці, забезпечувати ефективний контроль якості робіт і регулювання управлінських процесів. Уміння оптимізувати систему управління запасами, транспортно-складську, постачальницько-збутову та виробничу системи, ідентифікувати та усувати «вузькі» місця в логістичних системах . Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності . Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: управління якістю кореквізити: виконання бакалаврської Кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання студентам знань про сутність, значення і функції ризиків, які можуть виникати при здійсненні підприємницької діяльності з використанням маркетингових інструментів і концепції маркетингу, а також формування практичних навичок щодо аналізу, оцінювання та моделювання ризиків в різних ринкових ситуаціях і управління ними під час прийняття рішень стосовно маркетингової діяльності різноманітних ринкових об’єктів і логістичних систем.
Опис: Сутність та системні характеристики ризику в логістичних ланцюгах. Виявлення та системний аналіз ризиків. Кількісні методи оцінки ризиків. Основні підходи до управління ризиком Управління ризиками. Страхування ризиків. Страхування вантажів. Страхування відповідальності перевізника. Страхування експедиторів, митних брокерів, операторів складу. Хеджування ризиків.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль роботи студента: - оцінювання знань студентів на практичних заняттях (оцінювання виконання вправ та завдань під час заняття; оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті); - оцінювання знань студентів на лабораторних заняттях (оцінювання виконання вправ та завдань під час заняття; підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на лабораторному занятті); - оцінювання виконання контрольних робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи) - для студентів заочної форми навчання. 2. Екзаменаційний контроль: оцінювання знань студентів на екзамені, що передбачає письмову та усну компоненту. 6. Критерії оцінювання результатів навчання студентів Методи контролю знань та умінь студента при вивченні дисципліни включають: 1. Поточний контроль роботи студента: - усне опитування на практичних заняттях; - обговорення запитань до ситуаційних вправ; - розв’язування задач з використанням методів стратегічного аналізу та маркетингового аналізу; - оцінювання виконання контрольних робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи) – для студентів заочної форми навчання. 2. Підсумковий контроль: Складання екзамену (письмової та усної компонент) Письмова компонента: - завдання 1-го рівня – тести; - завдання 2-го рівня – розкрити зміст поняття, дати визначення; - завдання 3-го рівня – розв’язати задачі. Усна компонента: - усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30%): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування Підсумковий контроль (70%): тестування(55), усне опитування(15)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Економічний ризик: методи оцінки та управління: навч. посібник / Т.А. Васильєва та ін. Суми: ДВНЗ «УАВС НБУ». 2015. 208 с. 2. Лабурцева О.І .Ризики в маркетингу: підручник . Київ: Київ.нац.торг.-екон.ун-т. 2019. 475 с 3. Калініченко З.Д. Ризик-менеджмент : навч. посібник для здобувачів спец. 051 «Економіка» та 073 «Менеджмент» Дніпро: ДДУВС. 2021. 270 с. 4. Мамчин М.М. Електронний навчально- методичний комплекс "Управління ризиками в логістиці" / М.М.Мамчин [ Електронний ресурс]
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).