Менеджмент

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.00.O.014
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: кандидат економічних наук, доцент, Вільгуцька Роксолана Богданівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів необхідних базових знань з управління організацією, підготовка їх до свідомого і ефективного сприйняття виробничого менеджменту, менеджменту персоналу, фінансового менеджменту, маркетингу та вироблення у них потреб у постійному інтелектуальному і загальнокультурному самовдосконаленню.
Завдання: Загальні компетентності: ЗК5. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК12. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК16. Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності. Фахові компетентності: ФК1. Здатність визначати та описувати характеристики організації. ФК5. Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту ФК7. Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту. ФК10.Здатність оцінювати виконувані роботи, забезпечувати їх якість та мотивувати персонал організації. ФК15. Здатність формувати та демонструвати лідерські якості та поведінкові навички.
Результати навчання: ПРН3. Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства. ПРН4. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень. ПРН7. Виявляти навички організаційного проектування. ПРН8. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації. ПРН9. Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи. ПРН10. Мати навички обґрунтування дієвих інструментів мотивування персоналу організації. ПРН18. Здатність продемонструвати базові знання у сфері управління організаціями та їх підрозділами, уміння планувати господарську діяльність, здійснювати побудову організаційних структур, використовувати ефективні системи мотивації, забезпечувати контроль і регулювання управлінських процесів. КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. АіВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: Вступ до фаху «Менеджмент», Українська мова (за професійним спрямуванням) кореквізити: Економіка підприємства, Бухгалтерський облік, Маркетинг
Короткий зміст навчальної програми: Сутність менеджменту і його місце в системі управління підприємством. Історія розвитку менеджменту. Організація як об’єкт управління. Функції та технологія менеджменту. Планування як загальна функція менеджменту. Організування як загальна функція менеджменту. Мотивування як загальна функція менеджменту. Контролювання як загальна функція менеджменту. Регулювання як загальна функція менеджменту. Методи менеджменту. Управлінські рішення. Інформація і комунікації в менеджменті. Керівництво, лідерство та його роль у протидії корупції. Відповідальність та етика у менеджменті. Організаційні зміни та ефективність менеджменту.
Опис: 1. Лекційні заняття Тема 1. Сутність менеджменту і його місце в системі управління підприємством. Тема 2. Історія розвитку менеджменту Тема 3. Організація як об’єкт управління. Тема 4. Функції та технологія менеджменту. Тема 5. Планування як загальна функція менеджменту. Тема 6. Організування як загальна функція менеджменту. Тема 7. Мотивування як загальна функція менеджменту. Тема 8. Контролювання як загальна функція менеджменту. Тема 9. Регулювання як загальна функція менеджменту. Тема 10. Методи менеджменту. Тема 11. Управлінські рішення як важливий інструмент менеджменту Тема 12. Інформація та комунікації в системі управління організацією Тема 13. Керівництво, лідерство та його роль у протидії корупції. Тема 14. Відповідальність та етика у менеджменті. Тема15. Організаційні зміни та ефективність менеджменту. 2. Лабораторні заняття Л.р. № 1 «Дослідження трудової діяльності менеджерів за допомогою фотографії робочого часу» Л.р. № 2 «Оцінка внутрішнього і зовнішнього середовища організації в умовах обраної стратегії розвитку підприємства» Л.р. № 3 «Аналізування та вдосконалення організаційної структури управління підприємством» Л.р. № 4 «Використання менеджером форм та систем оплати праці з мотиваційною метою» Л.р. № 5 «Реалізація управлінських рішень щодо вдосконалення діяльності організації» Л.р. № 6 «Аналізування та знешкодження конфліктів і стресових ситуацій в апараті управління організації» 3. Самостійна робота Підготовка до навчальних занять та контрольних заходів: - підготовка до лабораторних робіт - підготовка до здачі екзамену
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%), з них: - виконання та захист лабораторних робіт, робота у ВНС, усне опитування; Підсумковий контроль (70%),з них: тестування - письмові завдання (50%); усна відповідь (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК): Лабораторні заняття 30 балів. Екзаменаційний контроль: Письмова компонента 50 балів; Усна компонента 20 балів. Разом за дисципліну – 100 балів Рівень знань на лабораторних роботах оцінюється за 30-бальною шкалою: 24-30 балів студент одержує в разі правильного обґрунтування відповідей на поставлені теоретичні питання, ґрунтовного розуміння змісту роботи і отримання результатів, вміння узагальненого представлення висновків, акуратного оформлення виконаних відповідно до завдання лабораторних робіт; 16-23 балів студент одержує в разі, якщо він володіє теоретичним матеріалом, допускає певні неточності у формулюванні понять, категорій, критеріїв, методів, однак з допомогою викладача швидко орієнтується і знаходить правильні відповіді, відвідує лабораторні заняття, вчасно виконує завдання; 8-15 балів студент одержує в разі, якщо він дає необґрунтовані, невичерпні відповіді, припускається помилок у розрахунках і тільки з допомогою викладача може виправити допущені помилки. При цьому враховується наявність конспекту лекцій, відвідування лекційних та лабораторних занять, вчасність виконання завдань; 0-7 балів студент одержує в разі неправильної відповіді на 2-3 теоретичні питання за темою лабораторних робіт, не може пояснити змісту лабораторних робіт, припускається грубих помилок у розрахунках, використовує невідповідні методи, не має конспекту лекцій, не виконує лабораторних робіт вчасно.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Методичні вказівки до проведення лабораторних занять з курсу «Менеджмент» для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 071 «Облік і оподаткування», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 073 «Менеджмент», 051 «Економіка», 075 «Маркетинг» усіх форм навчання / Укл. Процик І.С., Вільгуцька Р.Б., Дарміць Р.З. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2021. – 46 с. 2. Кузьмін О. Є. Менеджмент: графічна і таблична візуалізація: навч. посібник / О.Є. Кузьмін, О.Г. Мельник, І.С. Процик, С.Б. Романишин, Р.З. Дарміць. – 5-те вид., випр. та допов. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 208 c. 3. Креативний менеджмент: практикум/ Н.Г. Георгіаді, Р.Б. Вільгуцька – Львів: Растр-7, 2023. – 117с. 4. Вільгуцька Р.Б. Вплив соціальних медіа на побудову організаційної структури управління підприємств. Інвестиції: практика та досвід. 2021. № 21. С. 72–77. 5. Георгіаді Н. Г., Вільгуцька Р. Б. Аналізування організаційних структур управління вітчизняними підприємствами. Ефективна економіка. 2020. № 7. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8040 6. Кузьмін О. Є. Комунікаційні системи підприємств: оцінювання, активізування та ефективність: монографія / О.Є. Кузьмін, Ю.Б. Малиновська, Н.Я. Петришин, Ю.В. Малиновський. – Львів: Растр-7, 2019. – 184 c. 7. Міжнародний менеджмент: навчальний посібник / О.Є. Кузьмін, Н.І. Кара, Л.П. Сай, О.О. Пшик-Ковальська // Львів: Растр-7, 2019. – 202 с. 8. Савчук В. Менеджмент в умовах невизначеності. Видавництво «Лабораторія». 2024. - 540с. 9. Antonio Nieto-Rodriguez (2019) Harvard Business Review Project Management Handbook: How to Launch, Lead, and Sponsor Successful Projects (HBR Handbooks). Harvard Business Review Press. P. 352 10. Darrell Rigby, Sarah Elk, Steve Berez (2020) Doing Agile Right: Transformation Without Chaos. Harvard Business Review Press. P.256 11. Dytrt, Zdenek; Serek, Radomir. Leadership - Management of Management. Business and Economic Research, [S.l.], v. 10, n. 1, p. 274-283, feb. 2020. Available at: http://www.macrothink.org/journal/index.php/ber/article/view/16523/12814. doi:http://dx.doi.org/10.5296/ber.v10i1.16523 12. John Child, David Faulkner, Stephen Tallman, and Linda Hsieh (2019). Cooperative Strategy: Managing Alliances and Networks. Third Edition. Paperback. 624 P. 13. Moderni aspekty vedy. - Svazek XXIV mezinarodni kolektivni monografie: колективна монографія / І. М. Васькович, Р. Б. Вільгуцька, Н. В. Смолінська, А. А. Яцик. – Jesenice: Publishing Group „Vedecka perspektiva“, 2022. – 618 c. 14. James Westphal and Sun Hyun Park (2020). Symbolic Management. Hardcover. - P. 272. 15. Robert B. Arundale (2020). Communicating & Relating. Hardcover. - P. 488. 16. Vilgutska R. Creation and regulation of organizational structures of enterprises / Roksolana Vilgutska, Iryna Kazymyra// Development of modern science: the experience of European countries and prospects for Ukraine: monograph / edited by authors. – 1st ed. – Riga, Latvia : “Baltija Publishing”. – 2019. – 312 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).