Екологістика

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.07.E.164
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: Кузяк В.В. к.е.н., доцент
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування у студентів здатності вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування методології та інструментарію економіко-математичного моделювання і характеризується комплексністю та невизначеністю умов
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності: Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. Здатність працювати в команді. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). Здатність працювати у міжнародному контексті. Фахові компетентності: Здатність логічно і послідовно відтворювати отримані знання предметної області маркетингу. Здатність критично аналізувати й узагальнювати положення предметної області сучасного маркетингу. Здатність використовувати теоретичні положення маркетингу для інтерпретації та прогнозування явищ і процесів у маркетинговому середовищі. Здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності. Здатність визначати вплив функціональних областей маркетингу на результати господарської діяльності ринкових суб’єктів. Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків. Здатність обґрунтовувати, презентувати і впроваджувати результати досліджень у сфері маркетингу. Здатність планування і провадження ефективної маркетингової діяльності ринкового суб’єкта в крос-функціональному розрізі. Уміння здійснювати пошук та оцінювати умови діяльності суб’єктів інфраструктурного комплексу товарного ринку на основі принципів логістики з урахуванням сучасних технологій у торгівлі.
Результати навчання: 1) застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу; 2) оцінювати ризики провадження маркетингової діяльності, встановлювати рівень невизначеності маркетингового середовища при прийнятті управлінських рішень; 3) виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення; 4) діяти соціально-відповідально та громадсько свідомо на основі етичних принципів маркетингу, поваги до культурного різноманіття та цінностей громадянського суспільства з дотриманням прав і свобод особистості; 5) управляти продажами у сфері товарів та послуг, просувати торгову марку у мережі Інтернет, використовувати можливості та засоби нових інформаційних технологій для підвищення ефективності збутових зусиль підприємства; 6) планувати та формувати довгострокові відносини з покупцем за допомогою комплексу показників взаємодії з ним, що продукуються CRM-системою; 7) донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності; 8) відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб; 9) здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • пререквізити: Статистика; • кореквізити: Інформаційні системи і технології в маркетингу.
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання студентам знань стосовно основних принципів та інструментарію постановки задач, побудови економіко-математичних моделей, методи їх розв’язування та напрями застосування отриманих результатів у маркетинговій діяльності.
Опис: Концептуальні аспекти математичного моделювання економіки. Принципи побудови економетричних моделей. Лінійні моделі множинної регресії. Узагальнені економетричні моделі. Економетричні моделі динаміки. Оптимізаційні економіко-математичні моделі. Задача лінійного програмування та методи її розв’язування. Цілочислове програмування. Нелінійні оптимізаційні моделі економічних систем. Аналіз та управління ризиком в економіці.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь студента при вивченні дисципліни включають: 1. Поточний контроль роботи студента: • оцінювання виконання лабораторних робіт; • усне опитування при захисті лабораторних робіт; • розв’язування задач з використанням економіко-математичних методів і моделей. 2. Підсумковий контроль: Складання екзамену (письмової та усної компонент) Письмова компонента: • завдання 1-го рівня – тести із однією правильною відповіддю; • завдання 2-го рівня – тести із декількома правильними відповідями; • завдання 3-го рівня – розв’язати задачі. Усна компонента: • усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: • поточний контроль (40%): виконання та захист лабораторних робіт; • підсумковий контроль (60%): екзамен, письмова (55 %) та усна компоненти (5%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: • Вітлінський В. В., Терещенко Т. О., Савіна С. С. Економіко-математичні методи та моделі: оптимізація: навч. посібник. Київ, 2016. 303 с. • Економіко-математичне моделювання: Навч. посібник / За ред. О. Т. Іващука. – Тернопіль: ТНЕУ «Економічна думка», 2008. – 704 с. • Економіко-математичне моделювання: Навч. посібник / [Р.В. Фещур, В.П. Кічор, І.Я. Олексів та ін.]. – Львів: Бухгалтерський центр «Ажур», 2010. - 340 с. • Економіко-математичні методи та моделі: Навч. посібник. / За заг. ред. В.М. Мацкул - Одеса: ОНЕУ, 2018.- 404 с. • Островський П.І., Гострик О.М., Добрунік Т.П., Радова О.В. Моделювання економічних процесів: навч. посіб. Одеса, 2012. 132 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Екологістика (курсова робота)

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.07.E.169
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: Мащак Н.М. кандидат економічних наук, доцент
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсової роботи є закріплення студентами теоретичних знань щодо проблем поводження з ТПВ, розгляд альтернативних рішень вирішення цієї проблеми; дослідження існуючої ситуації у сфері поводження з ТПВ у м. Львові; набуття професійних вмінь і навичок для розробки оптимального маршруту збору та перевезення вантажів у м. Львові.
Завдання: Інтегральні компетентності (ІНТ): Здатність розвязувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов у сфері менеджменту або процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук. Загальні компетентності (ЗК): ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності, та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні форми та види рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях ЗК6. Здатність спілкуватись державною мовою як усно, так і письмово ЗК10. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні ЗК15. Здатність мислити на основі етичних міркувань (мотивів) Фахові компетентності (ФК): ФК6. Здатність діяти соціально відповідально і свідомо Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП): ФКП6.5. Здатність описувати процес транспортування; керувати транспортною маршрутизацією та розкладом; обґрунтовувати процес закупівель транспортних послуг; розраховувати ключові елементи транспортних витрат; розуміти європейську транспорту політику, законодавство і процедури; розуміти умови перевезення небезпечних вантажів; розуміти функціональні можливості TMS (системи управління транспортом).
Результати навчання: ПРН1. Знати свої права та обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ПРН2. Зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства, використовуючи різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя. ПРН6. Виявити навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. ПРН15. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та міжкультурності. ПРН16. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. ПРН23. Знання з логістичного менеджменту: володіння сучасними методами управління системою матеріальних потоків, методичними прийомами у визначенні ефективності логістики з використанням ІТ-технологій, методами підвищення конкурентоспроможності підприємств за рахунок логістичних компетенцій. КОМ2.Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. АіВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: Управління якістю
Короткий зміст навчальної програми: Курсова робота покликана сформувати у студентів практичні навики вирішення логістичних задач розміщення майданчиків з сміттєзбиральними контейнерами відповідно до норм утворення ТПВ мешканцями та побудови оптимального маршруту збору ТПВ з цих майданчиків.
Опис: Зміст Вступ і мета роботи. Розділ 1. Теоретична частина. Розділ 2. Локалізація контейнерів зі збору ТПВ. Розділ 3. Розробка оптимального маршруту збору ТПВ. Висновки.
Методи та критерії оцінювання: Виконання даної КР здійснюється із використанням наступних методів навчання: 1. Вступна лекція: евристичний метод; метод проблемного викладу. 2. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод. Поточний та заліковий контроль формується на основі застосування методів оцінювання знань таких як: перевірка розділів курсової роботи, усне опитування, презентація курсової роботи, захист курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: 88-100 балів – атестований з оцінкою відмінно; 71-87 балів – атестований з оцінкою добре; 50-70 балів – атестований з оцінкою задовільно; 26-49 балів – не атестований; 0-26 балів – не атестований з оцінкою незадовільно.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Соціальна відповідальність: підручник / В. М. Тарасевич [та ін. ] ; для наук ред. В. М. Тарасевич, О. В. Золотарьова ; Народний металург. акад. України. – Дніпро : Економіка, 2019. – 203 с. 2. Шкрабак І. В. Міська логістика як фактор удосконалення системи управління попитом на продукцію підприємства. Ефективна економіка. 2018. № 9. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6929 3. Дмитрієв М. М. Концепція міської логістики та пасажирських перевезень. Вісник національного транспорту ун-т 2013. Вип.26 (2). С. 72–78. 4. Вороніна Р.М., Маргіта Н.О., Карій О.І. Концептуальні основи міської логістики. вісник нац Львівська політехніка. Логістика. 2014. № 811. С. 49-55. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPL_2014_811_9 5. Танігучі Е. та ін. Міська логістика. Моделювання мереж та інтелектуальні транспортні системи. Пергам. Амстердам 2001. 6. Глобальна перспектива та сталий розвиток. – URL: http://elcat.pnpu.edu.ua/docs/nw07.pdf 7. Поводження з відходами. URL: http://solvetpv.lviv.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).