Митний аудит
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.05.E.122
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: к.т.н., доц. Микитин Олег Зеновійович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
фахові компетентності:
ФК2. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища.
ФК10. Здатність оцінювати виконувані роботи, забезпечувати їх якість та мотивувати персонал організації.
ФК13. Розуміти принципи і норми права та використовувати їх у професійній діяльності.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань управління підприємствами та організаціями, використовуючи відомі методи.
Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для вирішення задач ефективного управління суб’єктами господарювання в умовах ринкової економіки.
Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності підприємств та організацій з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспіль¬них, державних та виробничих інтересів.
Уміння планувати різноманітні види діяльності, здійснювати побудову організаційних структур управління організаціями і підрозділами, використовувати ефективні системи мотивування працівників та оплати праці, забезпечувати ефективний контроль якості робіт і регулювання управлінських процесів.
Уміння встановлювати та підтримувати взаємовідносини із зовнішнім середовищем, аналізувати кон'юнктуру ринку інноваційних продуктів, приймати оптимальні управлінські рішення у сфері інноваційної діяльності, забезпечувати їх документальний супровід та ефективну реалізацію на усіх рівнях управління.
Уміння досліджувати іноземні ринки, формувати технології зовнішньоекономічних операцій, укладати та виконувати угоди з іноземними контрагентами, розробляти міжнародні проекти.
Уміння обґрунтовувати, діагностувати та реалізовувати різноманітні види зовнішньоекономічної діяльності, забезпечувати митне оформлення та декларування товарів.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПРН6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень.
ПРН11. Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації.
ПРН12. Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації.
ПРН20. Здатність продемонструвати поглиблені знання і розуміння процесів реалізації зовнішньоекономічних операцій, їх організаційного, фінансового, ресурсного, юридичного, логістичного, митного, транспортного, експедиційного, страхового, управлінського супроводу.
ПРН21. Здатність продемонструвати поглиблені знання і розуміння процесів міжнародної співпраці та міжнародного бізнесу, інтегрування та глобалізації, факторів та параметрів сучасного міжнародного економічного середовища, систем управління зовнішньоекономічною та митною діяльністю.
ПРН27. Уміння обґрунтовувати, діагностувати та реалізовувати різноманітні види зовнішньоекономічної діяльності, забезпечувати митне оформлення та декларування товарів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи управління митною діяльністю, Розроблення системи економічної діагностики діяльності підприємства, Розроблення системи митного обслуговування міжнародних транспортних перевезень
Короткий зміст навчальної програми: Мета, предмет, об’єкт та основні завдання вивчення дисципліни. Сутність митного аудиту та його функції. Характеристика законодавчо-нормативних актів, що регулюють здійснення митного аудиту. Поняття пені та стягнення митних платежів. Характеристика предметів та об’єктів в процесі здійснення митного аудиту. Особливості порядку проведення контролюючими органами перевірок. Характеристика дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів. Характеристика підстав та порядку проведення митницею документальних виїзних перевірок. Права та обов'язки посадових осіб митниці під час проведення документальних виїзних перевірок. Особливості проведення зустрічних звірок в процесі здійснення митного аудиту. Умови допуску посадових осіб митниці до проведення документальних планових чи позапланових виїзних перевірок та зустрічних звірок. Права та обов'язки посадових осіб підприємства, що перевіряється, під час проведення документальних перевірок. Характеристика матеріалів, які можуть бути використані для підготовки висновків за результатами перевірок при здійсненні митного аудиту. Особливості надання документів посадовими особами підприємства, що перевіряється при здійсненні митного аудиту. Оформлення результатів перевірок митного аудиту. Обов'язок щодо зберігання документів після закінчення перевірки. Методика пост-аудиту зовнішньоекономічної діяльності суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності.
Опис: Мета, предмет, об’єкт та основні завдання вивчення дисципліни. Сутність митного аудиту та його функції. Характеристика законодавчо-нормативних актів, що регулюють здійснення митного аудиту. Поняття пені та стягнення митних платежів. Характеристика предметів та об’єктів в процесі здійснення митного аудиту. Особливості порядку проведення контролюючими органами перевірок. Характеристика дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів. Характеристика підстав та порядку проведення митницею документальних виїзних перевірок. Права та обов'язки посадових осіб митниці під час проведення документальних виїзних перевірок. Особливості проведення зустрічних звірок в процесі здійснення митного аудиту. Умови допуску посадових осіб митниці до проведення документальних планових чи позапланових виїзних перевірок та зустрічних звірок. Права та обов'язки посадових осіб підприємства, що перевіряється, під час проведення документальних перевірок. Характеристика матеріалів, які можуть бути використані для підготовки висновків за результатами перевірок при здійсненні митного аудиту. Особливості надання документів посадовими особами підприємства, що перевіряється при здійсненні митного аудиту. Оформлення результатів перевірок митного аудиту. Обов'язок щодо зберігання документів після закінчення перевірки. Методика пост-аудиту зовнішньоекономічної діяльності суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності.
Методи та критерії оцінювання: 1. Для студентів денної форми навчання:
- поточний контроль - 40 балів (4 лабораторних робіт, кожна з яких оцінюється максимально у 5 балів; виконання завдань на практичних заняттях - 20 балів);
- екзаменаційний контроль - 60 балів (письмова компонента - 45 балів, усна компонента - 15 балів).
2. Для студентів заочної форми навчання:
- поточний контроль - 40 балів (2 лабораторних роботи, кожна з яких оцінюється максимально у 10 баів; виконання завдань на практичних заняттях - 10 балів; виконання контрольних робіт - 10 балів);
- екзаменаційний контроль - 60 балів (письмова компонента - 45 балів, усна компонента - 15 балів).
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестровий контроль проводиться у формі екзамену, що передбачає письмову (розв’язання екзаменаційного білету у вигляді тестових завдань, теоретичних запитань та задачі) та усну (відповіді на усні запитання) компоненти.
Поточний контроль проводиться у формі, виконання та усного експрес-опитування щодо захисту лабораторних робіт.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гуцаленко Л. В., Марчук У. О., Фабіянська В. ІО. (2018). Митний пост-аудит: навчальний посібник. Київ: «Центр учбової літератури». 388 с
2. Босак А.О., Григор’єв О.Ю., Дорошкевич К.О., Тодощук А.В., Скибінський О.С. (2019). Економічна діагностика митної діяльності : [навч. посібн. – лабор. практикум]. Львів: «Міські інформаційні системи», 59с.
3. Кузьмін О.Є., Мельник О.Г., Григор’єв О.Ю., Босак А.О., Дорошкевич К.О., Тодощук А.В., Мукан О.В., Дорош О.І. (2019). Митне обслуговування міжнародної економічної діяльності в умовах євроінтеграції: теоретичні положення і методичні підходи до практичних і лабораторних занять : [навч. посібн., 2-е видання доп. і перероб.]. Львів: Міські інформаційні системи, 128с.
4. Кузьмін О.Є., Мельник О.Г., Григор’єв О.Ю., Босак А.О., Дорошкевич К.О., Тодощук А.В., Мукан О.В., Рогальський Р.Б. (2019). Митне обслуговування зовнішньоекономічних операцій: прикладний аспект [навч. посібн.]. Львів: СТ «Міські інформаційні системи», 148с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).