Офшорні операції
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.05.E.123
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: К.е.н. Руда Мар’яна Володимирівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук.
загальні компетентності:
ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу.
ЗК14. Здатність працювати у міжнародному контексті.
ЗК15. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
фахові компетентності:
ФК 12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обгрунтовані рішення.
фахові компетентності професійного спрямування:
ФКП 4.3.Поглиблені знання і розуміння вітчизняного та міжнародного митного законодавства.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПРН 6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обгрунтування управлінських рішень.
ПРН 21. Здатність продемонструвати поглиблені знання і розуміння процесів міжнародної співпраці та міжнародного бізнесу, інтегрування та глобалізації, факторів та параметрів сучасного міжнародного економічного середовища, систем управління зовнішньоекономічною та митною діяльністю.
ПРН 26. Уміння досліджувати іноземні ринки, формувати технології зовнішньоекономічних операцій, укладати та виконувати угоди з іноземними контрагентами, розробляти міжнародні проекти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
ВБ 4.2. Основи управління митною діяльністю.
Кореквізити:
ВБ 4.14. Циркулярна економіка: політика ЄС щодо сталого розвитку та конкурентоспроможності
Короткий зміст навчальної програми: Зміст та структура дисципліни «Офшорні операції» відображають основні положення, що стосуються отримання здобувачами освіти системних знань у сфері офшорингу як бізнес-процесу. Студентами вивчається сутність та різновиди офшорних операцій, мінімізація податкового тиску як причина реєстрації офшорного бізнесу. Особлива увага зосереджена на дослідженні впливу глобалізації на специфіку міжнародних інвестиційних бізнес-процесів та суть офшорного бізнесу. Вивчається юрисдикція офшорних компаній (офшорні зони), їх класифікація та характеристика, правове регулювання офшорного бізнесу, використання офшорних схем з кримінальною метою. Розглядається офшоринг в Україні, його особливості та проблеми, проблеми деофшоризації української економіки. Здійснюється дослідження світових тенденцій офшорного сектору економіки.
Опис: 1. Офшоринг як бізнес-процес. Види офшорних операцій.
2. Мінімізація податкового тиску як причина реєстрації офшорного бізнесу.
3. Вплив глобалізації на специфіку міжнародних інвестиційних бізнес-процесів та суть офшорного бізнесу.
4. Юрисдикція офшорних компаній (офшорні зони), їх класифікація та характеристика.
5. Правове регулювання офшорного бізнесу.
6. Використання офшорних схем з кримінальною метою: прецеденти у світі.
7. Деофшоризація в Україні: особливості та проблеми.
8. Розвиток світових тенденцій офшорного сектору.
Методи та критерії оцінювання: Семестровий контроль (70%) проводиться у формі екзамену, що передбачає письмову (розв’язання тестових завдань, теоретичних запитань та задачі) та усну (відповіді на усні запитання) компоненти.
Поточний контроль (30%) проводиться у формі усного експрес-опитування, письмового розв’язання тестових вправ та задач, оцінювання публічних виступів та презентацій на практичних заняттях, виконання індивідуального науково-дослідного завдання (ессе).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів під час поточного та семестрового контролю з навчальної дисципліни «Офшорні операції» проводиться згідно з Положенням «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів», затвердженим ректором Національного університету «Львівська політехніка» від 30 серпня 2018 р.
Оцінювання результатів навчання та досягнень студента здійснюється відповідно до інституційної 100-бальної шкали:
88-100 балів – атестований з оцінкою «відмінно»;
71-87 балів – атестований з оцінкою «добре»;
50-70 балів – атестований з оцінкою «задовільно»;
26-49 – «не атестований»;
00-25 балів – «не атестований» – оцінка «незадовільно».
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кузьмін О. Є. Офшорний бізнес: теоретичні та прикладні аспекти: навчальний посібник / О. Є. Кузьмін, А. М. Дідик, М. В. Руда, В. І. Лемішовський, Стасюк Н.Р.. – Львів: Аудиторська група "Західна аудиторська група", 2018. – 112 c.
2. Кузьмін О.Є. Міжнародний фінансовий менеджмент. Навчальний посібник / О. Є. Кузьмін, М. В. Колісник, І. Б. Олексів, В. В. Івасюк. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. - 192 c.
3. Докієнко Л.М., Клименко В.В., Акімова Л.М. Інвестиційний менеджмент. Навчальний посібник [для студ. вищих навч. закладів]. – Академвидав, Серія "Альма-матер". – К., 2011. - 408 с.
4. Бабонін В.Б Міжнародний досвід ведення і регулювання офшорного бізнесу // Фінансовий ринокУкраїни. – 2006.– № 2.– С. 34-41.
5. Баюра Д., ЧекаловС. Чьи оффшоры // Украинская инвестиционная газета. – 2002. - № 38 (365). - С. 7-10.
6. Пешко А.В. Офшорний бізнес, як складова світової економіки // Держава і регіони. – 2006.– № 3. - С. 233-236.
7. Полотенко Д. В. Вільні економічні зони в контексті регулювання економіки // ФінансиУкраїни. – 2007. – № 11.– С. 18-25.
8. Череп А. В. Особливості розвитку офшорного бізнесу в Україні // Економіка та держава. – 2006.– № 6. - С. 21-30
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).