Бухгалтерський облік

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.00.O.017
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: к.е.н., старший викладач Мохняк Володимир Степанович к.е.н., доц. Плекан Марія Володимирівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни: полягає у поглибленні знань студентів – економістів шляхом вивчення основ організації та методики ведення бухгалтерського обліку в Україні. Вивчення цієї дисципліни сприятиме формуванню фахівців відповідно до нових тенденцій і вимог підготовки висококваліфікованих спеціалістів економічного напряму, здатних використовувати специфіку та особливості підприємств для їх ефективного управління, підвищення рентабельності та прибутковості.
Завдання: Загальні компетентності (ЗК): ЗК 4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях ЗК 8. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК 12. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Фахові компетентності (ФК): ФК 1. Здатність визначати та описувати характеристики організації. ФК 2. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища. ФК 6. Здатність діяти соціально відповідально і свідомо. ФК 13. Розуміти принципи і норми права та використовувати їх у професійній діяльності. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП): ФКП 1.1. Здатність організовувати процес управління організацією з формуваням альтернативних стратегічних напрямів її розвитку. ФКП 3.1. Поглиблені знання і розуміння теоретико-прикладних засад широкого спектру різновидів зовнішньоекономічної діяльності та технології їх реалізації, міжнародного бізнесу та митної справи. ФКП 4.1. Уміння реалізовувати процеси управління митною діяльністю на засадах виконання функцій менеджменту, формування методів менеджменту, розроблення управлінських рішень, здійснення керівництва. ФКП 5.1. Поглиблені знання з технології започаткування та ведення малого бізнесу. ФКП 6.1. Уміння застосовувати системний підхід в управлінні ланцюгами поставок, визначати «вузькі місця» та пропонувати управлінські рішення.
Результати навчання: ПРН 6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень; ПРН 19. Базові знання для реалізації інноваційної діяльності у лінійних та функціональних підрозділах організацій туристично-рекреаційної сфери різних форм власності та організаційно-правових форм, в органах державної влади, місцевого самоврядування. ПРН 24. Уміння планувати різноманітні види діяльності, здійснювати побудову організаційних структур управління організаціями і підрозділами, використовувати ефективні системи мотивування працівників та оплати праці, забезпечувати ефективний контроль якості робіт і регулювання управлінських процесів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Менеджмент. - кореквізит: Митна справа.
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичний матеріал навчальної дисципліни охоплює 12 тем, що розкривають особливості теоретичних основ і методичних прийомів бухгалтерського обліку та складання звітності як завершального етапу циклу бухгалтерської обробки даних. Розкриття предмета дисципліни розпочинається з розгляду сутності бухгалтерського обліку та основ його організації. Розкрито історію розвитку, основні принципи і сутність бухгалтерського обліку, базові поняття і терміни, функції і структура бухгалтерського апарату організації, сутність бухгалтерської професії та професійної етики бухгалтера. Дані характеристики предмета і методу бухгалтерського обліку стосовно до сучасних умов розвитку економіки
Опис: Бухгалтерський облік, його сутність і основи організації. Предмет і метод бухгалтерського обліку. Бухгалтерський баланс. Рахунки бухгалтерського обліку і подвійний запис. Первинне спостереження, документація і інвентаризація. Форми бухгалтерського обліку. Оцінювання і калькуляція в системі бухгалтерського обліку. Облік господарських процесів. Основи бухгалтерської звітності.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30 %): розв'язування задач, усне опитування. Підсумковий контроль (70%): екзамен (письмова та усна компоненти)
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття Максимальна кількість балів (для денної форми навчання) 30 усне опитування на практичних заняттях, розв’язування практичних завдань 20б тестування у ВНС 10б Контрольний захід Максимальна кількість балів 60 Завдання першого рівня складності відповідь обрана вірно 4б відповідь обрана невірно 0б Завдання другого рівня складності відповідь обрана вірно 5б відповідь обрана невірно 0б Завдання третього рівня складності задача розв’язана, показники розраховані вірно, хід розв’язку обґрунтовано. 18б задача розв’язана, показники розраховані з помилками, хід розв’язку повністю не обґрунтовано 12б розв’язано 50% задачі, частково написано обґрунтування розв’язку 8б задача розв’язана частково, обґрунтування відсутнє 5б розв’язок задачі відсутній або невірний 0б
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні: Закон України від 16.07.1999 № 996-XIV 2. Положення (стандарти) бухгалтерського обліку №№1-34. 3. План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999 №291. 4. Бухгалтерський облік: основи теорії та практики: підручник. / Укл.: Загородній А.Г., Партин Г.О., Пилипенко Л.М., Партин. Т.І.. 4-те вид., доопрац. і доповн. Л: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 280 с. 5. Бухгалтерський облік в Україні: Навч. посібник / Хомяк Р.Л., Лемішовський В.І., Воськало В.І., Мохняк В.С. – Львів: Бухгалтерський центр “Ажур”, 2010. – 440 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).