Фінансове управління інноваційним підприємством

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.03.E.063
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: доцент Кулініч Тетяна Володимирівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни "Фінансове управління інноваційним підприємством” є формування у здобувачів освіти відповідного рівня підготовки базової системи знань щодо цілей, методів, прийомів та методик управління фінансами інноваційних підприємств, їх операційною та інвестиційною діяльністю, визначення стратегії і тактики фінансового забезпечення таких суб’єктів господарювання.
Завдання: - Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях -Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища. - Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення. - Уміння приймати інвестиційні рішення в інноваційній діяльності.
Результати навчання: Результати навчання: - Здатність продемонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень. - Здатність продемонструвати базові знання у сфері стратегічного, операційного, інноваційного, антикризового, фінансового, інвестиційного, антисипативного, креативного управління організаціями та їх підрозділами. - Здатність продемонструвати базові знання для реалізації інноваційної діяльності у лінійних та функціональних підрозділах організацій туристично-рекреаційної сфери різних форм власності та організаційно – правових форм, в органах державної влади, місцевого самоврядування. Mетоди навчання і викладання: - лекційні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. - самостійна робота: репродуктивний метод. Методи оцінювання досягнення результатів навчання: - під час поточного контролю: вибіркове усне опитування; інтерпретація результатів виконаних лабораторних робіт, тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень тощо; - екзамен – письмове опитування, тестовий контроль.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Управління персоналом, Управління бізнесом. кореквізити: Управління якістю інноваційних туристичних і рекреаційних продуктів.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна охоплює теоретичні основи і прикладні аспекти фінансового управління інноваційним підприємством. Лекційний матеріал дозволяє опанувати методи і показники фінансового аналізу, методики управління активами, операційного аналізу, методи планування оптимальної структури капіталу інноваційного підприємства, розроблення та реалізації фінансової стратегії, управління фінансовими ризиками такого підприємства за окремими видами фінансових операцій та напрямами фінансової діяльності. Лабораторні заняття зосереджені на здобутті студентами практичних навичок щодо застосування методів, прийомів та інструментів фінансового управління інноваційним підприємством.
Опис: Значення і середовище фінансового управління інноваційним підприємством (ІНП). Основи формування фінансових результатів ІНП. Інструменти фінансового аналізу і планування стану ІНП. Управління оборотним капіталом ІНП. Фінансові вкладення ІНП: ефективність, ризик і планування. Фінансова структура капіталу і дивідендна політика ІНП. Довгострокове фінансування – методи і ринки. Спеціальні сфери управління фінансами інноваційного підприємства
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль: індивідуальні завдання, аналітичні звіти за результатами лабораторних занять, усне опитування, тестування (40%), - підсумковий контроль (60%, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма.
Критерії оцінювання результатів навчання: Основними критеріями, що характеризують рівень компетентності студента при оцінювання результатів поточного та підсумкового контролів, є такі: - виконання всіх видів навчальної роботи, передбачених робочою програмою з дисципліни; - глибина і характер знань навчального матеріалу за змістом навчальної дисципліни, що міститься в основних та додаткових рекомендованих фахових джерелах; - вміння аналізувати явища, що вивчаються, у їх взаємозв’язку і розвитку; - характер відповідей на поставлені питання (чіткість, лаконічність, логічність, послідовність тощо); - вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; - вміння аналізувати достовірність одержаних результатів. Сума балів, які здобувач освіти може отримати за один семестр з навчальної дисципліни, складається з балів, нарахованих йому за засвоєння змістових модулів, в межах лекційних і практичних занять, виконання індивідуальної і самостійної роботи та під час всіх видів контролю.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Рекомендована література: 1. Бланк І. О., Ситник Г. В. Управління фінансами підприємств і об'єднань: навч. посіб. Київ : КНТЕУ, 2009. 183 с. 2. Фінансовий менеджмент: підручник / А.М. Поддєрьогін, Н. Д. Бабяк М. Д. Білик та ін.; кер. кол. авт. і наук. ред. проф. А. М. Поддєрьогін. 2-ге вид., перероб. Київ: КНЕУ, 2017. 534 с. 3. Фінансовий менеджмент : практикум / Г. М. Азаренкова, О. І. Антонечко, Л. С. Мартюшева, Р. О. Піскунов: навч. посіб. Львів: «Новий світ - 2000», 2013. 306 с. 4. Захарченко В.І., Корсікова Н.М., Меркулов М.М. Інноваційний менеджмент: теорія і практика в умовах трансформації економіки: Навч. посіб. Київ: ЦУЛ, 2012. 448 с. 5. Brigham E. F., Ehrhardt M. Financial Management: Theory and Practice; 13th Edition. USA : South-Western Cengage Learning, 2011. 1152 р. 6. МсKinsey & Co : Koller T., Goedhart M., Wessels D. Valuation: Measuring and managing the value of companies. Published by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey, 5 ed., 2010, 862 р. Навчально-методичне забезпечення: Навчально-методичний комплекс у ВНС НУ «ЛП» «Фінансове управління інноваційним підприємством» [03089]. URL: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=7498 Інформаційні ресурси 1. Інтернет-портал для управлінців. URL : http://www. management.com.ua. 2. Інформаційна база даних НКЦПФР про звітність емітентів цінних паперів. URL : http://smida.gov.ua/db/emitent. 3. Офіційне Інтернет-представництво Національного банку України. URL : http://www.bank.gov.ua 4. Офіційний веб-портал Міністерства фінансів України. URL : http://www.minfin.gov.ua. 5. Офіційний портал Державної служби статистики України. URL : http://www.ukrstat.gov.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).