Планування бізнес-процесів організації сфери послуг
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.02.E.062
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н. Бондаренко Юлія Григорівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК 3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу.
Фахові компетентності (ФК):
ФК 3. Здатність визначати перспективи розвитку організації.
ФК 4. Вміння визначати функціональні області організації та зв’язки
між ними.
ФК8. Здатність планувати діяльність організації та управляти часом.
Результати навчання: ПРН 5. Описувати зміст функціональних сфер діяльності організації.
ПРН 6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень.
ПРН 7. Виявляти навички організаційного проектування.
КОМ 2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Управління бізнесом.
кореквізити: Управління комунікаціями туристичних організацій, Планування бізнес-процесів організацій сфери послуг (КР).
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядається процесний менеджмент, зокрема бізнес-процеси організацій сфери послуг, їх сутність та класифікація. Також увага приділяється питанню планування бізнес-процесів та їх ефективності в організаціях сфери послуг, важливість реінжинірингу у бізнес-процесах та інструментарій його використання організаціями сфери послуг. Вивчення даних питань дозволить по новому подивитися на формування кінцевого продукта сфери послуг, його просування та реалізацію, що в умовах інтенсивного розвитку інформаційних технологій є надзвичайно важливим і дозволяє підвищити власну конкурентоспроможність організацій сфери послуг. Зокрема, важливим етапом в навчанні є вміти оцінювати ефективність інтернет-технологій в управлінні бізнес-процесами та вміти використовувати інтернет-технології в управлінні бізнес-процесами організацій сфери послуг. Також значну увагу приділено управлінню персоналом у процесно-орієнтованій організації.
Опис: 1. Процесний підхід в управлінні організацією сфери послуг.
2. Поняття, головні складові та опис бізнес-процесу.
3. Методи проєктування й удосконалення бізнес-процесів.
4. Моделювання й автоматизація бізнес-процесів.
5. Реінжиніринг як інноваційний інструмент оптимізації бізнес-процесів в організаціях сфери послуг.
6. Інформаційні технології в управлінні бізнес-процесами організацій сфери послуг.
7. Управління персоналом процесно-орієнтованої організації сфери послуг.
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання і викладання: Лекції - інформаційно-рецептивний метод, абстрактно-логічний, системно-структурний аналіз, синтез, порівняльні методи дослідження, case study; лабораторні роботи – виконання та захист лабораторних робіт; самостійна робота – дослідницький метод.
Методи оцінювання знань: обговорення лабораторних робіт, дискусія; виконання та захист лабораторних робіт; оцінка активності у виконанні лабораторної роботи на парі. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: лабораторні роботи - 45 балів. Екзаменаційний контроль: письмова компонента - 45 балів, усна компонента - 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література
1. Сакун Л.М., Сухомлин Л.В., Різніченко Л.В., Вєлькін Б.О., Реінжиніринг бізнес-процесів як сучасний метод управління стратегічними змінами на підприємстві. Економiка i органiзацiя управлiння № 2 (38). 2020. – 81-97 с.
2. Інформаційні технології та моделювання бізнес-процесів: Навчальний посібник / О.М. Томашевський, Г.Г. Цегелик, М.Б. Вітер, В.І. Дубук. - К.: Видавництво «Центр учбової літератури», 2017. - 296 с. - ISBN 978-617-673-003-3.
3. Пустовіт О. Г. Особливості бізнес-процесів у туристичних компаніях / О. Г. Пустовіт, Є. В. Пустовіт // Розвиток методів управління та господарювання на транспорті. – Наукова періодика України, 2020. - Вип. 1. – 115-126 с.
4. Якушев О. Інноваційні технології в управлінні бізнес-процесами підприємств сфери готельно-ресторанних та туристичних послуг. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації. Том 3 № 2, 2020. – 195-206 с.
5. Крижановський Є.М., Ящолт А.Р., Жуков С.О., Козачко О.М. Моделювання бізнес-процесів та управління ІТ-проектами. Вінниця: ВНТУ, 2018. – 91 с.
6. Данченко О.Б. Практичні аспекти реінжинірингу бізнес-процесів. К.: Університет економіки та права «КРОК», 2017. – 238 с.
7. Кожухівська Р. Б. Оптимізація бізнес-процесів туристичних підприємств. Бізнесінформ № 1, 2021. – 185-190 с.
Допоміжна:
1. Сагалакова Н. О. Туризм: бізнес-процеси, ціни і ціноутворення : монографія / Н. О. Сагалакова. - Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2016. – 416с.
2. Мельниченко С.В. Управління бізнес-процесами в туризмі: монографія / С.В. Мельниченко, К.А. Шеєнкова. К.: Київ. нац. торг.- екон. ун-т., 2015. – 264 с.
Інформаційні ресурси:
1.Пістунов І.М. Моделювання бізнес процесів Д.: НТУ «ДП». 2021. 130 с. URL: http://pistunovi.inf.ua/MOD_BIZ_IIPOU.pdf
2.Стоян К. С., Теоретичні засади вдосконалення бізнес-моделі туристичного підприємства. Електронний журнал «Ефективна економіка» №1, 2019.
URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6853
3. Тур О. В., Матусевич А. С. Управління бізнес-процесами на підприємстві. Ефективна економіка №6., 2018. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Планування бізнес-процесів організації сфери послуг (курсова робота)
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.02.E.064
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н. Бондаренко Юлія Григорівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК 3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу.
Фахові компетентності (ФК):
ФК 3. Здатність визначати перспективи розвитку організації.
ФК8. Здатність планувати діяльність організації та управляти часом.
Результати навчання: ПРН 5. Описувати зміст функціональних сфер діяльності організації.
ПРН 7. Виявляти навички організаційного проектування.
КОМ 2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Управління бізнесом (КП), Планування бізнес-процесів організацій сфери послуг.
кореквізити: Управління комунікаціями туристичних організацій (КП).
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни підносяться питання термінологічного порівняння понять туризм і рекреація, що є представленими у законодавстві України; організаційні основи туристичної діяльності і його розвиток в регіонах України. Розглядається процесний менеджмент, зокрема бізнес-процеси у туристичних і рекреаційних організаціях, їх сутність та класифікація. Також важливу увагу приділяється питанню планування бізнес-процесів та їх ефективності в туристичних і рекреаційних організаціях, важливість реінжинірингу у бізнес-процесах та інструментарій його використання туристичними і рекреаційними організаціями. Вивчення даних питань дозволить по новому подивитися на формування туристичного продукту, його просування та реалізацію, що в умовах інтенсивного розвитку інформаційних технологій є надзвичайно важливим і дозволяє підвищити власну конкурентоспроможність. Зокрема, важливим етапом в навчанні є вміти оцінювати ефективність інтернет-технологій в управлінні бізнес-процесами та вміти використовувати інтернет-технології в управлінні бізнес-процесами туристичних і рекреаційних організацій.
Опис: Розділ І. Теоретичні основи бізнес-процесів у туристичних і рекреаційних організаціях.
Розділ ІІ. Аналізування бізнес-процесів у туристичних і рекреаційних організацій з використанням застосунку ARIS Express.
Розділ ІІІ. Удосконалення бізнес-процесів у туристичних і рекреаційних організацій.
Методи та критерії оцінювання: Вступна лекція: евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: перевірка розділів курсового проекту, усне опитування, презентація курсового проекту, захист курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: виконання курсової роботи - 70 балів, захист курсової роботи (усна компонента) - 30 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення:
1. Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Планування бізнес-процесів туристичних і рекреаційних організацій» для студентів спеціальності «Менеджмент» (укладачі: Бондаренко Ю.Г.). Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=12678
Рекомендована література:
1. Якушев О. Інноваційні технології в управлінні бізнес-процесами підприємств сфери готельно-ресторанних та туристичних послуг. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації. Том 3 № 2, 2020. – 195-206 с.
2. Крижановський Є.М., Ящолт А.Р., Жуков С.О., Козачко О.М. Моделювання бізнес-процесів та управління ІТ-проектами. Вінниця: ВНТУ, 2018. – 91 с.
3. Данченко О.Б. Практичні аспекти реінжинірингу бізнес-процесів. К.: Університет економіки та права «КРОК», 2017. – 238 с.
4. Кожухівська Р. Б. Оптимізація бізнес-процесів туристичних підприємств. Бізнесінформ № 1, 2021. – 185-190 с.
5. Пустовіт О. Г. Особливості бізнес-процесів у туристичних компаніях / О. Г. Пустовіт, Є. В. Пустовіт // Розвиток методів управління та господарювання на транспорті. – Наукова періодика України, 2020. - Вип. 1. – 115-126 с.
6. Сакун Л.М., Сухомлин Л.В., Різніченко Л.В., Вєлькін Б.О., Реінжиніринг бізнес-процесів як сучасний метод управління стратегічними змінами на підприємстві Економiка i органiзацiя управлiння № 2 (38). 2020. – 81-97 с.
7. Iryna Chernysh and oth. Бізнес-процеси в туризмі. Колективна моногафія. Poznan, 2019. – 236 с.
8. Стрижак О. О., Алдошина М. В. Проектування бізнес-процесів туристичного підприємства. Бізнесінформ № 3 ’2019. –170-175 с.
9. Власенко І. В. Рекреалогія. Опорний конспект лекцій. Видавничо-редакційний відділ ВТЕІ КНТЕУ Вінниця, 2017. – 63 с.
10. Ковешніков В. С, Ковешнікова О. В. Основи проектування туристично-рекреаційних комплексів : Навч. посіб. 2-ге вид. / В. С Ковешніков, О. В. Ковешнікова. - Київ : Видавництво Ліра-К, 2018. – 288 с.
11. Гуцол А.В. Інноваційні технології в туризмі. Навчальний посібник / А.В. Гуцол. – Сєвєродонецьк: ПП «Поліграф-Сервіс», 2017. – 343 с.
12. Інформаційні технології та моделювання бізнес-процесів: Навчальний посібник / О.М. Томашевський, Г.Г. Цегелик, М.Б. Вітер, В.І. Дубук. - К.: Видавництво «Центр учбової літератури», 2017. - 296 с. - ISBN 978-617-673-003-3.
Допоміжна література:
1. Сагалакова Н. О. Туризм: бізнес-процеси, ціни і ціноутворення : монографія / Н. О. Сагалакова. - Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2016. – 416с.
2. Мельниченко С.В. Управління бізнес-процесами в туризмі: монографія / С.В. Мельниченко, К.А. Шеєнкова. К.: Київ. нац. торг.- екон. ун-т., 2015. – 264 с.
3. Власенко І.В., Інновації в туризмі: опорний конспект лекцій Вінниця Видавничо-редакційний відділ ВТЕІ КНТЕУ, 2017. – 108 с.
Інформаційні ресурси:
1. Офіційний сайт Державного агентства України з туризму та курортів [Електронний ресурс]. – URL: www.tourism.gov.ua.
2. Стоян К. С., Теоретичні засади вдосконалення бізнес-моделі туристичного підприємства. Електронний журнал «Ефективна економіка» №1, 2019. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6853
3. Тур О. В., Матусевич А. С. Управління бізнес-процесами на підприємстві. Ефективна економіка №6, 2018. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=
4. Пістунов І.М. Моделювання бізнес процесів Д.: НТУ «ДП». 2021. 130 с. URL: http://pistunovi.inf.ua/MOD_BIZ_IIPOU.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).