Системно-управлінська оцінка фінансово-господарської діяльності організації
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.049
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Гавран Володимир Ярославович.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу.
Фахові компетентності (ФК):
ФК1. Здатність визначати та описувати характеристики організації.
ФК12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення.
Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП):
ФКП1.2. Здатність застосовувати необхідні знання для роботи на низовому рівні управління у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних форм власності та організаційно-правових форм господарювання.
Результати навчання: ПРН6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень.
ПРН16. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним.
ПРН18. Здатність продемонструвати базові знання у сфері управління організаціями та їх підрозділами, уміння планувати господарську діяльність, здійснювати побудову організаційних структур, використовувати ефективні системи мотивації, забезпечувати контроль і регулювання управлінських процесів.
АіВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Контролінг.
кореквізити: Системно-управлінська оцінка фінансово-господарської діяльності організацій (КП), Практика за темою БКР.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна охоплює теоретичні основи і прикладні аспекти системно-управлінської оцінки фінансово-господарської діяльності організацій. Лекційний матеріал дозволяє опанувати методи і методику системно-управлінської оцінки фінансового стану, фінансових результатів, ресурсозабезпечення організації та ефективності використання ресурсів в господарській діяльності.
Лабораторні заняття зосереджені на здобутті студентами практичних навичок щодо застосування методів, прийомів та інструментів системно-управлінської оцінки фінансово-господарської діяльності організацій.
Опис: Теоретичні основи системно-управлінської оцінки фінансово-господарської діяльності організацій. Організація та інформаційне забезпечення системно-управлінської оцінки. Системна оцінка фінансового стану підприємства. Діагностика ризику банкрутства організацій. Системно-управлінська фінансових результатів діяльності. Оцінка виробництва та реалізації продукції, робіт і послуг. Ресурсозабезпечення організацій та оцінка ефективності їх використання. Системно-управлінська оцінка витрат на виробництво та реалізацію продукції.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні, практичні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за тестами протягом 5-10 хв; фронтальна перевірка виконаних домашніх завдань тощо. Екзамен письмова (тестова) частина, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: індивідуальні завдання, аналітичні звіти за результатами лабораторних занять, усне опитування, тестування (45%); підсумковий контроль (55%, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гавран В.Я., Грибик І.І., Дзюбіна А.В., Новаківський І.І. Методи і моделі вирішення управлінських завдань у фінансово-господарській діяльності організацій: навчальний посібник. За заг. ред. д-ра екон. наук, доц. І.І. Новаківського. Львів: Видавництво “Растр-7”, 2020. 198 с. ISBN 978–617-7864-44-7
2. Кривов’язюк І. В. Економічна діагностика. 2-ге вид.: навч. посіб. Київ:
Центр учбової літератури, 2017. 456 с.
3. Менеджмент організацій: навчальний посібник / Л.Є. Довгань та ін. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. 271 с.
4. Економічна безпека підприємства: [підручник] / [А.М. Дідик, О.Є.
Кузьмін, В.Л. Ортинський, Г.В. Козаченко, Ю.С. Погорелов, О.В. Іллященко та ін.]; за заг. Ред. А.М. Дідика. Львів: НУ «Львівська політехніка», ТзОВ «Видавнича група «Бухгалтери України», 2019. 624 с.
5. Матвій І. Є., Грибик І. І., Смолінська Н. В., Матвій С. І. Управління
змінами та проектами: навчальний посібник. Львів: Центр Європи, 2017. 169 c.
6. Орлова К. Є. Управління бізнесом: підручник. Житомир : Вид-во ДУ
«Житомирська політехніка», 2019. 319 с.
7. Оцінювання та підвищення ефективності інноваційних процесів:
монографія / Л. І. Гальків та ін. Львів : Растр-7, 2019. 250 c.
8. Скоропад І.С., Чубка О.М. Фінансова діяльність суб’єктів
підприємництва: практикум / К.: Видавничий дім "Кондор", 2023. 140 с.
9. Хома І.Б., Бондаренко Л.П., Чубка О.М. Моделювання фінансових рішень в умовах невизначеності: Навчальний посібник. К.: Видавничий дім. Кондор, 2023. 284 с.
10. Партин Г. О., Селюченко Н. Є. Фінансовий менеджмент: підручник.
Львів: Видавництво Львівської політехніки 2018. 388 с.
11. Фінанси підприємств: підручник / О.Б.Курило, Л.П.Бондаренко, О.И
Вівчар, О.М.Чубка. — К.: Видавничий дім «Кондор», 2020. — 340 с.
12. Управління змінами. Підручник / І.І. Грибик, Н.В. Смолінська, А.М.
Грищук, У.В. Іванюк, В.Я. Гавран, Л.В. Галаз — Львів : Растр-7, 2023. 246 с.
13. Навчально-методичний комплекс у ВНС НУ «ЛП» «Системно-управлінська оцінка фінансово-господарської діяльності організації» [04634]. URL: https://https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8635
14. Офіційний сайт Верховної Ради України // www.rada.gov.ua
15.Офіційний сайт Кабінету Міністрів України – www.kmu.gov.ua.
16. Офіційний сайт Міністерства економіки України – www.me .gov.ua.
17. Офіційний сайт Фонду державного майна України// spfu.gov.ua
18.Офіційний сайт Національного банку України // www.bank.gov.ua
19. Офіційний сайт Державного комітету статистики України //
www.ukrstat.gov.ua
20.Офіційний сайт Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку// www.nssmc.gov.ua
21.Офіційний сайт Міністерства фінансів України // www.minfin.gov.ua
22.Офіційний сайт Фондової біржі ПФТС // www.pfts.com
23. База даних smida.gov.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Системно-управлінська оцінка фінансово-господарської діяльності організації (курсовий проєкт)
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.053
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н, доцент Гавран Володимир Ярославович.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу.
Фахові компетентності (ФК):
ФК1. Здатність визначати та описувати характеристики організації.
ФК12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення.
Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП):
ФКП1.2. Здатність застосовувати необхідні знання для роботи на низовому рівні управління у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних форм власності та організаційно-правових форм господарювання.
Результати навчання: ПРН6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень.
ПРН16. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним.
ПРН18. Здатність продемонструвати базові знання у сфері управління організаціями та їх підрозділами, уміння планувати господарську діяльність, здійснювати побудову організаційних структур, використовувати ефективні системи мотивації, забезпечувати контроль і регулювання управлінських процесів.
АіВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Технологія зовнішньоекономічних операцій (КП).
кореквізити: Практика за темою БКР.
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект охоплює теоретичні основи і прикладні аспекти системно-управлінської оцінки фінансово-господарської діяльності організацій. Дозволяє опанувати методи і методику системно-управлінської оцінки фінансового стану, фінансових результатів, ресурсозабезпечення організації та ефективності використання ресурсів в господарській діяльності.
Опис: Аналіз наукової літератури та методичних підходів до системно-управлінської оцінки предмета дослідження організації. Системно- управлінська оцінка предмета дослідження організації. Обгрунтування управлінських рішень на основі отриманих результатів дослідження.
Методи та критерії оцінювання: Вступна лекція: евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: перевірка розділів курсового проекту, усне опитування, презентація курсового проекту, захист курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: звіт за результатами виконання курсового проекту, підсумковий контроль (рівень виконання завдання – 70%, оформлення- 10%, захист -20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гавран В.Я., Грибик І.І., Дзюбіна А.В., Новаківський І.І. Методи і моделі вирішення управлінських завдань у фінансово-господарській діяльності організацій: навчальний посібник. За заг. ред. д-ра екон. наук, доц. І.І. Новаківського. Львів: Видавництво “Растр-7”, 2020. 198 с. ISBN 978–617-7864-44-7
2. Кривов’язюк І. В. Економічна діагностика. 2-ге вид.: навч. посіб. Київ:
Центр учбової літератури, 2017. 456 с.
3. Менеджмент організацій: навчальний посібник / Л.Є. Довгань та ін. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. 271 с.
4. Економічна безпека підприємства: [підручник] / [А.М. Дідик, О.Є.
Кузьмін, В.Л. Ортинський, Г.В. Козаченко, Ю.С. Погорелов, О.В. Іллященко та ін.]; за заг. Ред. А.М. Дідика. Львів: НУ «Львівська політехніка», ТзОВ «Видавнича група «Бухгалтери України», 2019. 624 с.
5. Матвій І. Є., Грибик І. І., Смолінська Н. В., Матвій С. І. Управління
змінами та проектами: навчальний посібник. Львів: Центр Європи, 2017. 169 c.
6. Орлова К. Є. Управління бізнесом: підручник. Житомир : Вид-во ДУ
«Житомирська політехніка», 2019. 319 с.
7. Оцінювання та підвищення ефективності інноваційних процесів:
монографія / Л. І. Гальків та ін. Львів : Растр-7, 2019. 250 c.
8. Скоропад І.С., Чубка О.М. Фінансова діяльність суб’єктів
підприємництва: практикум / К.: Видавничий дім "Кондор", 2023. 140 с.
9. Хома І.Б., Бондаренко Л.П., Чубка О.М. Моделювання фінансових рішень в умовах невизначеності: Навчальний посібник. К.: Видавничий дім. Кондор, 2023. 284 с.
10. Партин Г. О., Селюченко Н. Є. Фінансовий менеджмент: підручник.
Львів: Видавництво Львівської політехніки 2018. 388 с.
11. Фінанси підприємств: підручник / О.Б.Курило, Л.П.Бондаренко, О.И
Вівчар, О.М.Чубка. — К.: Видавничий дім «Кондор», 2020. — 340 с.
12. Управління змінами. Підручник / І.І. Грибик, Н.В. Смолінська, А.М.
Грищук, У.В. Іванюк, В.Я. Гавран, Л.В. Галаз — Львів : Растр-7, 2023. 246 с.
13. Навчально-методичний комплекс у ВНС НУ «ЛП» «Системно-управлінська оцінка фінансово-господарської діяльності організації» [04634]. URL: https://https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8635
14. Офіційний сайт Верховної Ради України // www.rada.gov.ua
15.Офіційний сайт Кабінету Міністрів України – www.kmu.gov.ua.
16. Офіційний сайт Міністерства економіки України – www.me .gov.ua.
17. Офіційний сайт Фонду державного майна України// spfu.gov.ua
18.Офіційний сайт Національного банку України // www.bank.gov.ua
19. Офіційний сайт Державного комітету статистики України //
www.ukrstat.gov.ua
20.Офіційний сайт Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку// www.nssmc.gov.ua
21.Офіційний сайт Міністерства фінансів України // www.minfin.gov.ua
22.Офіційний сайт Фондової біржі ПФТС // www.pfts.com
23. База даних smida.gov.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).