Системно-управлінська оцінка фінансово-господарської діяльності організації
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.049
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Гавран Володимир Ярославович.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу.
Фахові компетентності (ФК):
ФК1. Здатність визначати та описувати характеристики організації.
ФК12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення.
Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП):
ФКП1.2. Здатність застосовувати необхідні знання для роботи на низовому рівні управління у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних форм власності та організаційно-правових форм господарювання.
Результати навчання: ПРН6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень.
ПРН16. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним.
ПРН18. Здатність продемонструвати базові знання у сфері управління організаціями та їх підрозділами, уміння планувати господарську діяльність, здійснювати побудову організаційних структур, використовувати ефективні системи мотивації, забезпечувати контроль і регулювання управлінських процесів.
АіВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Контролінг.
кореквізити: Системно-управлінська оцінка фінансово-господарської діяльності організацій (КП), Практика за темою БКР.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна охоплює теоретичні основи і прикладні аспекти системно-управлінської оцінки фінансово-господарської діяльності організацій. Лекційний матеріал дозволяє опанувати методи і методику системно-управлінської оцінки фінансового стану, фінансових результатів, ресурсозабезпечення організації та ефективності використання ресурсів в господарській діяльності.
Лабораторні заняття зосереджені на здобутті студентами практичних навичок щодо застосування методів, прийомів та інструментів системно-управлінської оцінки фінансово-господарської діяльності організацій.
Опис: Теоретичні основи системно-управлінської оцінки фінансово-господарської діяльності організацій. Організація та інформаційне забезпечення системно-управлінської оцінки. Системна оцінка фінансового стану підприємства. Діагностика ризику банкрутства організацій. Системно-управлінська фінансових результатів діяльності. Оцінка виробництва та реалізації продукції, робіт і послуг. Ресурсозабезпечення організацій та оцінка ефективності їх використання. Системно-управлінська оцінка витрат на виробництво та реалізацію продукції.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні, практичні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за тестами протягом 5-10 хв; фронтальна перевірка виконаних домашніх завдань тощо. Екзамен письмова (тестова) частина, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: індивідуальні завдання, аналітичні звіти за результатами лабораторних занять, усне опитування, тестування (45%); підсумковий контроль (55%, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Гавран В.Я., Грибик І.І., Дзюбіна А.В., Новаківський І.І. Методи і моделі вирішення управлінських завдань у фінансово-господарській діяльності організацій: навчальний посібник. За заг. ред. д-ра екон. наук, доц. І.І. Новаківського. Львів: Видавництво “Растр-7”, 2020. 198 с. ISBN 978–617-7864-44-7
2. Кривов’язюк І. В. Економічна діагностика. 2-ге вид.: навч. посіб. Київ:
Центр учбової літератури, 2017. 456 с.
3. Менеджмент організацій: навчальний посібник / Л.Є. Довгань та ін. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. 271 с.
4. Економічна безпека підприємства: [підручник] / [А.М. Дідик, О.Є.
Кузьмін, В.Л. Ортинський, Г.В. Козаченко, Ю.С. Погорелов, О.В. Іллященко та ін.]; за заг. Ред. А.М. Дідика. Львів: НУ «Львівська політехніка», ТзОВ «Видавнича група «Бухгалтери України», 2019. 624 с.
5. Матвій І. Є., Грибик І. І., Смолінська Н. В., Матвій С. І. Управління
змінами та проектами: навчальний посібник. Львів: Центр Європи, 2017. 169 c.
6. Орлова К. Є. Управління бізнесом: підручник. Житомир : Вид-во ДУ
«Житомирська політехніка», 2019. 319 с.
7. Оцінювання та підвищення ефективності інноваційних процесів:
монографія / Л. І. Гальків та ін. Львів : Растр-7, 2019. 250 c.
8. Скоропад І.С., Чубка О.М. Фінансова діяльність суб’єктів
підприємництва: практикум / К.: Видавничий дім "Кондор", 2023. 140 с.
9. Хома І.Б., Бондаренко Л.П., Чубка О.М. Моделювання фінансових рішень в умовах невизначеності: Навчальний посібник. К.: Видавничий дім. Кондор, 2023. 284 с.
10. Партин Г. О., Селюченко Н. Є. Фінансовий менеджмент: підручник.
Львів: Видавництво Львівської політехніки 2018. 388 с.
11. Фінанси підприємств: підручник / О.Б.Курило, Л.П.Бондаренко, О.И
Вівчар, О.М.Чубка. — К.: Видавничий дім «Кондор», 2020. — 340 с.
12. Управління змінами. Підручник / І.І. Грибик, Н.В. Смолінська, А.М.
Грищук, У.В. Іванюк, В.Я. Гавран, Л.В. Галаз — Львів : Растр-7, 2023. 246 с.
13. Навчально-методичний комплекс у ВНС НУ «ЛП» «Системно-управлінська оцінка фінансово-господарської діяльності організації» [04634]. URL: https://https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8635
14. Офіційний сайт Верховної Ради України // www.rada.gov.ua
15.Офіційний сайт Кабінету Міністрів України – www.kmu.gov.ua.
16. Офіційний сайт Міністерства економіки України – www.me .gov.ua.
17. Офіційний сайт Фонду державного майна України// spfu.gov.ua
18.Офіційний сайт Національного банку України // www.bank.gov.ua
19. Офіційний сайт Державного комітету статистики України //
www.ukrstat.gov.ua
20.Офіційний сайт Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку// www.nssmc.gov.ua
21.Офіційний сайт Міністерства фінансів України // www.minfin.gov.ua
22.Офіційний сайт Фондової біржі ПФТС // www.pfts.com
23. База даних smida.gov.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Системно-управлінська оцінка фінансово-господарської діяльності організації (курсовий проєкт)
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.053
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н, доцент Гавран Володимир Ярославович.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу.
Фахові компетентності (ФК):
ФК1. Здатність визначати та описувати характеристики організації.
ФК12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення.
Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП):
ФКП1.2. Здатність застосовувати необхідні знання для роботи на низовому рівні управління у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних форм власності та організаційно-правових форм господарювання.
Результати навчання: ПРН6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень.
ПРН16. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним.
ПРН18. Здатність продемонструвати базові знання у сфері управління організаціями та їх підрозділами, уміння планувати господарську діяльність, здійснювати побудову організаційних структур, використовувати ефективні системи мотивації, забезпечувати контроль і регулювання управлінських процесів.
АіВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Технологія зовнішньоекономічних операцій (КП).
кореквізити: Практика за темою БКР.
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект охоплює теоретичні основи і прикладні аспекти системно-управлінської оцінки фінансово-господарської діяльності організацій. Дозволяє опанувати методи і методику системно-управлінської оцінки фінансового стану, фінансових результатів, ресурсозабезпечення організації та ефективності використання ресурсів в господарській діяльності.
Опис: Аналіз наукової літератури та методичних підходів до системно-управлінської оцінки предмета дослідження організації. Системно- управлінська оцінка предмета дослідження організації. Обгрунтування управлінських рішень на основі отриманих результатів дослідження.
Методи та критерії оцінювання: Вступна лекція: евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: перевірка розділів курсового проекту, усне опитування, презентація курсового проекту, захист курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: звіт за результатами виконання курсового проекту, підсумковий контроль (рівень виконання завдання – 70%, оформлення- 10%, захист -20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Гавран В.Я., Грибик І.І., Дзюбіна А.В., Новаківський І.І. Методи і моделі вирішення управлінських завдань у фінансово-господарській діяльності організацій: навчальний посібник. За заг. ред. д-ра екон. наук, доц. І.І. Новаківського. Львів: Видавництво “Растр-7”, 2020. 198 с. ISBN 978–617-7864-44-7
2. Кривов’язюк І. В. Економічна діагностика. 2-ге вид.: навч. посіб. Київ:
Центр учбової літератури, 2017. 456 с.
3. Менеджмент організацій: навчальний посібник / Л.Є. Довгань та ін. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. 271 с.
4. Економічна безпека підприємства: [підручник] / [А.М. Дідик, О.Є.
Кузьмін, В.Л. Ортинський, Г.В. Козаченко, Ю.С. Погорелов, О.В. Іллященко та ін.]; за заг. Ред. А.М. Дідика. Львів: НУ «Львівська політехніка», ТзОВ «Видавнича група «Бухгалтери України», 2019. 624 с.
5. Матвій І. Є., Грибик І. І., Смолінська Н. В., Матвій С. І. Управління
змінами та проектами: навчальний посібник. Львів: Центр Європи, 2017. 169 c.
6. Орлова К. Є. Управління бізнесом: підручник. Житомир : Вид-во ДУ
«Житомирська політехніка», 2019. 319 с.
7. Оцінювання та підвищення ефективності інноваційних процесів:
монографія / Л. І. Гальків та ін. Львів : Растр-7, 2019. 250 c.
8. Скоропад І.С., Чубка О.М. Фінансова діяльність суб’єктів
підприємництва: практикум / К.: Видавничий дім "Кондор", 2023. 140 с.
9. Хома І.Б., Бондаренко Л.П., Чубка О.М. Моделювання фінансових рішень в умовах невизначеності: Навчальний посібник. К.: Видавничий дім. Кондор, 2023. 284 с.
10. Партин Г. О., Селюченко Н. Є. Фінансовий менеджмент: підручник.
Львів: Видавництво Львівської політехніки 2018. 388 с.
11. Фінанси підприємств: підручник / О.Б.Курило, Л.П.Бондаренко, О.И
Вівчар, О.М.Чубка. — К.: Видавничий дім «Кондор», 2020. — 340 с.
12. Управління змінами. Підручник / І.І. Грибик, Н.В. Смолінська, А.М.
Грищук, У.В. Іванюк, В.Я. Гавран, Л.В. Галаз — Львів : Растр-7, 2023. 246 с.
13. Навчально-методичний комплекс у ВНС НУ «ЛП» «Системно-управлінська оцінка фінансово-господарської діяльності організації» [04634]. URL: https://https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8635
14. Офіційний сайт Верховної Ради України // www.rada.gov.ua
15.Офіційний сайт Кабінету Міністрів України – www.kmu.gov.ua.
16. Офіційний сайт Міністерства економіки України – www.me .gov.ua.
17. Офіційний сайт Фонду державного майна України// spfu.gov.ua
18.Офіційний сайт Національного банку України // www.bank.gov.ua
19. Офіційний сайт Державного комітету статистики України //
www.ukrstat.gov.ua
20.Офіційний сайт Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку// www.nssmc.gov.ua
21.Офіційний сайт Міністерства фінансів України // www.minfin.gov.ua
22.Офіційний сайт Фондової біржі ПФТС // www.pfts.com
23. База даних smida.gov.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).