Системно-управлінська оцінка фінансово-господарської діяльності організації

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.049
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Гавран Володимир Ярославович.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: оволодіння здобувачами освіти навиками аналітичної роботи, визначення впливу системи факторів на предмет дослідження, виявлення недоліків, пошук резервів та розробка заходів, спрямованих на підвищення ефективності господарювання.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук. Загальні компетентності (ЗК): ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу. Фахові компетентності (ФК): ФК1. Здатність визначати та описувати характеристики організації. ФК12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП): ФКП1.2. Здатність застосовувати необхідні знання для роботи на низовому рівні управління у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних форм власності та організаційно-правових форм господарювання.
Результати навчання: ПРН6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. ПРН16. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. ПРН18. Здатність продемонструвати базові знання у сфері управління організаціями та їх підрозділами, уміння планувати господарську діяльність, здійснювати побудову організаційних структур, використовувати ефективні системи мотивації, забезпечувати контроль і регулювання управлінських процесів. АіВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Контролінг. кореквізити: Системно-управлінська оцінка фінансово-господарської діяльності організацій (КП), Практика за темою БКР.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна охоплює теоретичні основи і прикладні аспекти системно-управлінської оцінки фінансово-господарської діяльності організацій. Лекційний матеріал дозволяє опанувати методи і методику системно-управлінської оцінки фінансового стану, фінансових результатів, ресурсозабезпечення організації та ефективності використання ресурсів в господарській діяльності. Лабораторні заняття зосереджені на здобутті студентами практичних навичок щодо застосування методів, прийомів та інструментів системно-управлінської оцінки фінансово-господарської діяльності організацій.
Опис: Теоретичні основи системно-управлінської оцінки фінансово-господарської діяльності організацій. Організація та інформаційне забезпечення системно-управлінської оцінки. Системна оцінка фінансового стану підприємства. Діагностика ризику банкрутства організацій. Системно-управлінська фінансових результатів діяльності. Оцінка виробництва та реалізації продукції, робіт і послуг. Ресурсозабезпечення організацій та оцінка ефективності їх використання. Системно-управлінська оцінка витрат на виробництво та реалізацію продукції.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні, практичні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод. Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за тестами протягом 5-10 хв; фронтальна перевірка виконаних домашніх завдань тощо. Екзамен письмова (тестова) частина, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: індивідуальні завдання, аналітичні звіти за результатами лабораторних занять, усне опитування, тестування (45%); підсумковий контроль (55%, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Гавран В.Я., Грибик І.І., Дзюбіна А.В., Новаківський І.І. Методи і моделі вирішення управлінських завдань у фінансово-господарській діяльності організацій: навчальний посібник. За заг. ред. д-ра екон. наук, доц. І.І. Новаківського. Львів: Видавництво “Растр-7”, 2020. 198 с. ISBN 978–617-7864-44-7 2. Кривов’язюк І. В. Економічна діагностика. 2-ге вид.: навч. посіб. Київ: Центр учбової літератури, 2017. 456 с. 3. Менеджмент організацій: навчальний посібник / Л.Є. Довгань та ін. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. 271 с. 4. Економічна безпека підприємства: [підручник] / [А.М. Дідик, О.Є. Кузьмін, В.Л. Ортинський, Г.В. Козаченко, Ю.С. Погорелов, О.В. Іллященко та ін.]; за заг. Ред. А.М. Дідика. Львів: НУ «Львівська політехніка», ТзОВ «Видавнича група «Бухгалтери України», 2019. 624 с. 5. Матвій І. Є., Грибик І. І., Смолінська Н. В., Матвій С. І. Управління змінами та проектами: навчальний посібник. Львів: Центр Європи, 2017. 169 c. 6. Орлова К. Є. Управління бізнесом: підручник. Житомир : Вид-во ДУ «Житомирська політехніка», 2019. 319 с. 7. Оцінювання та підвищення ефективності інноваційних процесів: монографія / Л. І. Гальків та ін. Львів : Растр-7, 2019. 250 c. 8. Скоропад І.С., Чубка О.М. Фінансова діяльність суб’єктів підприємництва: практикум / К.: Видавничий дім "Кондор", 2023. 140 с. 9. Хома І.Б., Бондаренко Л.П., Чубка О.М. Моделювання фінансових рішень в умовах невизначеності: Навчальний посібник. К.: Видавничий дім. Кондор, 2023. 284 с. 10. Партин Г. О., Селюченко Н. Є. Фінансовий менеджмент: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки 2018. 388 с. 11. Фінанси підприємств: підручник / О.Б.Курило, Л.П.Бондаренко, О.И Вівчар, О.М.Чубка. — К.: Видавничий дім «Кондор», 2020. — 340 с. 12. Управління змінами. Підручник / І.І. Грибик, Н.В. Смолінська, А.М. Грищук, У.В. Іванюк, В.Я. Гавран, Л.В. Галаз — Львів : Растр-7, 2023. 246 с. 13. Навчально-методичний комплекс у ВНС НУ «ЛП» «Системно-управлінська оцінка фінансово-господарської діяльності організації» [04634]. URL: https://https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8635 14. Офіційний сайт Верховної Ради України // www.rada.gov.ua 15.Офіційний сайт Кабінету Міністрів України – www.kmu.gov.ua. 16. Офіційний сайт Міністерства економіки України – www.me .gov.ua. 17. Офіційний сайт Фонду державного майна України// spfu.gov.ua 18.Офіційний сайт Національного банку України // www.bank.gov.ua 19. Офіційний сайт Державного комітету статистики України // www.ukrstat.gov.ua 20.Офіційний сайт Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку// www.nssmc.gov.ua 21.Офіційний сайт Міністерства фінансів України // www.minfin.gov.ua 22.Офіційний сайт Фондової біржі ПФТС // www.pfts.com 23. База даних smida.gov.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Системно-управлінська оцінка фінансово-господарської діяльності організації (курсовий проєкт)

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.053
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н, доцент Гавран Володимир Ярославович.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: оволодіння здобувачами освіти навиками аналітичної роботи, визначення впливу системи факторів на предмет дослідження, виявлення недоліків, пошук резервів та розробка заходів, спрямованих на підвищення ефективності господарювання.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук. Загальні компетентності (ЗК): ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу. Фахові компетентності (ФК): ФК1. Здатність визначати та описувати характеристики організації. ФК12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП): ФКП1.2. Здатність застосовувати необхідні знання для роботи на низовому рівні управління у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних форм власності та організаційно-правових форм господарювання.
Результати навчання: ПРН6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. ПРН16. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. ПРН18. Здатність продемонструвати базові знання у сфері управління організаціями та їх підрозділами, уміння планувати господарську діяльність, здійснювати побудову організаційних структур, використовувати ефективні системи мотивації, забезпечувати контроль і регулювання управлінських процесів. АіВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Технологія зовнішньоекономічних операцій (КП). кореквізити: Практика за темою БКР.
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект охоплює теоретичні основи і прикладні аспекти системно-управлінської оцінки фінансово-господарської діяльності організацій. Дозволяє опанувати методи і методику системно-управлінської оцінки фінансового стану, фінансових результатів, ресурсозабезпечення організації та ефективності використання ресурсів в господарській діяльності.
Опис: Аналіз наукової літератури та методичних підходів до системно-управлінської оцінки предмета дослідження організації. Системно- управлінська оцінка предмета дослідження організації. Обгрунтування управлінських рішень на основі отриманих результатів дослідження.
Методи та критерії оцінювання: Вступна лекція: евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод. Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: перевірка розділів курсового проекту, усне опитування, презентація курсового проекту, захист курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: звіт за результатами виконання курсового проекту, підсумковий контроль (рівень виконання завдання – 70%, оформлення- 10%, захист -20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Гавран В.Я., Грибик І.І., Дзюбіна А.В., Новаківський І.І. Методи і моделі вирішення управлінських завдань у фінансово-господарській діяльності організацій: навчальний посібник. За заг. ред. д-ра екон. наук, доц. І.І. Новаківського. Львів: Видавництво “Растр-7”, 2020. 198 с. ISBN 978–617-7864-44-7 2. Кривов’язюк І. В. Економічна діагностика. 2-ге вид.: навч. посіб. Київ: Центр учбової літератури, 2017. 456 с. 3. Менеджмент організацій: навчальний посібник / Л.Є. Довгань та ін. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. 271 с. 4. Економічна безпека підприємства: [підручник] / [А.М. Дідик, О.Є. Кузьмін, В.Л. Ортинський, Г.В. Козаченко, Ю.С. Погорелов, О.В. Іллященко та ін.]; за заг. Ред. А.М. Дідика. Львів: НУ «Львівська політехніка», ТзОВ «Видавнича група «Бухгалтери України», 2019. 624 с. 5. Матвій І. Є., Грибик І. І., Смолінська Н. В., Матвій С. І. Управління змінами та проектами: навчальний посібник. Львів: Центр Європи, 2017. 169 c. 6. Орлова К. Є. Управління бізнесом: підручник. Житомир : Вид-во ДУ «Житомирська політехніка», 2019. 319 с. 7. Оцінювання та підвищення ефективності інноваційних процесів: монографія / Л. І. Гальків та ін. Львів : Растр-7, 2019. 250 c. 8. Скоропад І.С., Чубка О.М. Фінансова діяльність суб’єктів підприємництва: практикум / К.: Видавничий дім "Кондор", 2023. 140 с. 9. Хома І.Б., Бондаренко Л.П., Чубка О.М. Моделювання фінансових рішень в умовах невизначеності: Навчальний посібник. К.: Видавничий дім. Кондор, 2023. 284 с. 10. Партин Г. О., Селюченко Н. Є. Фінансовий менеджмент: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки 2018. 388 с. 11. Фінанси підприємств: підручник / О.Б.Курило, Л.П.Бондаренко, О.И Вівчар, О.М.Чубка. — К.: Видавничий дім «Кондор», 2020. — 340 с. 12. Управління змінами. Підручник / І.І. Грибик, Н.В. Смолінська, А.М. Грищук, У.В. Іванюк, В.Я. Гавран, Л.В. Галаз — Львів : Растр-7, 2023. 246 с. 13. Навчально-методичний комплекс у ВНС НУ «ЛП» «Системно-управлінська оцінка фінансово-господарської діяльності організації» [04634]. URL: https://https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8635 14. Офіційний сайт Верховної Ради України // www.rada.gov.ua 15.Офіційний сайт Кабінету Міністрів України – www.kmu.gov.ua. 16. Офіційний сайт Міністерства економіки України – www.me .gov.ua. 17. Офіційний сайт Фонду державного майна України// spfu.gov.ua 18.Офіційний сайт Національного банку України // www.bank.gov.ua 19. Офіційний сайт Державного комітету статистики України // www.ukrstat.gov.ua 20.Офіційний сайт Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку// www.nssmc.gov.ua 21.Офіційний сайт Міністерства фінансів України // www.minfin.gov.ua 22.Офіційний сайт Фондової біржі ПФТС // www.pfts.com 23. База даних smida.gov.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).