Складська логістика
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.07.E.158
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Гринів Н.Т.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов у сфері менеджменту або у процесі навчання, що застосовуються теорії та методів соціальних та поведінкових наук;
- здатність отримати знання в практичних ситуаціях;
- навички використання інформаційних і комунікаційних технологій;
- здатність працювати в міжнародному контексті;
- здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту;
- здатність працювати в команді та налагоджувати міжособистісну взаємодію при вирішенні професійних завдань;
- уміння планувати потреби постачання, виробництва та дистрибуції; використовувати різні моделі управління запасами; вибір методи прогнозування попиту; розуміти системи інших методів планування потреб та методів оптимізації управління запасами.
Результати навчання: - демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень;
- описувати зміст функціональних сфер діяльності організацій;
- виявляти навички організаційного планування;
- спілкуватися в усній та письмовій формі державною та іноземною мовами;
- знання з логістичного менеджменту: володіння сучасними методами управління системою матеріальних потоків, методичними прийомами у визначенні ефективності логістики з сучасних ІТ-технологій, методами підвищення конкурентоспроможності підприємств за рахунок використання логістичних компетенцій;
- уміння оптимізувати систему управління запасами, транспортно-складською, постачальницько-збутовою, та виробничою системами, ідентифікувати та усувати "вузькі" місця в логістичних сайтах;
- донесення до фахівців і неспеціалістів інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: Транспортна логістика.
- кореквізити: Екологістика, Економіко-математичні моделі і методи в логістиці, Складська логістика (КП).
Короткий зміст навчальної програми: У навчальній дисципліні вивчаються процеси у сфері логістичного планування та управління складами, розглядаються технології просування матеріальних потоків та основні принципи логістичного управління складською діяльністю, а також принципи та методи формування та розвитку складської логістичної системи, особливості та тенденції управління й оптимізації роботи відповідно як елемента логістичної системи. і пов'язаних з його обслуговуванням витрат.
Опис: Управління запасами. Визначення запасів, їх роль та функції. Класифікація запасів. Матеріальні запаси. Запаси готової продукції. Запаси сировини і матеріалів. Інвентаризація запасів. Методи оцінки запасів продукції. Проектування і розробка систем управління запасами. Розрахунок оптимального розміру партії – економічного розміру замовлення.
Організація роботи складів. Основи проектування складів. Організація складської діяльності. Організація обліку запасів продукції на складі. Розробка типового складського технологічного пооцесу. Організація надходження продукції на склад. Організація зберігання продукції на складі. Організація випуску продукції зі складу. Вантажопереробка. Методика розрахунку технологічних показників складу роботи. Методика розрахунку показників використання складських приміщень. Методика розрахунку економічних показників складу роботи.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль результатів навчання усне опитування, виконання практичних завдань та лабораторних робіт, виконання та захист контрольних робіт, підсумковий контроль у вигляді тестування.
Поточний контроль (30%): робота на практичних заняттях, усне опитування.
Підсумковий контроль (70%, екзамен): семестровий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль результатів навчання усне опитування, виконання практичних завдань та лабораторних робіт, виконання та захист контрольних робіт, підсумковий контроль у вигляді тестування.
Критерії оцінювання практичних занять:
1. Усна відповідь за тему практичного заняття - 3 бали;
2. Розв'язування задачі біля дошки - 3 бали.
Загальна кількість балів для практичних занять - 6 балів.
Критерії оцінювання лабораторних робіт: загальна кількість балів для лабораторних робіт - 10 балів.
Загальна кількість балів для контрольної роботи №1 - 7 балів.
Загальна кількість балів для контрольної роботи №2 - 7 балів.
Разом практичний контроль - 30 балів.
Екзаменаційний контроль - 70 балів.
Разом: 100 балів.
На 100 % оцінюється, яка характеризує глибоке розуміння сутності студентом проблематики, забезпечує опрацювання додаткової інформації та засвідчує високий рівень засвоєння теоретичного матеріалу та подання оригінальних пропозицій чи рішень;
на 75 % оцінюється, що характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, забезпечується подача стандартних пропозицій чи рішень;
на 50 % відповідає оцінюється, що характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, проте відповідь неповна за змістом або має окремі неточності у формулюваннях, які мають бути подані пропозиція чи рішення, які є недостатньо обґрунтованими;
на 25 % оцінюється, що є про низький рівень знання студентом матеріалу і менше розкриває зміст питання, ніж на 50 % чи вимагається подання необґрунтованих пропозицій чи рішень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Безсмертна О.В., Мороз О.О., Білоконь Т.М., Шварц І.В. Логістика: навчальний посібник. Вінниця: ВНТУ, 2018. 161 с.
2. Григорак М., Марчук В., Гармаш О., Овдієнко О. Складська логістика. Навчальний посібник. Видавництво Олді-Плюс, 2020. 256 с.
3. Гринів Н.Т., Кіндій М.В., Жданович Р.В. Актуальні проблеми управління запасами. Вісник Хмельницького національного університету. Хмельницький, 2011. №6. Т. 2. С. 168–172.
4. Гринів Н.Т., Наконечна Т.В., Данилович Т.Б. Особливості розвитку ринку логістичних послуг в Україні. Науковий вісник Ужгородського національного університету.Ужгород, 2019. Випуск 24. Частина 2. С. 139-144.
5. Гурч Л.М. Логістика: навч. посіб. Для студ. ВНЗ. К.: Персонал, 2008. 555 с.
6. Крикавський Є. В. Логістика. Основи теорії: Підручник. Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2006. 456 с.
7. Крикавський Є., Похильченко О., Фертч М. Логістика та управління ланцюгами поставок: Навч. посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. 844 с.
8. Павленко А.Ф., Кривещенко В.В. Складське господарство: підручник. Київ: КНЕУ, 2016. 395 с.
9. Сокур М.І., Сокур Л.М., Петченко М.В. Транспортна і складська логістика: підручник. К.: ПП Щербатих О.В., 2016. 328 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Складська логістика (курсовий проєкт)
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.07.E.162
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: ст. викладач Кобилюх О.Я.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни згідно компетентностей:
Загальних:
ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК13. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
Фахових компетентностей професійного спрямування:
ФКП6.4. Поглиблене розуміння складської логістики, основних проблем управління складом, різних стратегій комплектації замовлень, оптимізації упакування товарів, умови зберігання різних вантажів, роль постачальників логістичних послуг, процедури безпеки на складі.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
1.Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень.
2.Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень.
3.Знання з логістичного менеджменту: володіння сучасними методами управління системою матеріальних потоків, методичними прийомами у визначенні ефективності логістики з використанням сучасних ІТ-технологій, методами підвищення конкурентоспроможності підприємств за рахунок логістичних компетенцій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Транспортна логістика (КР), Складська логістика.
- кореквізит: Економіка логістики (КП).
Короткий зміст навчальної програми: Складський або логістичний комплекс - необхідний елемент інфраструктури будь-якого великого підприємства. Тому на етапі розширення або оптимізації торговельної, господарської або виробничої діяльності вкрай важливо грамотно вирішити задачу будівництва і проектування складу.
Системний підхід до будівництва складського приміщення з дотриманням всіх необхідних норм проектування в будь-якому випадку окупиться більш раціональними витратами на логістику і дозволить знизити втрати при зберіганні продукції.
Опис: Основи проектування складу, вибір виду складського приміщення. Вимоги до планування складських приміщень. Проектування основних складських зон. Вибір складського обладнання. Вибір організаційної структури управління складським господарством. Визначення принципів організації зберігання товарів на складі. Вибір системи вантажопереробки: механізованої, напівавтоматизованої, комп’ютеризованої. Розрахунок технологічних показників роботи складу та коефіцієнта нерівномірності завантаження складу. Визначення потреби в стелажному обладнанні. Розрахунок місткості складу та необхідної кількості складського обладнання. Розрахунок показників використання складських приміщень. Визначення загальної та корисної площі складу, розрахунок коефіцієнта використання місткості складу, складських витрат та собівартості зберігання продукції. Розроблення рекомендацій для мінімізації витрат на утримання складу.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100%, залік). Бали за курсовий проект виставляються на підставі виконання та публічного захисту курсового проекту.
Курсовий проект оцінюються від 0 до 100 балів (включно), у тому числі за виконання проекту максимально виставляється 70 балів, за захист – максимально 30 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) ставиться за курсовий проект, у якому грунтовно розкриті всі розділи відповідно до методичних вказівок до курсового проекту на основі засвоєного теоретичного матеріалу, правильно проведені необхідні обчислення. Він характеризується композиційною чіткістю, у ньому критично і творчо використано різні джерела інформації з досліджуваної теми та подано посилання на них, проведено якісний аналіз зібраної інформації, аргументовані коректні висновки й узагальнення. Такий курсовий проєкт характеризується високим рівнем наукової, мовної і стилістичної культури, охайно і грамотно оформлений. При його захисті автор виявляє грунтовні знання з проблеми дослідження на прикладі конкретного об’єкту, вільне володіння нормами літературної мови, високий рівень засвоєння теоретичного матеріалу.
Оцінка «добре» (71-87 балів) ставиться тоді, коли курсовий проект має позитивні якості, властиві курсовому проекту з оцінкою «відмінно», але у ньому допущені незначні наукові, стилістичні, орфографічні, й пунктуаційні помилки, не повністю аргументованими є висновки та узагальнення, некоректно використані окремі джерела. При захисті курсового проекту автор виявляє знання з проблеми дослідження на прикладі конкретного об’єкту, володіння нормами літературної мови, належний рівень засвоєння теоретичного матеріалу.
Оцінка «задовільно» (50-70 балів) ставиться тоді, коли студентом тему курсового проекту розкрито, проте спостерігаються неточності у проведенні розрахунків, існує недостатня аргументованість висновків та рекомендацій, у роботі зустрічаються порушення системи викладу, немає композиційної чіткості. При захисті курсового проекту автор виявляє посередні знання з проблеми дослідження на прикладі конкретного об’єкту, володіння нормами літературної мови, посередній рівень засвоєння теоретичного матеріалу.
Оцінка «незадовільно» з можливістю повторного складання студентом семестрового контролю (26-50 балів) ставиться тоді, коли тему курсового проекту розкрито поверхнево, студент не дотримувався календарного графіку виконання роботи, у роботі є неправильні розрахунки, наявне порушення системи викладу, немає композиційної чіткості. Студент не володіє у достатньому обсязі аналітико-синтетичними вміннями й навичками, не використовує сучасні наукові досягнення з теми дослідження.
Оцінка «незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням (0-25 балів) ставиться тоді, коли курсовий проект не відповідає за змістом методичним вказівкам.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Крикавський Є. В. Логістика. Основи теорії: Підручник – 2-е вид., доп. і переробл. – Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2006. – 456 с.
2. Крикавський Є.В. Логістичне управління: Підручник. – Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2005. – 684 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).