Технології лідерства в організації
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.06.E.144
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Винничук Роксолана Олександрівна, к.е.н., доцент
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Основні завдання цієї навчальної дисципліни включають:
Розуміння лідерства: Метою є допомогти студентам отримати глибоке розуміння теоретичних концепцій і моделей лідерства, а також ознайомити їх з ключовими термінами і поняттями, що стосуються лідерської діяльності. Студенти будуть вивчати різні теорії лідерства та їх практичні застосування.
Розвиток особистісних навичок лідерства: Мета полягає в тому, щоб студенти мали можливість розкрити свій лідерський потенціал та розвивати особистісні навички, необхідні для успішного лідерства. Це включає розвиток комунікаційних вмінь, навичок управління конфліктами, прийняття рішень, мотивації, управління змінами та інших ключових компетенцій.
Розуміння ролі лідера в організації: Мета полягає в тому, щоб студенти зрозуміли, як роль лідера впливає на організацію та її успішність. Вони будуть вивчати різні аспекти лідерської поведінки, стиль управління, вплив лідера на команду, створення мотивуючого середовища та інші фактори, що впливають на успішне функціонування організації.
Розвиток навичок управління людьми: Метою є навчити студентів ефективно управляти людьми та командами. Вони будуть вивчати стратегії побудови ефективної команди, мотивацію персоналу, розвиток та збереження талантів, управління конфліктами та інші аспекти, необхідні для успішного управління людським капіталом.
Застосування технологій у лідерській діяльності: Мета полягає в навчанні студентів використовувати сучасні технології та інструменти для підвищення ефективності своєї лідерської діяльності. Вони будуть досліджувати технологічні інновації, такі як штучний інтелект, аналітика даних, електронна комунікація тощо, і вивчати їх вплив на лідерські процеси та практики.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен знати:
- предмет і завдань дисципліни «Технологія лідерства в організації»;
- основні теоретичні засади та принципи розроблення технологій лідерства в організації;
- теоретичні і практичні навики виявлення особових і організаційних джерел основ влади в організації та їх ефективне застосування до системи управління організацією;
- підходи до формування координації взаємин лідера, персоналу і окремого працівника;
- методи прогнозування, планування, організування та контролювання діяльності лідера у складі персоналу;
- інструментарій діагностування процесів розвитку лідерських навиків персоналу організацій;
- застосування інформаційно-комунікаційних, організаційних, правових та інших прийомів формування лідерських компетенцій.
У результаті вивчення модуля студент повинен вміти:
- здійснювати раціональну організацію власної праці та праці підлеглих, розподіляти повноваження, використовувати ефективні системи мотивації та оплати праці, підтримувати організаційну культуру;
- формувати уявлення про інноваційні технології управління людськими ресурсами організацією з позиції особливості функціонування управлінського лідерства як особливих відносин між керівником і підлеглими;
- використовувати резервні можливості індивідів і груп для досягнення організаційних цілей;
- формувати у підлеглих лідерські навики мислення, поведінки та діяння;
- ухвалювати обґрунтовані стратегічні рішення у сфері управління персоналом.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Основи менеджменту, Управління персоналом, Корпоративна культура, Економіка праці, Менеджмент організацій.
Корреквізити: Управління конфліктами, Управління талантами, HR-брендинг, Управління знаннями.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Технологія лідерства в організації» має на меті формування компетенцій у сфері управлінського лідерства в умовах хаотичного і непередбачуваного середовища, що вимагає використання сучасних підходів.
Суть управління полягає у використанні фізичних і інтелектуальних здібностей інших людей для досягнення своєї власної мети. Уміння використовувати такі здібності характеризує керівника, як лідера будь-якого колективу
Дисципліна презентує рамкові основи сучасних підходів та принципів лідерства, що скеровують управлінську діяльність та зумовлюють її ефективність в господарському, в приватному, і публічному секторах. Розглядаються основні характеристики лідерства як компетенції керівників в контексті найкращих практик управління людськими ресурсами та орієнтації на результати, в тому числі, з огляду на забезпечення сприятливих умов праці, індивідуального й організаційного розвитку та навчання, ведення змін тощо. Дисципліна розрахована на майбутніх фахівців менеджменту, управління людськими ресурсами, у галузі державного управління і державних службовці та усіх зацікавлених осіб у питаннях громадського лідерства.
Опис: Вступ до лідерства:
Ознайомлення з основними термінами, поняттями та моделями лідерства.
Вивчення різних підходів до визначення лідерства та його ролі в організаціях.
Теорії лідерства:
Розгляд різних теоретичних підходів до лідерства, включаючи трансформаційне, ситуаційне, транзакційне лідерство та інші.
Аналіз прикладів успішного впровадження теорій лідерства в реальних організаціях.
Лідерські навички та компетенції:
Розвиток особистісних навичок, які є важливими для успішного лідерства, таких як комунікація, управління конфліктами, мотивація, прийняття рішень та управління змінами.
Вивчення стратегій і практик, спрямованих на розвиток і поліпшення лідерських навичок.
Лідерство та організаційна культура:
Дослідження впливу лідерства на створення та формування організаційної культури.
Розгляд основних чинників, що впливають на створення мотивуючого та інклюзивного середовища в організації.
Управління людськими ресурсами та лідерство:
Роль лідера у наймі, розвитку та утриманні талантів в організації.
Вивчення стратегій мотивації персоналу, ефективного управління відносинами зі співробітниками та збереженням талантів.
Інновації та технології у лідерстві:
Використання сучасних технологій, таких як штучний інтелект, аналітика даних, електронна комунікація, для покращення лідерської діяльності.
Аналіз прикладів успішного впровадження технологій у лідерські процеси.
Етика та відповідальне лідерство:
Розгляд етичних проблем, що виникають у лідерській діяльності.
Вивчення практик відповідального лідерства та їх впливу на організацію та суспільство.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%): розв’язування аналітичних завдань, усне опитування, тести.
Підсумковий контроль (60%, контрольні заходи, екзамен): тестування (15%), теоретичні питання (15%), проблемно-пошукові та діагностичні завдання (30%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзамен(100%);
виконання практичних завдань (40%);
підсумкове контрольне тестування (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Розвиток лідерства / Л. Бізо, І. Ібрагімова, О. Кікоть, Є. Барань, Т. Федорів ; за заг. ред. І. Ібрагімової. — К. : Проект «Реформа управління персоналом на державній службі в Україні», 2012. — 400 с.
2. Нестуля О.О. Основи лідерства. Тренінг лідерських якостей та практичних навичок менеджера : навч. Посіб. / О.О. Нестуля, С.І. Нестуля,В.В. Карманенко. – К.: Знання, 2013. – 287 с.
3. Гошовська В.А., Пашко Л.А. Політичне лідерство : навч. посіб. – К.: НАДУ, 2013. – 300 с.
4. Ситник Й.С. Теоретико-методологічні засади інтелектуалізації систем менеджменту підприємств: монографія / Й.С. Ситник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 248 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).