Управління бізнесом

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.00.O.026
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Адамовський Олександр Миколайович; к.е.н., доцент Процак Катерина Володимрівна; к.е.н., доцент Галаз Ліна Володимирівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування у студентів системи спеціальних знань і навичок самостійної діяльності в підприємницькому середовищі, спрямованої на створення та забезпечення ефективного, прибуткового функціонування суб’єктів господарської діяльності.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук. загальні компетентності (ЗК): ЗК 4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях ЗК 11. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. фахові компетентності (ФК): ФК3. Здатність визначати перспективи розвитку організації. ФК5. Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту, Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП): ФКП 1.1. Здатність організовувати процес управління організацією з формуванням альтернативних стратегічних напрямів її розвитку. ФКП 1.2. Здатність застосовувати необхідні знання для роботи на низовому рівні управління у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних форм власності та організаційно-правових форм.
Результати навчання: ПРН4. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень. ПРН9. Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи. ПРН10. Мати навички обґрунтування дієвих інструментів мотивування персоналу організації. ПРН16. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. ПРН18. Здатність продемонструвати базові знання у сфері управління організаціями та їх підрозділами, уміння планувати господарську діяльність, здійснювати побудову організаційних структур, використовувати ефективні системи мотивації, забезпечувати контроль і регулювання управлінських процесів. ПРН19. Базові знання для реалізації інноваційної діяльності у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних організаційно-правових форм господарювання, органах державної влади, місцевого самоврядування. КОМ2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. АіВ 1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Менеджмент, Економіка підприємства, Управління бізнесом (КП). кореквізити: Управління персоналом, Управління інноваційною діяльністю, Основи управління фінансами, Публічне адміністрування, Планування бізнес-процесів організацій сфери послуг, Фінансове управління інноваційним підприємством.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Управління бізнесом» розроблена для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої школи галузі знань 07 «Управління та адміністрування» , спеціальності 073 «Менеджмент». Метою вивчення дисципліни є: (1) засвоєння закономірностей стратегії бізнесу та становлення організаційної концепції підприємства, методів та процедур управління організації; (2) підготовка професіональних управлінських кадрів нового стилю мислення, які розуміють oсобливості ринкової економіки, мають знання, вміння та навики, які необхідні для прийняття та реалізації ефективних управлінських рішень, які можуть бути лідерами; (3) отримання знань та навиків, які необхідні для прогнозування діяльності, розробки стратегічних планів та програм, управління бізнес-процесами; (4) оволодіння мистецтвом управління бізнесом в умовах конкуренції; (5) налагоджування комунікацій та партнерства для розвитку бізнесу.
Опис: В межах змістового модуля розглядають такі теми: Економічна природа бізнесу. Процес створення підприємства та характеристика основних його етапів. Організація інфраструктури бізнесу. Страхування та управління ризиками в бізнесі. Організація укладання комерційних угод. Фінансовий менеджмент у бізнесі. Управління інноваційними процесами в бізнесі. Інвестування та бізнес. Управління бізнесом у кризових ситуаціях. Безпека бізнесу. Державне регулювання розвитку бізнесу.
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання і викладання: Лекційні, практичні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод. Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за тестами протягом 5-10 хв; фронтальна перевірка виконаних домашніх завдань тощо. Екзамен письмова (тестова) частина, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 40 балів (доповіді та презентації 20 балів, лабораторні – 20 балів). Екзаменаційний контроль – 60 балів (50 балів – письмова компонента, 10 балів – усна компонента).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення: 1. Галаз Л. В. Електронний навчально-методичний комплекс «Управління бізнесом» / Л. В. Галаз, Ю. Г. Бондаренко, М. В. Гербут. Режим доступу: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=6329, №Е41-235-689/2018 від 08.05.2018 р. Рекомендована література: 1. Галаз Л. В., Лісовська Л.С. Управління бізнесом: навчальний посібник. Львів: Растр-7, 2024. 268 c. 2. Балановська Т.І., Троян А.В. Управління бізнесом: навчальний посібник. Київ: НУБіП України, 2019. 401 с. 3. Михаліцька Н., Яцик М. Управління власним бізнесом : навчальний посібник у схемах і таблицях. Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2024. 480 с. 4. Кібік О. М. Економіка та управління бізнес-структурою : практикум / О. М. Кібік, Г. А. Отливанська. - Одеса : НУ «ОЮА», 2021. – 63 с. 5. Мироненко Є.В. Управління бізнесом: структурні зміни, маркетингові та правові аспекти: монографія. К.: Центр учбової літератури. 2022. 280с. 6. Савчук В. Менеджмент в умовах невизначеності. Business Intelligence для ТОПів. 2024. К.: Лабораторія. 544с. Інформаційні ресурси: 1.Сервер Верховної Ради України. www.rada.gov.ua 2. Нормативні акти України. www.nau.kiev.ua 3. Державна служба статистики України http://ukrstat.gov.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Управління бізнесом (курсовий проєкт)

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.00.O.028
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: доцент Галаз Ліна Володимирівна, професор Лісовська Лідія Степанівна.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування у студентів системи спеціальних знань і навичок самостійної діяльності в підприємницькому середовищі, спрямованої на створення та забезпечення ефективного, прибуткового функціонування суб’єктів господарської діяльності.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук. Загальні компетентності (ЗК): ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. Фахові компетентності (ФК): ЗК3. Здатність визначати перспективи розвитку організації. ЗК5. Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП): ФКП1.1. Здатність організовувати процес управління організаціями з формуванням стратегічних напрямів їх розвитку, а також уміння приймати та реалізовувати управлінські рішення у господарській діяльності організацій. ФКП1.2. Здатність застосовувати необхідні знання для роботи на низовому рівні управління у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних форм власності та організаційно- правових форм господарювання.
Результати навчання: ПРН4. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень. ПРН16. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. ПРН18. Здатність продемонструвати базові знання у сфері управління організаціями та їх підрозділами, уміння планувати господарську діяльність, здійснювати побудову організаційних структур, використовувати ефективні системи мотивації, забезпечувати контроль і регулювання управлінських процесів. ПРН19. Базові знання для реалізації інноваційної діяльності у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних організаційно-правових форм господарювання, органах державної влади, місцевого самоврядування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Управління бізнесом, Розробка системи менеджменту (КП). кореквізити: блок вибіркових дисциплін.
Короткий зміст навчальної програми: Метою першого завдання є моделювання динаміки та обчислення прогнозних значень показників господарської діляьності. Визначаються прогнозні значення виручки на підставі прогнозів обсягів продажів і середньої ціни, аналізування одержаних значень. Метою другого завдання є закріпити у студентів теоретичні знання та розвинути практичні навички з оцінювання економічної ефективності реальних інвестицій або капіталовкладень в інвестиційний проект.
Опис: РОЗДІЛ I. АНАЛІЗ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОДУКЦІЇ СУБ'ЄКТА ГОСПОДАРЮВАННЯ 1.1. Дані про відвантаження та аналіз динаміки продажів товару. 1.2. Аналіз тенденцій та прогнозування показників реалізації продукції. РОЗДІЛ II. ОЦІНКА ЕКОНОМІЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ РЕАЛЬНИХ ІНВЕСТИЦІЙ 2.1. Теорія та методологія оцінки інвестиційних проектів. 2.1.1. Основні поняття в галузі оцінки економічної ефективності реальних інвестицій. 2.1.2. Оцінка ефективності реальних інвестицій за допомогою розрахунку чистого приведеного доходу. 2.1.3. Оцінка ефективності реальних інвестицій за іншими показниками. 2.2. Індивідуальні завдання для оцінки альтернативних інвестиційних проектів.
Методи та критерії оцінювання: Вступна лекція: евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод. Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: перевірка розділів курсового проекту, усне опитування, презентація курсового проекту, захист курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: звіт за результатами виконання курсової роботи, підсумковий контроль (рівень виконання завдання – 70%), оформлення- 10%, захист -20%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Горкавий В. К. Статистика : Підручник. Третє вид., переробл. і доповн. Київ : Алерта, 2020. 644 с. 2. Войцеховська Ю.В., Новаківський І.І. Основи статистичного прогнозування економічних процесів: навчальний посібник. Львів : Видавництво «Новий Світ – 2000», 2020. 200 с. 3. Економіко-математичні методи та моделі: Навч. посібник за заг.ред. Мацкул В.М. Одеса ОНЕУ, 2017. 405 с 4. Ковпак Е. О. Прогнозування обсягів продажу нових автомобілів в Україні. Економіка: реалії часу. 2015. № 2 (18). С. 82-88. 5. Міщук Г.Ю., Джигар Т.М., Шишкіна О.О. Економічний аналіз: навчальний посібник. Рівне: НУВГП, 2017. 156 с. 6. Оцінювання та підвищення ефективності інноваційних процесів: монографія / Л. І. Гальків та ін. Львів : Растр-7, 2019. 250 c. 7. Статистика : підручник / С. І. Пирожков та ін. Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2020. 328 с. 8. Черчик Л. М. Інвестиційний менеджмент: навчальний посібник. Луцьк : СНУ імені Лесі Українки, 2017. 171 с. 9. Управління бізнесом: Підручник / С.В. Панченко, В.Л. Дикань, І.В. Воловельська та ін.; за заг. ред. В.Л. Диканя. Харків: УкрДУЗТ, 2017. 288с. 10. Орлова К. Є. Управління бізнесом: підручник. Житомир : Вид-во ДУ «Житомирська політехніка», 2019. 319 с. 11. Баррі Пірсон, Ніл Томас: MBA в кишені. Практичний посібник з розвитку ключових навичок управління. Київ: Альпіна Паблішер, 2019. 334 с. 12. Вайл П., Ворнер С. Цифрова трансформація бізнесу: Зміна бізнес-моделі для організації нового покоління. Київ: Альпіна Паблішер, 2019. 258 с. 13. Швабер К. Скрам: гнучке управління продуктом і бізнесом. Київ: Альпіна Паблішер, 2019. 250 с. 14. Портал Верховної Ради України. URL: http://www.rada.gov.ua 15. Нормативні акти України: е-збірник. URL: http://www.nau.kiev.ua 16. Державна служба статистики України: сайт. URL: http://ukrstat.gov.ua. 17. Е-бібліотека українських підручників. URL: http://pidrucniki/ws. 18. Управління бізнесом (КП) / Віртуальне навчальне середовище Національного університету «Львівська політехніка». URL: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=12675
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).