Дослідження ринку інноваційних продуктів
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.03.E.071
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н., проф. Бойко Віталій Володимирович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу.
ЗК9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК10. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні.
Фахові компетентності (ФК):
ФК2. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища.
Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП):
ФКП2.2. Здатність формувати довгострокову інноваційну політику розвитку організацій та моделювати стратегічні параметри їх розвитку на перспективу.
Результати навчання: ПРН6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень.
ПРН16. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним.
ПРН17. Виконувати дослідження індивідуально та/або в групі під керівництвом лідера.
ПРН19. Базові знання для реалізації інноваційної діяльності у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних організаційно-правових форм господарювання, органах державної влади, місцевого самоврядування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Міжнародний бізнес, Маркетингові дослідження.
Кореквізити: Інвестиційні рішення в інноваційній діяльності.
Короткий зміст навчальної програми: Сутність і особливості дисципліни "Дослідження ринку інноваційних продуктів" орієнтована для набуття студентами знань та умінь з формування інформаційного поля для дослідження інноваційного ринку, аналізування ринкової інформації, набуття навик із сегментації інноваційного ринку, організації та проведення анкетування цільових респондентів, використання методів наукового пізнання в процесі організації діагностики інноваційного ринку, набуття здатності в сфері прогнозування розвитку ринку інноваційних продуктів.
Опис: Концептуальні засади дисципліни "Дослідження ринку інноваційних продуктів". Формування інформаційного поля для дослідження ринку інноваційних продуктів. Загальна характеристика ринку інноваційних продуктів. Показники діагностики ринку інноваційних продуктів. Дослідження кон'юнктури ринку інноваційних продуктів. Дослідження конкурентного середовища і конкурентів. Види ринків та особливості їх дослідження. Місце ризиків у процесі дослідження ринку інноваційних продуктів.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування на початку занять; оцінка активності студента у процесі занять, перевірка індивідуальних завдань, фронтальне стандартизоване опитування за тестами у ВНС.
Критерії оцінювання результатів навчання: лабораторні заняття - 45 балів; заліковий контроль - 55 балів..
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Ілляшенко С.М. Маркетинг. Менеджмент. Інновації. Суми: ТОВ «Папірус», 2010. 624 с.
2. Чухрай Н.І. Маркетинг інновацій. Вид-во НУ “Львівська політехніка”, 2011. 262 с.
3. Чухрай Н.І., Лісовська Л.С. Управління інноваціями. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 280 с.
4. Мельников С.В. Маркетингові стратегії в умовах нформаційної та цінової асиметрії: Монографія. Одеса: ОНМУ, 2015. 107 с.
5. Яшкіна О.І. Маркетингові дослідження інновацій. О.: ОНПУ, 2018. 102 с.
6. Економіка інноваційного підприємства. Методичні вказівки для проведення практичних занять для студентів базового напряму підготовки 6.030601 "Менеджмент" / Укл.: Н.І. Чухрай, Л.С. Лісовська, М.Я. Гвоздь. - Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2016. - 35 с.
7. Мірошник Р. О. "Прийняття управлінських рішень" Конспект лекцій для студентів спеціальності 6.030601 "Менеджмент" / Укл. Р.О. Мірошник, М.Я. Гвоздь. - Львів: 2016. - 90 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).