Соціальний менеджмент
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.043
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Рачинська Галина Василівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтергральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК 2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК13.Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
Фахові компетентності (ФК):
ФК6. Здатність діяти соціально відповідально і свідомо.
Результати навчання: ПРН2.Зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя
ПРН 12. Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації.
ПРН 14. Ідентифікувати причини стресу, адаптувати себе та членів команди до стресової ситуації, знаходити засоби до її нейтралізації.
ПРН 15. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та міжкультурності
АіВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Публічне адміністрування.
кореквізити: Соціальний менеджмент (КР), Стратегічне управління підприємством.
Короткий зміст навчальної програми: Начальний курс спрямований на засвоєння студентами знань в галузі теорії, методології та практики соціального менеджменту організацій як особливого виду управління соціальними процесами та відносинами на підприємстві в сучасних умовах господарювання.
Опис: Соціальний менеджмент:сутність принципи, методи та його наукові школи. Система соціального менеджменту. Соціальний механізм управління. Соціальні управлінські рішення. Соціальне партнерство в соціально-трудовій сфері. Соціальна політика, як інструмент соціального менеджменту. Соціальна відповідальність бізнесу. Культура як засіб соціального механізму управління колективом. Морально-психологічний клімат в колективі. Соціальне лідерство. Конфлікти в колективі та управління ними. Комунікації в соціальному менеджменті. Інформаційне забезпечення в соціальному менеджменті. Види соціального контролю, визначення результативності соціального менеджменту. Підходи до соціального проектування.
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання і викладання: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо, Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 45 балів; Екзаменаційний контроль – 45 балів (письмова компонента), 10 балів (усна компонента).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Електронний навчально - методичний комплекс «Соціальний менеджмент» для студентів спеціальності 073 "Менеджмент" (укладачі: Рачинська Г. В. Прокопишин - Рашкевич Л. М.) URL: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=7470.
2. Соціальний менеджмент: навч. посібник/Г. В. Рачинська. Львів : Видавництво «Растр-7», 2023. 206 с.
3. Рейкін В. С. Соціальний менеджмент : конспект лекцій. Луцьк:Волинський національний університет імені Лесі Українки., 2022. 129 с
4.Актуальні проблеми освітнього, публічного та соціального менеджменту: колект. монографія /Є. М. Хриков [та ін.] Держ. закл. "Луган. нац. ун - т ім. Тараса Шевченка". Харків:ХОГОКЗ, 2019. 326с.
5. Надейко М. М. Оцінювання стану менеджменту соціальної відповідальності за внутрішніми векторами. Наук.журнал «Економіка та суспільство». 2020. № 2 6. 6.Рачинська Г. В., Мороз* Є. Т. Виклики розвитку соціальної відповідальності малого та середнього бізнесу в Україні у час війни // Veda a perspektivy. 2024. № 5(36). С. 412–423. 7. Рачинська Г. В. Управлінська культура та її роль в управлінні бізнесом [Електронний ресурс] // Ефективна економіка. 2023. № 11.
8. Рачинська Г. В., Гарасюк І. Р. Соціальна відповідальність банків у контексті забезпечення соціально - економічного розвитку країни//Приазовський економічний вісник. №2(25). 2021. URL: http://pev.kpu.zp.ua/vypusk-2-258.
9. Рачинська Г.В., Копець Г. Р. Інструменти активізування соціальної відповідальності підприємств в концепції ділової досконалості бізнесу / "European Journal of Economics and Management".URL: https://eujem.cz/wp content/uploads/2019/eujem2019 5 2.pdf no2, p.45- 54.
10. Тернавська Т.А., Раєвська Я.М., Мельник Ж.В. Менеджмент соціальної роботи: навчально-методичний посібник Кам’янець - Видавець Панькова А.С., 2020. 262 с.
11.Соціальний менеджмент: основні напрямки. URL: https://osvita.ua/vnz/reports/management/14059/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Соціальний менеджмент (курсова робота)
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.044
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Рачинська Галина Василівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК15. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
Фахові компетентності (ФК):
ФК6. Здатність діяти соціально відповідально і свідомо.
ФК14. Розуміти принципи психології та використовувати їх у професійній діяльності.
Результати навчання: ПРН12. Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації.
ПРН14. Ідентифікувати причини стресу, адаптувати себе та членів команди до стресової ситуації, знаходити засоби до її нейтралізації.
ПРН15. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та міжкультурності .
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: -.
кореквізити: Соціальний менеджмент, Управління якістю.
Короткий зміст навчальної програми: Курсова робота передбачає співпрацю студентів в команді; проведення аналізу соціальних проектів на предмет їх доцільності, соціальної важливості, потреб, які задовольняє проект, цільових груп, на які проект орієнтований; а також виконання індивідуального розділу з урахуванням функціональних обов'язків кожного члена команди (групи).
Опис: Вступ: актуальність проблеми, на вирішення якої буде спрямована курсова робота, цільові групи соціального проекту, географічна територія, на яку поширюється діяльність, основні цілі проекту, перелік основних заходів і очікувані результати від реалізації соціального проекту. Розділ І. Командна частина: опис соціального проекту, характеристика учасників, ключові партнери, ресурси, відносини з контрагентами, аналіз ринку, планування та реалізація проекту, створення Інтернет - сторінки, командні результати та висновки. Розділ ІІ. Індивідуальна частина: особиста відповідальність учасника за розробку та реалізацію соціального проекту. Висновки (фінальна презентація результатів проекту).
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання і викладання:
Вступна лекція: евристичний метод; метод проблемного викладу.
Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод ПР
Методи оцінювання знань: Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: перевірка розділів курсової роботи, усне опитування, презентація курсової роботи, захист курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: змістовне виконання розділів – 50 балів, оформлення роботи –10 балів; захист роботи і презентація проекту - 40 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Соціальний менеджмент: навч. посібник/Г. В. Рачинська. Львів : Видавництво «Растр-7», 2023. 206 с.
2. Соціальне підприємництво: від ідеї до суспільних змін. Посібник / Свинчук А.А., Корнецький А.О., Гончарова М.А., Назарук В.Я., Гусак Н.Є., Туманова А.А. К: ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «ВІ ЕН ЕЙ», 2017.188 с.
3. Купенко О. В. Соціальна робота: від теорії до практики. Навч. посібник Суми: Сумський
державний університет, 2019.185с
4. Безпалько О.В. Соціальне проектування: навч. посібник / О.В. Безпалько; Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, Ін-т психології та соц. педагогіки. – К. : [б.в.], 2010. 127 с. доступу: http://www.undp.org.
5.Ефективні комунікації - Режим доступу:http:www.pr-center.org.ua
6. Рейкін В. С. Соціальний менеджмент : конспект лекцій. Луцьк:Волинський національний університет імені Лесі Українки., 2022. 129 с
7.Актуальні проблеми освітнього, публічного та соціального менеджменту: колект. монографія /Є. М. Хриков [та ін.] Держ. закл. "Луган. нац. ун - т ім. Тараса Шевченка". Харків:ХОГОКЗ, 2019. 326с.
8. Соціальний менеджмент: основні напрямки. URL: https://osvita.ua/vnz/reports/management/14059/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).