Інформаційні системи і технології управління персоналом
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.06.E.138
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: к.е.н., доцент Панас Ярослав Володимирович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
1. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
фахові компетентності:
2. Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту.
3. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління.
4. Здатність організовувати процес аналітичної обробки управлінської інформації із застосуванням сучасних інформаційних систем та технологій.
Результати навчання: 1. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень.
2. Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації.
3. Спілкуватись в усній та письмовій формі державною та іноземною мовами.
4. Здатність продемонструвати поглибленні знання аналізу системи адміністративних, інформаційних та мотиваційних характеристик діяльності персоналу.
5. Уміння розробляти та здійснювати кадрову політику, забезпечувати цілеспрямований розвиток персоналу організації.
6. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
7. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Контроллінг.
Корреквізити: HR-аналітика.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна презентує основи сучасних підходів та принципів до вивчення інформаційних систем і технологій, що застосовуються в управлінні персоналом в сучасних економічних умовах. Інформаційна система управління персоналом як складова системи управління підприємством у цілому забезпечує автоматизацію управління персоналом підприємства на трьох рівнях: автоматизація розрахунку зарплати, автоматизація кадрового обліку та автоматизація управління трудовими ресурсами. Ці рівні відповідають етапам інформатизації управління персоналом і відображають її хронологічний порядок.
Опис: Частина 1. Основи інформаційних систем і технологій: Роль і місце інформації в сучасних умовах господарювання; Інформаційні системи в економіці підприємства; Інформаційні технології в сучасному бізнесі; Побудова комплексних комп’ютерних систем управління підприємством; Основні принципи організації роботи з документами; Електронні документи; Управління знання в сучасних інформаційних системах.
Частина 2. Інформаційні системи в управлінні персоналом: Автоматизація основних задач управління персоналом; Електронне навчання персоналу; Система підбору персоналу; Системи мотивації персоналу та управління взаєминами з персоналом; Системи оцінювання персоналу; Сучасні HR-системи.
Методи та критерії оцінювання: За основу при нарахуванні балів береться повнота і правильність відповіді, а також уміння студента правильно аналізувати, оцінювати факти і явища, правильно застосовуючи різні методики в конкретних ситуаціях.
За кожну неточність, допущену при відповіді знімається від 5 до 20 % балів, в залежності від її значимості, яку визначає викладач, який перевіряє завдання. За неповну відповідь на поставлене питання може бути знято до 50 % балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100 %): індивідуальні завдання, лабораторні роботи, усне опитування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Інформаційні системи і технології в організації. Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт для студентів базового напряму підготовки 6.030505 “Управління пепрсоналом та економіка праці” / Укл.: Новаківський І.І., Кулиняк І.Я., Панас Я.В. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2012. – 40 с.; 2. Панас Я.В. Інформаційні системи та технології в управлінні персоналом: електронний навчально-методичний комплекс [Електронний ресурс]/ Я.В. Панас // НУ «Львівська політехніка». – 2018. Режим доступу: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=7132; 3. Сазонець О. М. Інформаційні системи і технології в управлінні зовнішньоекономічною діяльністю [текст] : навч. посіб. / О. М Сазонець. - К.: «Центр учбової літератури», 2014. - 256 с.; 4. Сучасні інформаційні системи і технології: конспект лекцій / В. Г. Іванов, С. М. Іванов, В. В. Карасюк та ін.; за заг. ред. В. Г. Іванова, В. В. Карасюка. - X.: Нац. юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого, 2014. - 347 с.; 5. Юринець В. Є., Юринець Р. В. Інформаційні системи управліня персоналом, діловодства і документообігу: навч. посіб.. – Л.: Тріада плюс, 2008. – 628 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Інформаційні системи і технології управління персоналом (курсовий проєкт)
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.06.E.140
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: к.е.н., доцент Панас Ярослав Володимирович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: У результаті вивчення модуля студент повинен знати:
- понятійний апарат сфери інформаційних систем та технології в управлінні організацією та цифрових технологій обробки даних кадрового обліку та аналізу;
- теоретичні підходи до формування аргументів і доказів при обґрунтуванні економічних явищ і процесів у кадровому діловодстві;
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен вміти:
- визначати необхідний перелік джерел інформації для підготовки управлінських рішень в сфері кадрового діловодства;
- за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення аналізувати статистичні дані та матеріали первинної звітності підприємств пов’язаних із кадрами;
- вміння швидко й правильно оцінувати управлінські ситуації, приймати управлінські рішення на базі ресурсів інформаційних систем підприємств, локальних мереж та ресурсів Інтернет;
- розробляти техніко-економічні завдання щодо створення та перебудови інформаційних систем організацій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Інформаційні системи і технології управління персоналом
Корреквізити: HR-аналітика.
Короткий зміст навчальної програми: Опис можливостей спеціалізованих програмних продуктів для кадрового діловодства вибраної компанії. Оцінка особливостей ведення кадрового діловодства у вибраній сфері діяльності. Оцінка можливості та потреби впровадження досліджуваного програмного продукту в управлінську практику суб’єкта господарювання.
Опис: Курсовий проект репрезентує цілісне дослідження задля вирішення практичних завдань функціонування підприємств у сфері кадрового діловодства з використанням інформаційно-комп'ютерних систем.
Основна частина курсового проекту представлена трьома розділами.
Перший розділ є теоретичною частиною. В ньому розглядаються такі питання як сутність економічної категорії, її роль, основні принципи та функції, аналіз структури предмету вивчення, взаємозв'язок елементів системи, методичні підходи дослідження.
Другий розділ роботи є аналітичною частиною (згідно варіанту). В ньому аналізується предмет дослідження та вивчаються окремі його аспекти на базі об'єкта дослідження, оцінюється його економічний стан.
Третій розділ є рекомендаційною частиною, яка визначає основні шляхи або напрямки зменшення, збільшення, оптимізації, удосконалення предмета дослідження відповідно до умов функціонування об'єкта дослідження.
Методи та критерії оцінювання: Курсові проекти студенти захищають публічно в установлені терміни згідно графіку навчального процесу та семестрового контролю для ОКР "бакалавр".
Умовами допущення до захисту є:
- оформлений за всіма вимогами курсовий проект;
- допуск керівника до захисту із визначенням попередньої оцінки.
Незадовільно виконаний проект до захисту керівник не допускає і повертає студенту на доопрацювання. Виправлені і доповнені курсові проекти подаються повторно на розгляд обов'язково разом з першим варіантом проекту.
Результати захисту оцінюються керівником або комісією відповідно на «відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно». При цьому приймається до уваги таке: самостійність виконання проекту; повнота виконання аналітично-розрахункової частини; науковий рівень виконання проекту; уміння аналізувати фактичні дані і робити відповідні висновки; відповідність теоретичних постулатів і практичних розробок; уміння стисло, логічно і лаконічно викласти основні положення дослідження; мовна та бібліографічна грамотність; своєчасність виконання проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестровий контроль проводиться у формі захисту курсового проекту (100%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кадрове діловодство з використанням інформаційно-комп'ютерних систем: метод. вказівки до виконання курсового проекту для студентів галузі знань 0305 «Економіка і підприємництво» напряму підготовки 6.030505 «Управління персоналом та економіка праці»/ уклад.: Я.В. Панас, Т.В. Склярук Р. О. Винничук – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 18 с.; 2. Панас Я.В. Інформаційні системи та технології в управлінні персоналом: електронний навчально-методичний комплекс [Електронний ресурс]/ Я.В. Панас // НУ «Львівська політехніка». – 2018. Режим доступу: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=7132;
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).