Стратегічний маркетинг

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.07.E.167
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доцент Косар Наталія Степанівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів здатності розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорії та інструментів стратегічного маркетингу і характеризується комплексністю та невизначеністю умов
Завдання: Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності. Здатність працювати у міжнародному контексті. Здатність визначати перспективи розвитку організації. Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту. Здатність планувати діяльність організації та управляти часом. Розуміти принципи психології та використовувати їх у професійній діяльності. Уміння формувати політику логістичного обслуговування клієнтів, використовувати ключові показники ефективності (КРІ) для оцінки рівня логістики, розуміти функціональні можливості системи управління взаємовідносинами з клієнтами (CRM).
Результати навчання: Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації. Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації. Виконувати дослідження індивідуально та/або в групі під керівництвом лідера
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Маркетингові дослідження Кореквізити: -
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання студентам знань про сутність і сферу стратегічного маркетингу, зміст маркетингового середовища та його вплив на стратегічну діяльність підприємства, а також формування у студентів практичних навичок маркетингового стратегічного аналізу і розроблення різних видів маркетингових стратегій підприємства
Опис: Роль і місце стратегічного маркетингу в управлінні підприємством. Аналіз маркетингового середовища. Визначення конкурентних переваг підприємства. Маркетингові стратегії сегментації та вибору цільового ринку. Маркетингові стратегії зростання. Маркетингове стратегічне управління портфелем бізнесу підприємства. Маркетингові стратегії диференціації і позиціонування. Маркетингові стратегії конкуренції. Маркетингові стратегії підприємства по складових комплексу маркетингу.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь студента при вивченні дисципліни включають: 1. Поточний контроль роботи студента: • оцінювання виконання завдань на практичних заняттях ; • усне опитування на практичних заняттях; • розв’язування задач з використанням інструментів стратегічного аналізу. 2. Підсумковий контроль: Складання екзамену (письмової та усної компонент) Письмова компонента: • завдання 1-го рівня – тести із однією правильною відповіддю; • завдання 2-го рівня – тести із декількома правильними відповідями; • завдання 3-го рівня – розв’язати задачі. Усна компонента: • усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: - опрацювання практичних занять (усне опитування на практичних заняттях; обговорення запитань до ситуаційних вправ; розв’язування задач з використанням методів стратегічного аналізу та маркетингового аналізу) (45%), - підсумковий контроль (55%, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (55%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Балабанова Л., Холод В., Балабанова І. Стратегічний маркетинг: підручник. Київ, 2019. 612 с. 2. Косар Н.С., Мних О.Б., Крикавський Є.В., Леонова С.В. Маркетингові дослідження: підручник. Львів, 2018. 460 c. 3. Крикавський Є.В., Третьякова Л.І., Косар Н.С. Стратегічний маркетинг: навч. посібник. Львів, 2013. 256 с. 5. Куденко Н.В. Стратегічний маркетинг: підручник. Київ, 2012. 523 с. 6. Ларіна Я.С., Бабічева О.І., Романова Л.В., Антофій Н.М. Стратегічний маркетинг: навч. посібник. Київ, 2024. 364 с. 7. Подольчак Н.Ю. Стратегічний менеджмент: навчальний посібник. Львів, 2016. 424 с. 8. Чирва О.Г., Чирва Г.М. Стратегічний маркетинг: навч-метод. посіб. для самостійного вивчення. Умань, 2021. 115 с. 10. Писаренко В.В., Багорка М.О. Стратегічний маркетинг: навч. посіб. Дніпро, 2020. 240 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).