Управління інноваційною діяльністю

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.00.O.033
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Кулиняк Ігор Ярославович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування системи спеціальних знань та практичних навичок у сфері управління інноваційною діяльністю організації.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук. Загальні компетентності (ЗК): ЗК 9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК 11. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК 12. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Фахові компетентності (ФК): ФК 3. Здатність визначати перспективи розвитку організації. ФК 8. Здатність планувати діяльність організації та управляти часом. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП): ФКП 2.1. Поглиблені знання з управління інноваціями: володіння інноваційними методами управління, розуміння методологічних прийомів визначення ефективності інноваційного менеджменту з використанням сучасних інформаційних систем і технологій, уміння здійснювати економічне оцінювання інноваційних процесів. ФКП 2.2. Здатність формувати довгострокову інноваційну політику розвитку організацій та моделювати стратегічні параметри їх розвитку на перспективу.
Результати навчання: ПРН 5. Описувати зміст функціональних сфер діяльності організації ПРН 7. Виявляти навички організаційного проектування. ПРН 16. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. ПРН 19. Базові знання для реалізації інноваційної діяльності у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних організаційно-правових форм господарювання, органах державної влади, місцевого самоврядування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни: Управління бізнесом. Супутні і наступні дисципліни: Інформаційно-комунікаційний менеджмент, Основи інвентики та дизайн-мислення, Управління комунікаціями туристичних організацій, Оподаткування зовнішньоекономічної діяльності, Міжнародні транспортні перевезення, Облік та оподаткування зовнішньоекономічних операцій, Офшорні операції, Маркетингові дослідження, Управління інтелектуальним потенціалом організації, Фінанси підприємства.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна охоплює теоретичні та практичні аспекти стратегічного планування, організації, фінансування, оцінки ефективності та контролю інноваційних процесів, спрямованих на підвищення конкурентоспроможності підприємств та розвиток сучасних технологій у різних сферах економіки.
Опис: Введення до інноваційної діяльності. Інноваційна діяльність як об'єкт управління. Управління інноваційною діяльністю: поняття, методи, інструменти. Зовнішнє середовище реалізації інноваційної діяльності організації. Планування інноваційної діяльності. Організування інноваційної діяльності. Мотивування інноваційної діяльності. Контролювання та регулювання інноваційної діяльності. Фінансування інноваційної діяльності. Управління ризиками інноваційної діяльності. Інновації в цифрову епоху.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні, практичні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод. Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за тестами протягом 5-10 хв; фронтальна перевірка виконаних домашніх завдань тощо. Екзамен письмова (тестова) частина, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: письмові звіти з лабораторних та практичних робіт, усне опитування (45%); підсумковий контроль (екзамен: письмова форма (55%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення: 1. Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Управління інноваційною діяльністю» (укладачі: Лісовська Л.С.). Режим доступу: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=3353. 2. Управління інноваційною діяльністю: методичні вказівки до виконання лабораторних робіт для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 073 «Менеджмент» / Укл.: Лісовська Л.С., Кулиняк І.Я. Львів, 2022. 45 с. 3. Управління інноваційною діяльністю: методичні вказівки до практичних занять для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 073 «Менеджмент» / Укл.: Лісовська Л.С., Гальків Л.І., Кулиняк І.Я. Львів, 2022. 46 с. 4. Управління інноваційною діяльністю: методичні вказівки для самостійного вивчення дисципліни для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 073 «Менеджмент» / Укл.: Лісовська Л.С., Юринець О.В., Кулиняк І.Я. Львів, 2022. 46 с. 5. Управління інноваційною діяльністю: методичні вказівки до виконання контрольної роботи для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 073 «Менеджмент» / Укл.: Лісовська Л.С., Юринець О.В., Кулиняк І.Я. Львів, 2022. 10 с. Рекомендована література: 1. Гуторов О.І., Михайлова Л.І., Шарко І.О., Турчіна С.Г., Киричок О.В. Управління інноваціями: навч. посібник. Вид. 2-ге, доп. Харків: «Діса плюс», 2016. 266 с. 2. Карий О. І., Лісовська Л. С., Кулиняк І. Я. Управління інноваційною діяльністю: підруч. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2023. 432 с. 3. Карий О.І. Менеджмент інноваційної діяльності: 1001 тест: збірник тестових завдань: навчальний посібник / О.І. Карий, І.Я. Кулиняк, Л.С. Лісовська, І.Є. Матвій, О.П. Просович. Львів: Растр-7, 2018. 264 c. 4. Копитко М.І. Управління інноваціями: навчальний посібник для самостійного вивчення дисципліни у схемах і таблицях. Львів: ЛьвДУВС, 2019. 292 с. 5. Лісовська Л. С., Кулиняк І. Я. Управління інноваційною діяльністю: практикум. Львів: Растр-7, 2023. 176 с. 6. Петрович Й.М., Новаківський І.І. Управління інноваційними проектами: навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 316 с. 7. Чухрай Н.І., Лісовська Л.С. Економіка інноваційного підприємства навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 348 с. 8. Чухрай Н.І., Лісовська Л.С. Управління інноваціями: навч. посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 248 с. Допоміжна література: 1. Innovation Process Management in Ukraine: problems in commercialization of scientific and technical developments: Monograph / Yurii Vovk, Oleh Karyy, Ihor Kulyniak, Yosyf Petrovych, and other / Edited by Yurii Vovk, Oleh Karyy. Lviv : LLC «Rastr-7», 2018. 266 p. 2. Гальків Л.І., Кулиняк І.Я., Лісовська Л.С., Кулініч Т.В., Матвій І.Є. Оцінювання та підвищення ефективності інноваційних процесів: монографія. Львів: Растр-7, 2019. 250 c. 3. Державне стимулювання інноваційного розвитку суб'єктів господарювання: методологічні засади, світовий та вітчизняний досвід: монографія / за заг. ред. Л.С. Захаркіної. Суми: СумДУ, 2019. 200 с. URL: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/75083. 4. Лісовська Л. С., Кулиняк І. Я. Економіка інноваційної діяльності: практикум. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2024. 152 с. 5. Лісовська Л.С. Формування систем взаємодії у інноваційних процесах: концепція налагодження та інструменти оцінювання: монографія / за заг. наук. ред. О.М. Лютак. Луцьк: Вежа-Друк, 2020. 388 с. 6. Петрович Й.М., Прокопишин-Рашкевич Л.М. Економіка і фінанси підприємства: підручник / За загальною редакцією д-ра. екон. наук, проф., заслуженого діяча науки і техніки України Петровича Й.М. Львів: «Магнолія 2006», 2014. 408 с. Інформаційні ресурси: 1. Господарський Кодекс України // Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003, № 18, № 19-20, № 21-22, ст. 144. URL: zakon.rada.gov.ua/go/436-15. 2. Класифікатор видів економічної діяльності 2015.URL: http://www.kved.com.ua. 3. Закон «Про індустріальні парки» від 21.06.2012 р. № 5018-VI. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/5018-17. 4. Закон України «Про інвестиційну діяльність» від 18.09.1991 р. № 1560-XII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1560-12. 5. Закон України «Про інноваційну діяльність» вiд 04.07.2002 р. № 40-IV. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/40-15. 6. Закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність» від 26.11.2015 р. № 848-VIII. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/848-19. 7. Закон України «Про наукову і науково-технічну експертизу» від 10.02.1995 р. № 51/95-ВР. URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/51/95-вр. 8. Постанова Кабінету міністрів України. Про затвердження Положення про дослідницький університет. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/163-2010-п.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).