Фізика
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.00.O.007
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Загальної фізики
Лектор: професор Ільчук Григорій Архипович
доцент Чекайло Микола Володимирович
завідувач кафедри Семків Ігор Володимирович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни «Фізика» передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
? ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії.
? ЗК02. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.
спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
? СК01. Здатність використовувати концептуальні наукові та практичні знання з математики, хімії та фізики для розв’язання складних практичних проблем в галузі будівництва та цивільної інженерії.
Результати навчання: РН01. Застосовувати основні теорії, методи та принципи математичних, природничих, соціально-гуманітарних та економічних наук, сучасні моделі, методи та програмні засоби підтримки прийняття рішень для розв’язання складних за-дач будівництва та цивільної інженерії.
РН02. Брати участь у дослідженнях та розробках у сфері архітектури та будівництва.
РН08. Раціонально застосовувати сучасні будівельні матеріали, ви-роби та конструкції на основі знань про їх технічні характеристики та технологію виготовлення.
ЗН1. Концептуальні наукові та практичні знання, критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
УМ1. Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
АіВ5.Здатність продовжувати навчання із знач-ним ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Фізика (шкільний курс); Алгебра (шкільний курс); Геометрія (шкільний курс); Хімія (шкільний курс). Супутні і наступні навчальні дисципліни: Вища математика; Будівельні конструкції; Будівельне матеріалознавство; Архітектура будівель і споруд.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни: Будівельні конструкції; Будівельне матеріалознавство; Архітектура будівель і споруд.
Короткий зміст навчальної програми:
Курс фізики складається з 23 лекцій, 15 практичних і 15 лабораторних занять у I семестрі. Лекційний курс охоплює вісім розділів, в яких викладені фізичні основи механіки, молекулярної фізики і термодина¬міки, електростатики, постійного струму, електромагнетизму, хвильової опти¬ки, квантової природи випро¬мінювання, елементів фізики твердого тіла. Лабораторні роботи виконуються в механіко- молекулярній, електричній і оптичній лабораторіях. Студенти після 8 і 17 лекцій пищуть роботи по перевірці самостійної роботи, а після 14 і 21 лекцій – розрахунково – графічні роботи. В кінці I семестру студенти складають екзамен.
Опис: - Фізичні основи механіки
- Основи молекулярної фізики та термодинаміки
- Електростатика
- Постійний електричний струм
- Електромагнетизм
- Хвильова оптика
- Квантова природа випромінювання
- Фізика атомів і молекул
- Елементи фізики твердого тіла
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання:
1. Опитування при допуску до лабораторних робіт (усно та за допомогою виконання тестів)
2. Опитування при захисті лабораторних робіт
3. Опитування на практичних заняттях
4. Розв’язування тестів
5. Перевірка Розрахунково-графічних робіт
6. Екзамен – письмова форма (питання та задачі – письмові відповіді).
7. Екзамен – усна компонента
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах – 100
Поточний контроль (ПК) – 40
– Лабораторні заняття – 20
– Практичні заняття – 10
– РГР – 10
Екзаменаційний контроль (ЕК) – 60
– Письмова компонента – 50
– Усна компонента – 10
Разом за дисципліну (ПК+ЕК) – 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Література до теоретичного курсу.
– І.Р. Зачек , Г.А. Ільчук , Р.Ю. Петрусь. Фізика і будівництво – Львів, Вид. НУ„ЛП”, 2022р.
2. Література до практичних занять.
– І.Р. Зачек , Г.А. Ільчук, Р.Ю. Петрусь . Фізика і будівництво. Збірник задач. - Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2022 р.
3. Література до лабораторних занять.
– Лабораторний практикум з фізики. Частина 1, 2, 3 – Львів, Вид. НУ „ЛП”.
Рекомендована література
Базова
1. І.М. Кучерук, І.Т. Горбачук, П.П. Луцик. Загальний курс фізики. [Текст] : В 3 ч. Том 1. Механіка. Молекулярна фізика і термодинаміка / І.М. Кучерук, І.Т. Горбачук, П.П. Луцик. – Київ.: Техніка, 1999. – 536с.
2. І.М. Кучерук, І.Т. Горбачук, П.П. Луцик. Загальний курс фізики. [Текст]: В 3 ч. Том 2. Електрика і магнетизм / І.М. Кучерук, І.Т. Горбачук, П.П. Луцик. – Київ.: Техніка, 2001. – 452с.
3. І.М. Кучерук, І.Т. Горбачук. Загальний курс фізики. [Текст] : В 3 ч. Том 3. Оптика. Квантова фізика / І.М. Кучерук, І.Т. Горбачук. – Київ.: Техніка, 1999. – 520с.
4. П.М. Воловик. Фізика для університетів. [Текст] / П.М. Воловик. – Київ.: Ірпінь : Перун, 2005.- 864 с.
Допоміжна література.
1. Фізика. Підручник / І.Є.Лопатинський, І.Р.Зачек, Г.А.Ільчук, Б.М.Романишин. – Львів: Афіша, 2005. – 394 с. – ISBN 966-8013-50-6
2. Збірник задач з фізики: Навч. посібник. 2-ге видання, доповнене і перероблене / За ред. І.Є. Лопатинського, А.М.Андрейка. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2010. – 320 с. – ISBN 978-966-553-935-3
3. І.Р. Зачек, Б.М. Романишин. Фізика. – Львів, Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2003 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).