Проєктування міських вулиць та доріг

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.05.E.114
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: доцент Сідун Юрій Володимирович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є ознайомлення студентів з проектуванням, , благоустроєм вулиць та площ міст. Навчальна дисципліна призначена для підготовки до роботи в галузі проектування вулично-дорожньої мережі та ефективного її використання.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів програмних компетентностей: ІНТ.З Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії. фахові компетентності: ФК03. Здатність працювати з геодезичними приладами та використовувати топографічні матеріали при проектуванні та зведенні об’єктів будівництва та інженерних мереж. Фахові компетентності спеціальності професійного спрямування (КСП) КСП501. Здатність аналізувати і застосувати положення нормативної бази в області інженерних вишукувань, принципів проектування автомобільних доріг та аеродромів, інженерних систем і обладнання, об’єктів дорожньої інфраструктури. КСП502. Володіти методами проведення інженерних вишукувань, технологією проектування з використанням універсальних і спеціалізованих програмно-обчислювальних комплексів і систем автоматизованого проектування об'єктів автодорожнього комплексу та аеродромного комплексів.
Результати навчання: ПР09. Створювати або застосовувати об’ємно-планувальні рішення для подальшого проектування, в тому числі з використанням інформаційних технологій. ПР18. Демонструвати розуміння принципів проектування міських території та об’єктів інфраструктури і міського господарства. ПРС501. Проводити вишукування для проектування об’єктів автомобільних доріг та аеродромів, аналізувати вихідні дані, оцінювати природні, економічні та технологічні ризики, враховувати наявність місцевих природних ресурсів та обґрунтовувати прийняті рішення, вміти кваліфіковано підготувати завдання на проектування ПРС502. Виконувати проекти автомобільних доріг та аеродромів, приймати обґрунтовані рішення щодо їх реалізації. ПРС506. Володіти знаннями чинних нормативних документів з проектування, будівництва та експлуатації автомобільних доріг, а також інших нормативних актів України, які стосуються будівельної галузі.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вишукування та проектування автомобільних доріг і проектування міських вулиць, частина 1 Гідравліка, гідрологія, гідрометрія Інженерна геологія Грунтознавство та механіка грунтів Автоматизоване проектування автомобільних доріг та аеродромів Аерофотогеодезія Технологія будівництва автомобільних доріг Технологія будівництва автомобільних доріг
Короткий зміст навчальної програми: Загальна організація території міст і вулично-дорожня мережа. Класифікація та елементи міських вулиць і доріг. Пропускна здатність вулиць. Особливості проектування міських вулиць в поперечному та поздовжньому профілях. Пересічення вулиць і доріг, переїзди, майдани. Горизонтальне та вертикальне планування. Підземні комунікації. Відведення води. Пішохідні переходи та пішохідні вулиці. Міські набережні. Благоустрій міських вулиць. Охорона навколишнього природнього середовища.
Опис: Вивчення дисципліни передбачає вивчення таких розділів: Загальна організація території міст і її вулично-дорожня мережа. Схеми вулично-дорожньої мережі.Класифікація міських вулиць та доріг. Елементи вулиць, доріг, їх розташування в поперечному профілі.Особливості вишукування і проектування міських доріг. План і поздовжній профіль. Планування вулиць з малими ухилами Вертикальне планування вулиць і майданів Вертикальне планування вулиць Вертикальне планування майданів та перехресть. Транспортні розв’язки. Транспортні розв’язки в одному рівні. Транспортні розв’язки в двох рівнях. Водовідведення з вулиць. Міські інженерні мережі та їхня роль у структурі міста. Класифікація міських інженерних мереж. Розташування підземних мереж на території міста. Земляне полотно. Дорожній одяг. Зовнішнє освітлення. Озеленення вулиць і доріг. Особливості організації будівництва вулиць, доріг і штучних споруд. Реконструкція вулиць
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, поточний контроль на практичних заняттях (20%) • підсумковий контроль (80%, контрольний захід, екзамен).
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру студент виконує практичні роботи, звіти за виконані роботи оцінюються по 10 балів за одну роботу. Захист практичних робіт проходить у вигляді безпосереднього захисту. Захист роботи проходить протягом тижня з моменту її виконання. Студенту, який до початку СК виконав не всі практичні роботи, передбачені індивідуальним навчальним планом, а 50 та більше відсотків, дозволяється відпрацювати решту робіт у перший тиждень семестрового контролю, при цьому, результати оцінювання цих робіт враховуються у підсумковій поточній успішності. У разі відпрацювання всіх практичних робіт студент отримує допуск до екзаменаційного контролю. Письмову компоненту екзаменаційної роботи студенти виконують від руки або за допомогою програмного забезпечення Microsoft Word
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДБН В.2.3-5:2018 Вулиці та дороги населених пунктів 2. ДБН В.2.3-4:2015 Автомобільні дороги. Частина I. Проектування. Частина II. Будівництво 3. ДБН Б.2.2-5:2011 Благоустрій територій 4. ДБН Б.2.2-12:2019 Планування та забудова території 5. Білятинський О.А., Заворицький В.Й., Старовойда В.П., Хом’як Я.В. Проектування автомобільних доріг. Підручник . Ч.2. – К.: Вища школа, 1998. – 416 с. 6. Безлюбченко О. С. Планування і благоустрій міст: навчальний посібник / О. С. Безлюбченко, О. В. Завальний, Т. О. Черноносова; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х.: ХНАМГ, 2013. – 204 с.. 7. Проектування розв’язок на автомобільних дорогах: навч. посібник /Солодкий С.Й., Карасьова Л.О., Куліков Д.О. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 200 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).