Планування та благоустрій міст
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.03.E.071
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: доц., к.арх. Кознарська Галина Євгенівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завданням викладання курсу є ознайомлення студента з основними питаннями теорії і практики урбаністики та урбанізації, територіального формування розселення, розпланування територій різних рівнів, формування міського розселення, структури розпланування міста та її основних складових, вуличної мережі транспортного і пішохідного руху, засади формування міського ландшафту та архітектурного образу міста, основні положення просторового планування і проектування, оформлення містобудівної документації благоустрою території.
Результати навчання: • Здатність приймати рішення щодо реалізації містобудівних проектів та функціонування об’єктів міського господарства.
• Здатність проведення екологічного моніторингу та оцінки прийнятих рішень щодо оздоровлення міського середовища.
• Здатність виконувати економічний аналіз у процесі планування забудови, благоустрою, реконструкції, утриманні та експлуатації міських територій і об’єктів міського господарства, використовувати методи інвестиційної оцінки містобудівних об’єктів та міських територій, які підлягають реконструкції.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Транспорт і шляхи сполучення
Інженерна геодезія
Технологія будівельного виробництва
Інженерні мережі
Утримання міської забудови
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Планування та благоустрій міст» передбачає вивчення сучасних процесів і тенденцій урбанізації у глобалізованому світі, принципів та методів районування території, територіального формування розселення, районного розпланування, територіального формування систем поселень, планувальної організації міст та розподілу їх території разом з приміськими зонами, формування систем і мереж громадського обслуговування, основ реконструкції міст та їх центрів, основи формування міського ландшафту та елементи облаштування і благоустрою міст.
Опис: Основні положення та поняття планування міст. Сучасні види та системи розселення. Ієрархія об’єктів містобудівного проектування. Планувальна структура і функціональне зонування міста. Особливості планування сельбищної, виробничої та ландшафтно-рекреаційної територій. Визначення планувальних обмежень. Благоустрій території: елементи благоустрою та склад робочої документації. Композиційно-планувальна організація міста.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (розрахункові та теоретичні тести) (30 %)
Екзаменаційний контроль: тести (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі
Поточний контроль (ПК):
Розрахунковий тест 1: Розрахунок щільності населення мікрорайону міста - 1
Розрахунковий тест 2: Розрахунок площі територій житлових районів міста - 2
Розрахунковий тест 3: Визначення проектної чисельності населення малого міста та його трудові ресурси - 2
Розрахунковий тест 4: Визначення кількості населення і площі житлового фонду мікрорайону - 2
Розрахунковий тест 5: Розрахунок майданчиків різного призначення - 1
Розрахунковий тест 6: Розрахунок території школи - 2
Теоретичний тест 1: Містить теоретичні та практичні питання першої частини курсу - 10
Теоретичний тест 2: Містить теоретичні та практичні питання другої частини курсу - 10
Разом (ПК) - 30
Семестровий контроль (СК):
Іспит (СК) - 70
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: • Дідик В.В., Павлів А.П. Планування міст: Підручник. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2006. – 412 с.
• Посацький Б.С. Основи урбаністики: Навчальний посібник. — У 2 ч. — Ч. ІІ. Розпланування та забудова міст. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2001. – 244 с.
• Містобудування: Довідник проектувальника / за ред. Панченко Т.Ф.— К.: Укрархбудінформ, 2006. – 192 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).