Радіаційне охолодження та опалення приміщень

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.07.E.150
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: Савченко Олена Олексіївна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дисципліна «Радіаційне охолодження та опалення приміщень» є однією з основних для інженерної підготовки бакалаврів зі спеціалізації «Теплогазопостачання і вентиляція», метою вивчення якої є освоєння студентами будівельних спеціальностей основ тепло- та холодозабезпечення приміщень шляхом використання систем радіаційного опалення та охолодження, що допоможе їм фахово підходити до проектних рішень та враховувати особливості будівельних рішень залежно від інженерного обладнання будівель.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії. загальні компетентності: ЗК02. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності. спеціальні (фахові,предметні) компетентності: СК05. Здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проєктування та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних задач будівництва та цивільної інженерії. спеціалізовано-професійні фахові компетентності: КСП703. Здатність розв’язувати широке коло проблем і задач з теплогазопостачання, вентиляції і кондиціювання (ТГПВіК), енергоресурсозбереження, обліку енергоносіїв, тощо, шляхом розуміння їх фундаментальних основ. КСП706. Уміння виконувати експериментальні дослідження, проводити натурні випробування систем ТГПВіК, знати сучасне приладове забезпечення і методики досліджень, а також описувати, аналізувати та критично оцінювати результати досліджень. КСП707. Здатність використовувати відповідне програмне забезпечення (пакети прикладних програм) для проектування і реконструкції як систем ТГПВіК в цілому, так і їх окремих складових частин, ГІС-технології та Інтернет-ресурси для інформаційного забезпечення досліджень.
Результати навчання: РН09. Проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди, інженерні мережі та технологічні процеси будівельного виробництва, з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації, часових та інших обмежень, у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці. ПРС703. Знання основних нормативно-технічних документів стосовно проектування, будівництва та експлуатації, реконструкції, капітального ремонту та термомодернізації інженерних систем, інженерних мереж населених пунктів; а також національних планів дій, програм тощо у частині реформування житлового-комунального господарства, енергоефективності, використання поновлюваних та нетрадиційних джерел енергії, організації ефективної системи обліку енергоносіїв, тощо. ПРС707. Виконувати комп’ю-терні розрахунки окремих елементів, систем ТГПВіК і мереж інженерного забезпечення територій в цілому та вміти проводити аналіз отриманих результатів. ПРС708. Створення ефективної комунікаційної стратегії з метою донесення ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі теплогазопостачання, вентиляції і кондиціювання, енергоресурсозбереження, обліку енергоносіїв тощо. КОМ2. Збір, інтерпретація та застосування даних
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Фізика Вища математика Теплогазопостачання та вентиляція Архітектура будівель і споруд Опалення Супутні і наступні навчальні дисципліни Технічна теплофізика Вентиляція Теплопостачання Кондиціювання повітря
Короткий зміст навчальної програми: Наведено відомості, що стосуються природи та характеру розподілу інфрачервоного випромінювання. Представлено інформацію щодо забезпечення комфортного мікроклімату приміщень при його обігріванні чи охолодженні радіаційним шляхом; описано системи радіаційного опалення та охолодження, принципи їх роботи, вибору схемних і конструктивних рішень, особливостей розрахунку та підбору обладнання для цих систем. Призначена навчальна дисципліна для бакалаврів спеціальності «Теплогазопостачання і вентиляція» денної форми навчання.
Опис: Системи радіаційного опалення. Класифікація. Особливості застосування. Переваги і недоліки. Тепловий режим та мікроклімат у приміщеннях з радіаційним опаленням та охолодженням. Температурні умови комфортності приміщень. Закони радіаційного теплообміну у приміщенні Газові радіаційні системи опалення. Вимоги до приміщень з газовими радіаційними системами опалення Схеми систем газових радіаційних систем опалення. Розрахунок систем газового радіаційного опалення. Електричні радіаційні системи опалення. Системи внутрішнього та зовнішнього радіаційного охолодження у приміщенні. Панельно-променисті системи охолодження у приміщенні. Випромінювачі холоду.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів проводиться у вигляді семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру. Поточний контроль знань студентів включає такі форми оцінювання: Оцінювання під час заняття: – Оцінка виконання розрахунково-графічної роботи Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру, та екзаменаційний контроль. Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максимальна сума балів за екзаменаційне завдання – 60. До цієї кількості додаються результати поточного контролю (максимально – 30 балів). Усна компонента – 10 балів. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана здобувачем освіти, переводиться в державну підсумкову оцінку.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 30 балів Письмовий іспит - 60 балів Усна компонента - 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. ЕНМК «Радіаційне охолодження та опалення приміщень», сертифікат №03669 2. Розрахунок та підбір променевої охолоджувальної панелі приміщень: методичні рекомендації до виконання розрахунково-графічної роботи з курсу “Радіаційне охолодження та опалення приміщень” здобувачами вищої освіти денної та заочної форм навчання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 192 «Будівництво та цивільна інженерія», ОПП «Будівництво та цивільна інженерія» вибірковий блок «Теплогазопостачання і вентиляція» / уклад.: О. О. Савченко, В. Й. Лабай. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2024. – 28 с. 3. Конспект лекцій з курсу «Радіаційне охолодження та опалення приміщень» / Укл.: Желих В. М., Козак Х.Р., Сухолова І. Є. – Львів, 2020 – 102 с. 4. Савченко О.О., Щербатюк Б.І. Електричне опалення будівель: Навч. Посібник. – Львів: Видавництво НУ «ЛП», 2014. -160 с. Рекомендована література Базова 1. ДСТУ-Н Б В.1.1-27:2010 . Будівельна кліматологія – К.: Мінбуд України, 2011. -127с. 2. ДБН В.2.6-31:2021. Теплова ізоляція та енергоефективність будівель – Київ: Міністерство розвитку громад та територій України, 2022. – 24 с. 3. ДБН В.2.5-67:2013. Опалення, вентиляція та кондиціювання. 2014. 4. ДБН В.2.2-15:2019. Житлові будинки. Основні положення. 2019. 5. ДБН В.2.5-24:2012. Електрична кабельна система опалення. 2012. Допоміжна 1. Малявина О. М. Опалення : конспект лекцій / О. М. Малявіна, В. А. Міланко; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків: ХНУМГ ім. О.М. Бекетова, 2023. – 96 с. 2. Опалення : навчальний посібник / І. А. Пономарчук , К. В. Колесник – Вінниця : ВНТУ, 2017. – 125с. 3. Опалення. Практикум: навчальний посібник / І. А. Пономарчук, К. В. Анохіна. – Вінниця: ВНТУ, 2020. – 61 с. 4. Савйовський В.В. Термомодернізація будівель: навч. посіб. Київ : Видавництво Ліра-К, 2021. – 278 с. 5. Savchenko O. A review of energy saving and energy effective roofings // Zeszyty Naukowe Politechniki Czestochowskiej. Budownictwo. – 2021. – № 27. – S. 219–224. 6. Savchenko O., Matusevych V. Radiant heating and cooling system efficiency of office premise based on TABS // Theory and Building Practice. – 2024. – Vol. 6, № 1. – P. 116–123. 7. Labay, V., Savchenko, O., Matusevych, V., Furdas, Y. (2024). Method of Determining the Cooling Capacity of the Cooling Radiant Panel. In: Blikharskyy, Z., Zhelykh, V. (eds) Proceedings of EcoComfort 2024. EcoComfort 2024. Lecture Notes in Civil Engineering, vol 604, 453-461.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).