Вентиляція

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.07.E.149
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: д.т.н., проф. Желих В.М.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни Вентиляція – вивчення методологічних основ курсу, ознайомлення студентів з основами процесів вентилювання приміщень і будинків невиробничого призначення, що мають місцев інженерній практиці.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей: Інтегральної компетентності Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії. Загальної компетентності ЗК02. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності. Спеціальної фахової компетентності СК05. Здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проєктування та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних задач будівництва та цивільної інженерії. Фахових компетентностей спеціальності професійного спрямування (КСП) КСП702. Знання нормативно-технічних документів, що дозволяють приймати обґрунтовані рішення щодо шляхів розвитку нових, реконструкції існуючих інженерних систем інфраструктури населених пунктів, систем забезпечення мікроклімату, тощо. КСП703. Здатність розв’язувати широке коло проблем і задач з теплогазопостачання, вентиляції і кондиціювання (ТГПВіК), енергоресурсозбереження, обліку енергоносіїв, тощо, шляхом розуміння їх фундаментальних основ.
Результати навчання: РН09. Проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди, інженерні мережі та технологічні процеси будівельного виробництва, з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації, часових та інших обмежень, у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці. ПРС703. Знання основних нормативно-технічних документів стосовно проектування, будівництва та експлуатації, реконструкції, капітального ремонту та термомодернізації інженерних систем, інженерних мереж населених пунктів; а також національних планів дій, програм тощо у частині реформування житлового-комунального господарства, енергоефективності, використання поновлюваних та нетрадиційних джерел енергії, організації ефективної системи обліку енергоносіїв, тощо. ПРС704. Демонструвати знання та уміння стосовно збору вихідних даних, проектування, будівництва та експлуатації інженерних мереж населених пунктів, систем будівель і споруд різного призначення в частині ТГПВіК, підвищення їх енергоефективності та зменшенні негативного випливу на довкілля; технічно та економічно обумовлювати прийняті рішення. ЗН1. Концептуальні наукові та практичні знання, критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання. КОМ2. Збір, інтерпретація та застосування даних.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Тепломасообмінні процеси в системах ТГВ Моніторинг внутрішнього стану приміщень Аеродинаміка вентиляції Супутні і наступні навчальні дисципліни Радіаційне охолодження та опалення приміщень Теплопостачання Технічна теплофізика Тезнологія заготівельних та монтажних робіт та інженерні мережі систем ТГВ Практикум) ВІМ- технології в системах ТГВ Радіаційне охолодження та опалення приміщень Кондиціонування повітря
Короткий зміст навчальної програми: Зальні відомості про вентилювання приміщень. Вимоги до вентилювання. Санітарно-гігієнічне нормування мікроклімату. Загальні вимоги до методів контролю стану повітря робочої зони (РЗ). Засоби нормалізування параметрів повітря РЗ. Властивості повітря і процеси зміни його стану. І-d діаграма вологого повітря. Приклади процесів оброблення повітря в І-d діаграмі. Визначення кількості шкідливостей, що виділяються в приміщеннях і занечищують іх повітряне середовище. Тепловиділення від людей, електричного освітлення сонячного випромінення, нагрітих поверхонь електродвигунів, тощо. Волого – газо і пиловиділення. Визначення кількості шкідливих виділень за реальних умов функціонування приміщення. Рівняння балансів шкідливих виділень і повітрообміну. Принципи вентилювання приміщень. Способи вентилювання (провітрювання, загальнообмінне, тощо). Системи вентилювання , їх класифікація. Природне вентилювання приміщень. Фізичні причини. Провітрювання. Неорганізований повітрообмін через нещільності огорож. Організований повітрообмін. Аерація. Вентилювання при спільній дії систем механічної і природної вентиляції. Джерельне і зональне вентилювання приміщень. Розрахунок загальнообмінних повітрообмінів приміщень при вентилюванні. Системи пневмотранспорту і аспірації: основне обладнання систем; аеродинамічний розрахунок систем. Аварійне вентилювання приміщень і будинків різного призначення. Вентиляційне повітроготувальне обладнання. Системи автоматичного регулювання.
Опис: Представлені основи теорії і техніки вентиляції повітря житлових та адміністративно-побутових приміщень. Наведені структурні схеми і класифікація систем вентиляціїта методики розрахунку обладнання систем вентиляції Зокрема, представлені особливості методик аеродинамічного розрахунку систем вентиляції загального призначення, методиками розрахунку тепло - вологісного режимів приміщень, загальнообмінного повітрообміну та повітророзподілення. Це дозволяє розв’язувати проектні та виробничі задачі з вентиляції; використовувати набутий теоретичний та практичний досвід в конкретних практичних задачах інженерного характеру. Отримані знання закріплюються на практичних і лабораторних заняттях, а також при виконанні курсової роботи. Призначена навчальна дисципліна для бакалаврів спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія денної форми навчання.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни “Вентиляція,частина 1” проводиться у вигляді поточного контролю, та семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру. Поточний контроль знань студентів з дисципліни “ Вентиляція,частина 1” включає такі форми оцінювання: Оцінювання лабораторних робіт становить: 6 балів за кожну лабораторну роботу. Оцінювання самостійної (зокрема, індивідуальної) роботи: – Оцінка виконаної індивідуальної курсової роботи – 20 балів. До початку першого поточного контролю знань 10 балів та 10 балів – другого поточного контролю знань. Бали виставляються за правильне виконання індивідуальної курсової роботи та її захист. Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру, та екзаменаційний контроль. Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максимальна сума балів за екзаменаційне завдання – 60. До цієї кількості додаються результати поточного контролю– 35 балів та 5 балів-усна компонента. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в державну підсумкову оцінку. ЗАЛІКУ З КУРСОВОГО ПРОЕКТУ Розподіл балів у 100-бальній шкалі Пояснювальна записка 60балів Креслення – лист ф. А1 - 20 балів Захист КП - 20балів Разом балів за КП - 100 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни Вентиляція проводиться у вигляді поточного контролю, та семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру. Поточний контроль знань студентів з дисципліни Вентиляція включає такі форми оцінювання: Оцінювання лабораторних робіт становить: 5 балів за кожну лабораторну роботу. Оцінювання завдань практичних робіт робіт становить: по 1 балу за одне завдання (всього 8 завдань). Оцінювання самостійної (зокрема, індивідуальної) роботи: Оцінка виконаної індивідуальної курсового проекту – 100 балів.. Бали виставляються за правильне виконання індивідуальної курсового проекту та його захист. Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру, та екзаменаційний контроль. Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максимальна сума балів за екзаменаційне завдання – 60. До цієї кількості додаються результати поточного контролю– 28 балів та 12 балів – усна компонента. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в державну підсумкову оцінку. ЗАЛІКУ З КУРСОВОГО ПРОЕКТУ Розподіл балів у 100-бальній шкалі Пояснювальна записка 60балів Креслення – лист ф. А1 - 20 балів Захист КП - 20балів Разом балів за КП - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс Вентиляція. Сертифікат №04834 від 23.06.2022р. 2. Конспект лекцій з курсу Вентиляція для студентів спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія, спеціалізації Теплогазопостачання і вентиляція / Укл.: В. М. Желих, Г.М.Клименко, І.Є. Сухолова, Ю.В. Фурдас.– Львів, 2022. – 187 с. 3. Інструкція до лабораторної роботи В-1 Ознайомлення з приладами для вимірювання тиску повітряного потоку з курсу Вентиляція для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія спеціалізації Теплогазопостачання і вентиляція. /Укл.:В.М. Желих, Б.І.Гулай, Г.М.Клименко, Б.І.Пізнак – Львів, 2022. – 19 с. 4. Інструкція до лабораторної роботи В-2 Дослідження припливного повітряного факела вільної струмини круглого поперечного перерізу. Дослідження всмоктуючого факела. курсу з Вентиляція для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія спеціалізації Теплогазопостачання і вентиляція / Укл.:В. М. Желих, О.Т.Возняк, Ю.С. Юркевич, Б.І.Гулай, О.М.Довбуш.,– Львів, 2022. – 11 с. 5. Інструкція до лабораторної роботи В-3 Дослідження роботи децентралізованої припливно-витяжної системи вентиляції з рекуперацією та визначення класу енергоефективності згідно європейських норм з курсу Вентиляція для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія спеціалізації Теплогазопостачання і вентиляція. / Укл.: В.М. Желих, Г.М.Клименко, Б.І. Гулай, Ю.В. Фурдас, Б.І. Пізнак, – Львів, 2022. – 12 с. 6. Інструкція до лабораторної роботи В-4 Визначення коефіцієнтів місцевих опорів припливного трійника з курсу Вентиляція для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія, спеціалізації Теплогазопостачання і вентиляція. / Укл.: О. Т. Возняк, В. Й. Лабай, О. М. Довбуш Ю. В. Фурдас, І. Є. Сухолова,– Львів, 2022. – 11 с. 7. Методичні вказівки до виконання курсового проєкту Вентилювання приміщень будинків невиробничого призначення з курсу Вентиляція для студентів спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія / Укл.: В.М. Желих, Г.М. Клименко, І.Є. Сухолова, Ю.В. Фурдас, О.М. Довбуш – Львів, 2022. – 62с. 8. Рекомендована література Базова 1. Жуковський С.С. Вентилювання приміщень: навч. посібник / С.С. Жуковський, О.Т. Возняк, О.М. Довбуш, З.С. Люльчак. ? Львів: Вид-во НУ ЛП, 2007. – 476 с. 2. С.С. Жуковський, В. Й. Лабай «Системи енергопостачання і забезпечення мікроклімату будинків та споруд» м. Львів, 2000.-259с. 3. Жуковський С.С., Лабай В.Й. Аеродинамика вентиляції. Навчальний посібник. Видавництво національного університету «Львівська політехніка», 2003р.-370с. 4. ДБН В.2.2-15:2005 «Житлові будинки» 5. ДСТУ-Н Б В.1.1-27:2010 . Будівельна кліматологія – К.: Мінбуд України, 2011 – 127 с. 6. ДБН В.2.5-67:2013 Опалення, вентиляція та кондиціонування повітря. Чинний з 01 січня 2014 року. 7. ДБН В.2.2-9:2018 Громадські будинки та споруди. Основні положення К.: Міністерство регіонального розвитку та будівництва України, 2019. – 44с 2. 8. ДСТУ Б EN 15603: 2013 Енергоефективність будівель. Київ, Мінрегіон 210 с 3. ДБН В.2.6-31: 2013. 9. Желих, В. М. Визначення полів температури та швидкості повітря в приміщенні з використанням термосифонного геліоколектора / В. М Желих, Х. Р. Лесик // Енергоефективність в будівництві та архітектурі : наук.-техн. зб. / Київ нац. ун-т буд-ва і архіт. ; відп. ред. П. М. Куліков. - Київ : КНУБА, 2013- Вип. 4. - С. 104-108. 10. Желих В. М.,Технічні передумови влаштування геотермальної вентиляції пасивних будинків / О. О. Савченко, К. А. Дуднік, О. М. Конончук // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Теорія і практика будівництва. - 2015. - № 823. - С. 281-285. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPTPB_2015_823_44. 11. . Kapalo P., Klymenko H., Zhelykh V., Voznyak O., Adamski M. Еvaluating the state of sanitary and hygienic conditions in ventilated rooms // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Теорія і практика будівництва. – 2019. – № 912. – С. 63–67. 0,22 ум.д.ар. (За іншою тематикою) (Index Copernicus International). 12. Kapalo Peter, Klymenko Hanna, Zhelykh Vasyl, Adamski M. Investigation of indoor air quality in the selected Ukraine classroom – case study // Lecture Notes in Civil Engineering. – 2020. – Vol. 47 : Proceedings of CEE 2019. Advances in resource-saving technologies and materials in civil and environmental engineering. – P. 168–173. 0,27 ум.д.ар. (За іншою тематикою) (SciVerse SCOPUS). Допоміжна 1. Гузик Д.В., Федяй Б.М. Сучасні системи вентиляції.Полт.НТУ.2017р.-312с . 2. Зінич П.Л. Вентиляція громадських будівель і споруд: Конспект лекцій. – К.:КНУБА, 2001. – 228с. Інформаційні ресурси 1. https://teplosoft.com.ua/ventilyaciya-gromadskix-budivel-u-lvovi; 2. https://www.studmed.ru/znich-pl-navchalniy-posbnik-ventilyacya-gromadskih- budvel_a15cc0cc559.html Посилання на дисципліну у ВНС НУ «Львівської політехніка»: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=14065. Заняття проводитимуться на платформі Microsoft Teams.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Вентиляція (курсовий проєкт)

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.07.E.153
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: д.т.н., проф. Желих В.М.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни Вентиляція – вивчення методологічних основ курсу, ознайомлення студентів з основами процесів вентилювання приміщень і будинків невиробничого призначення, що мають місцев інженерній практиці.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей: Інтегральної компетентності Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії. Загальної компетентності ЗК02. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності. Спеціальної фахової компетентності СК05. Здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проєктування та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних задач будівництва та цивільної інженерії. Фахових компетентностей спеціальності професійного спрямування (КСП) КСП702. Знання нормативно-технічних документів, що дозволяють приймати обґрунтовані рішення щодо шляхів розвитку нових, реконструкції існуючих інженерних систем інфраструктури населених пунктів, систем забезпечення мікроклімату, тощо. КСП703. Здатність розв’язувати широке коло проблем і задач з теплогазопостачання, вентиляції і кондиціювання (ТГПВіК), енергоресурсозбереження, обліку енергоносіїв, тощо, шляхом розуміння їх фундаментальних основ.
Результати навчання: РН09. Проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди, інженерні мережі та технологічні процеси будівельного виробництва, з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації, часових та інших обмежень, у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці. ПРС703. Знання основних нормативно-технічних документів стосовно проектування, будівництва та експлуатації, реконструкції, капітального ремонту та термомодернізації інженерних систем, інженерних мереж населених пунктів; а також національних планів дій, програм тощо у частині реформування житлового-комунального господарства, енергоефективності, використання поновлюваних та нетрадиційних джерел енергії, організації ефективної системи обліку енергоносіїв, тощо. ПРС704. Демонструвати знання та уміння стосовно збору вихідних даних, проектування, будівництва та експлуатації інженерних мереж населених пунктів, систем будівель і споруд різного призначення в частині ТГПВіК, підвищення їх енергоефективності та зменшенні негативного випливу на довкілля; технічно та економічно обумовлювати прийняті рішення. ЗН1. Концептуальні наукові та практичні знання, критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання. КОМ2. Збір, інтерпретація та застосування даних.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Тепломасообмінні процеси в системах ТГВ Моніторинг внутрішнього стану приміщень Аеродинаміка вентиляції Супутні і наступні навчальні дисципліни Радіаційне охолодження та опалення приміщень Теплопостачання Технічна теплофізика Тезнологія заготівельних та монтажних робіт та інженерні мережі систем ТГВ Практикум) ВІМ- технології в системах ТГВ Радіаційне охолодження та опалення приміщень Кондиціонування повітря
Короткий зміст навчальної програми: Зальні відомості про вентилювання приміщень. Вимоги до вентилювання. Санітарно-гігієнічне нормування мікроклімату. Загальні вимоги до методів контролю стану повітря робочої зони (РЗ). Засоби нормалізування параметрів повітря РЗ. Властивості повітря і процеси зміни його стану. І-d діаграма вологого повітря. Приклади процесів оброблення повітря в І-d діаграмі. Визначення кількості шкідливостей, що виділяються в приміщеннях і занечищують іх повітряне середовище. Тепловиділення від людей, електричного освітлення сонячного випромінення, нагрітих поверхонь електродвигунів, тощо. Волого – газо і пиловиділення. Визначення кількості шкідливих виділень за реальних умов функціонування приміщення. Рівняння балансів шкідливих виділень і повітрообміну. Принципи вентилювання приміщень. Способи вентилювання (провітрювання, загальнообмінне, тощо). Системи вентилювання , їх класифікація. Природне вентилювання приміщень. Фізичні причини. Провітрювання. Неорганізований повітрообмін через нещільності огорож. Організований повітрообмін. Аерація. Вентилювання при спільній дії систем механічної і природної вентиляції. Джерельне і зональне вентилювання приміщень. Розрахунок загальнообмінних повітрообмінів приміщень при вентилюванні. Системи пневмотранспорту і аспірації: основне обладнання систем; аеродинамічний розрахунок систем. Аварійне вентилювання приміщень і будинків різного призначення. Вентиляційне повітроготувальне обладнання. Системи автоматичного регулювання.
Опис: Представлені основи теорії і техніки вентиляції повітря житлових та адміністративно-побутових приміщень. Наведені структурні схеми і класифікація систем вентиляціїта методики розрахунку обладнання систем вентиляції Зокрема, представлені особливості методик аеродинамічного розрахунку систем вентиляції загального призначення, методиками розрахунку тепло - вологісного режимів приміщень, загальнообмінного повітрообміну та повітророзподілення. Це дозволяє розв’язувати проектні та виробничі задачі з вентиляції; використовувати набутий теоретичний та практичний досвід в конкретних практичних задачах інженерного характеру. Отримані знання закріплюються на практичних і лабораторних заняттях, а також при виконанні курсової роботи. Призначена навчальна дисципліна для бакалаврів спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія денної форми навчання.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни “Вентиляція,частина 1” проводиться у вигляді поточного контролю, та семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру. Поточний контроль знань студентів з дисципліни “ Вентиляція,частина 1” включає такі форми оцінювання: Оцінювання лабораторних робіт становить: 6 балів за кожну лабораторну роботу. Оцінювання самостійної (зокрема, індивідуальної) роботи: – Оцінка виконаної індивідуальної курсової роботи – 20 балів. До початку першого поточного контролю знань 10 балів та 10 балів – другого поточного контролю знань. Бали виставляються за правильне виконання індивідуальної курсової роботи та її захист. Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру, та екзаменаційний контроль. Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максимальна сума балів за екзаменаційне завдання – 60. До цієї кількості додаються результати поточного контролю– 35 балів та 5 балів-усна компонента. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в державну підсумкову оцінку. ЗАЛІКУ З КУРСОВОГО ПРОЕКТУ Розподіл балів у 100-бальній шкалі Пояснювальна записка 60балів Креслення – лист ф. А1 - 20 балів Захист КП - 20балів Разом балів за КП - 100 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни Вентиляція проводиться у вигляді поточного контролю, та семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру. Поточний контроль знань студентів з дисципліни Вентиляція включає такі форми оцінювання: Оцінювання лабораторних робіт становить: 5 балів за кожну лабораторну роботу. Оцінювання завдань практичних робіт робіт становить: по 1 балу за одне завдання (всього 8 завдань). Оцінювання самостійної (зокрема, індивідуальної) роботи: Оцінка виконаної індивідуальної курсового проекту – 100 балів.. Бали виставляються за правильне виконання індивідуальної курсового проекту та його захист. Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру, та екзаменаційний контроль. Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максимальна сума балів за екзаменаційне завдання – 60. До цієї кількості додаються результати поточного контролю– 28 балів та 12 балів – усна компонента. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в державну підсумкову оцінку. ЗАЛІКУ З КУРСОВОГО ПРОЕКТУ Розподіл балів у 100-бальній шкалі Пояснювальна записка 60балів Креслення – лист ф. А1 - 20 балів Захист КП - 20балів Разом балів за КП - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс Вентиляція. Сертифікат №04834 від 23.06.2022р. 2. Конспект лекцій з курсу Вентиляція для студентів спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія, спеціалізації Теплогазопостачання і вентиляція / Укл.: В. М. Желих, Г.М.Клименко, І.Є. Сухолова, Ю.В. Фурдас.– Львів, 2022. – 187 с. 3. Інструкція до лабораторної роботи В-1 Ознайомлення з приладами для вимірювання тиску повітряного потоку з курсу Вентиляція для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія спеціалізації Теплогазопостачання і вентиляція. /Укл.:В.М. Желих, Б.І.Гулай, Г.М.Клименко, Б.І.Пізнак – Львів, 2022. – 19 с. 4. Інструкція до лабораторної роботи В-2 Дослідження припливного повітряного факела вільної струмини круглого поперечного перерізу. Дослідження всмоктуючого факела. курсу з Вентиляція для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія спеціалізації Теплогазопостачання і вентиляція / Укл.:В. М. Желих, О.Т.Возняк, Ю.С. Юркевич, Б.І.Гулай, О.М.Довбуш.,– Львів, 2022. – 11 с. 5. Інструкція до лабораторної роботи В-3 Дослідження роботи децентралізованої припливно-витяжної системи вентиляції з рекуперацією та визначення класу енергоефективності згідно європейських норм з курсу Вентиляція для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія спеціалізації Теплогазопостачання і вентиляція. / Укл.: В.М. Желих, Г.М.Клименко, Б.І. Гулай, Ю.В. Фурдас, Б.І. Пізнак, – Львів, 2022. – 12 с. 6. Інструкція до лабораторної роботи В-4 Визначення коефіцієнтів місцевих опорів припливного трійника з курсу Вентиляція для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія, спеціалізації Теплогазопостачання і вентиляція. / Укл.: О. Т. Возняк, В. Й. Лабай, О. М. Довбуш Ю. В. Фурдас, І. Є. Сухолова,– Львів, 2022. – 11 с. 7. Методичні вказівки до виконання курсового проєкту Вентилювання приміщень будинків невиробничого призначення з курсу Вентиляція для студентів спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія / Укл.: В.М. Желих, Г.М. Клименко, І.Є. Сухолова, Ю.В. Фурдас, О.М. Довбуш – Львів, 2022. – 62с. 8. Рекомендована література Базова 1. Жуковський С.С. Вентилювання приміщень: навч. посібник / С.С. Жуковський, О.Т. Возняк, О.М. Довбуш, З.С. Люльчак. ? Львів: Вид-во НУ ЛП, 2007. – 476 с. 2. С.С. Жуковський, В. Й. Лабай «Системи енергопостачання і забезпечення мікроклімату будинків та споруд» м. Львів, 2000.-259с. 3. Жуковський С.С., Лабай В.Й. Аеродинамика вентиляції. Навчальний посібник. Видавництво національного університету «Львівська політехніка», 2003р.-370с. 4. ДБН В.2.2-15:2005 «Житлові будинки» 5. ДСТУ-Н Б В.1.1-27:2010 . Будівельна кліматологія – К.: Мінбуд України, 2011 – 127 с. 6. ДБН В.2.5-67:2013 Опалення, вентиляція та кондиціонування повітря. Чинний з 01 січня 2014 року. 7. ДБН В.2.2-9:2018 Громадські будинки та споруди. Основні положення К.: Міністерство регіонального розвитку та будівництва України, 2019. – 44с 2. 8. ДСТУ Б EN 15603: 2013 Енергоефективність будівель. Київ, Мінрегіон 210 с 3. ДБН В.2.6-31: 2013. 9. Желих, В. М. Визначення полів температури та швидкості повітря в приміщенні з використанням термосифонного геліоколектора / В. М Желих, Х. Р. Лесик // Енергоефективність в будівництві та архітектурі : наук.-техн. зб. / Київ нац. ун-т буд-ва і архіт. ; відп. ред. П. М. Куліков. - Київ : КНУБА, 2013- Вип. 4. - С. 104-108. 10. Желих В. М.,Технічні передумови влаштування геотермальної вентиляції пасивних будинків / О. О. Савченко, К. А. Дуднік, О. М. Конончук // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Теорія і практика будівництва. - 2015. - № 823. - С. 281-285. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPTPB_2015_823_44. 11. . Kapalo P., Klymenko H., Zhelykh V., Voznyak O., Adamski M. Еvaluating the state of sanitary and hygienic conditions in ventilated rooms // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Теорія і практика будівництва. – 2019. – № 912. – С. 63–67. 0,22 ум.д.ар. (За іншою тематикою) (Index Copernicus International). 12. Kapalo Peter, Klymenko Hanna, Zhelykh Vasyl, Adamski M. Investigation of indoor air quality in the selected Ukraine classroom – case study // Lecture Notes in Civil Engineering. – 2020. – Vol. 47 : Proceedings of CEE 2019. Advances in resource-saving technologies and materials in civil and environmental engineering. – P. 168–173. 0,27 ум.д.ар. (За іншою тематикою) (SciVerse SCOPUS). Допоміжна 1. Гузик Д.В., Федяй Б.М. Сучасні системи вентиляції.Полт.НТУ.2017р.-312с . 2. Зінич П.Л. Вентиляція громадських будівель і споруд: Конспект лекцій. – К.:КНУБА, 2001. – 228с. Інформаційні ресурси 1. https://teplosoft.com.ua/ventilyaciya-gromadskix-budivel-u-lvovi; 2. https://www.studmed.ru/znich-pl-navchalniy-posbnik-ventilyacya-gromadskih- budvel_a15cc0cc559.html Посилання на дисципліну у ВНС НУ «Львівської політехніка»: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=14065. Заняття проводитимуться на платформі Microsoft Teams.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).