Економіка будівництва, основи менеджменту і маркетингу
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.00.O.044
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: доцент Мельник Володимир Мирославович
доцент Загорецька Олена Ярославівна
доцент ПетрушкаТетяна Олексіївна
доцент Баланська Олена Ігорівна
доцент Юхман Ярина Ігорівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу нових ідей при діях в нестандартних ситуаціях, критичності та самокритичності при аналізі цих ідей.
2. Здатність планувати та реалізовувати плани, працювати в команді, використовуючи навички міжособистісної взаємодії, мотивуючи людей на шляху до спільної мети, діючи соціально відповідально та свідомо.
3. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій, впровадження комп’ютерних програм та викорис¬тання існуючих.
4. Мати навички розроблення та управління проектами для забезпечення високого рівня ефективності реалізації різних видів проектів в предметній області
фахових:
1. Здатність виконувати та аналізувати економічні розрахунки вартості будівельних об’єктів та мереж.
2. Уміння ідентифікувати, аналізувати та оцінювати фактори впливу, формувати критерії оцінки розвитку виробничих процесів підприємства, визначати та прогнозувати стратегічні перспективи функціонування підприємства.
3. Знання та розуміння концептуально-методологічних та методико-прикладних засад провадження економічної діяльності підприємств у будівництві;
4. Здатність прогнозувати та вміти оцінювати економічну доцільність зведення будівель та інженерних споруд на етапі проектування.
фахових спеціалізації:
1. Здатність здійснювати аналіз сучасного стану та напрямків ефективного розвитку інноваційних технологій виготовлення будівельних конструкцій, виробів і матеріалів, розробляти та управляти проектами розвитку підприємств;
2. Поглиблені знання з наявності та можливостей застосування існуючих програмних продуктів в сфері економічного аналізу підприємства, управління виробничими процесами, в сфері календарного планування, визначення вартості та обліку і управління ресурсами у будівництві.
3. Використовувати економічний аналіз в плануванні забудови, благоустрою, реконструкції, утриманні та експлуатації міських територій і об’єктів міського господарства, використовувати методи інвестиційної оцінки містобудівних об’єктів та міських територій, які підлягають реконструкції
4. Виконувати техніко-економічну оцінку існуючих, складати кошторис будівництва та експлуатації запроектованих споруд систем водопостачання та водовідведення населених пунктів, визначати собівартість подачі води споживачам і відведення стічних вод населеного пункту.
Результати навчання:
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Знати основні принципи економічного аналізу будівельного виробництва та підприємств будівельної індустрії, теоретичні та методологічні основи менеджменту й маркетингу;
2. Вміти визначати вартість та ціну будівельної продукції в сучасних ринкових умовах,
3. Вміти здійснювати економічний аналіз господарської діяльності будівельно-монтажних організацій;
4. Мати навики використання програмних продуктів при визначенні вартості та плануванні будівництва, навики формування організаційно-виробничих структур будівельних підприємств та визначення економічної ефективності їх діяльності.
5. Володіти знаннями про ключові поняття менеджменту і маркетингу, про закономірності та сучасні форми розвитку суб’єктів підприємницької діяльності, набути навички з розроблення стратегії та бізнес-планування економічного розвитку підприємства, розробці інвестиційних проектів;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Архітектура будівель і споруд
• Технологія і організація будівництва
• Будівельні конструкції
Короткий зміст навчальної програми: Метою дисципліни є формування у студентів знань та вмінь аналізу ефективності будівництва на різних етапах життєвого циклу, що забезпечують їх економічну оцінку, оцінку ефективності будівельного виробництва та ефективності діяльності будівельно-монтажних організацій, вмінь оцінювання конкурентоздатності будівельної продукції та вмінь ефективного менеджменту будівельних організацій.
Головними завданнями вивчення дисципліни є: прищеплення студентам знань про можливості сучасних інформаційних технологій в сфері будівельного виробництва, та навиків їх використання для визначення вартості і економічної оцінки об’єктів будівництва, для ефективного планування виробничих процесів та оцінки їх ресурсного забезпечення, управління виробничо-господарською діяльністю будівельних підприємств. Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен: набути навички з аналізування чинників впливу на параметри економічного розвитку підприємства; отримати вміння здійснювати оцінку підприємства; оволодіти знаннями про ключові поняття, закономірності та сучасні форми розвитку суб’єктів підприємницької діяльності, набути навички з розроблення стратегії та бізнес-планування економічного розвитку підприємства, розробці інвестиційних проектів; отримати вміння оцінювати ресурсний потенціал підприємства. Набути навички з розрахунку вартості будівельних об’єктів з врахуванням заміни ресурсів, технологій і способів виробництва, формуванню та оптимізації моделі управління ресурсами виробничо-господарської діяльності будівельних підприємств.
Опис: Будівництво в системі народного господарства країни. Капітальні вкладення і їх економічна ефективність. Економіка будівельних організацій. Система ціноутворення у будівництві. Договірні ціни у будівництві. Економічні основи будівельного проектування. Організація як об’єкт управління, поняття, завдання, функції менеджменту. Характеристика загальних функцій менеджменту. Методи менеджменту та прийняття управлінських рішень. Інформаційне забезпечення та комунікації у менеджменті. Керівництво і лідерство в організації. Сутність маркетингу, його сучасна концепція. Поняття маркетингового аналізу. Товарна та цінова політика в системі маркетингу. Маркетингові стратегії та конкурентоспроможність підприємства. Організація і контроль маркетингової діяльності.
Методи та критерії оцінювання: • виконання контрольної роботи, усне опитування (50%)
• підсумковий контроль (50 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (50%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок:
Поточний контроль проводиться із застосуванням рейтингової системи оцінки успішності
- оцінювання виконання та захисту Індивідуальних розрахункових (контрольних) робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи).
Підсумковий контроль – залік проводиться в тестовій формі та усне опитування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Економіка будівельного підприємства : підручник / авт. кол.: Т.О. Окландер, І.А. Педько, О.Л. Камбур [та ін.]. – К. : Центр учбової літератури, 2018. – 363 с.
2. Економіка будівництва : навч. посіб. / Л.С. Губар. – К. : Аграрна освіта, 2014. – 560 с
3. Економіка підприємства. Навчальний посібник / Козик В.В., Ємельянов О.Ю., Загорецька О.Я., Мельник В.М., Гудзь О.І.[та ін.] ; Львів: Вид-во «Простір –М», 2017.- 406 с.— К.: КНЕУ, 2009. — 598 [2] с.
4. ПОДАТКОВИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ. від 23 грудня 2010 року N 2856-VI, ОВУ, 2010 р., N 101, ст. Із змінами і доповненнями, чинний.
5. Правила визначення вартості будівництва. - ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 – (Чинний від 2014-01-01). – К. : Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, 2014. – 130 с. (Національний стандарт України).
6/ В.А. Гришко, О.Я.Загорецька, В.М.Мельник, А.С. Гавриляк. Електронний навчально-методичний комплекс «Економіка будівництва». Віртуальне середовище НУЛП. Сертифікат №01298. 2016
7. Рогожин П.С. Економіка будівельних організацій / Рогожин П.С., Гойко А.Ф. - К.: Видавничий дім «Скарби», 2007 - 448 с.
8 Кузьмін О.Є. Основи менеджменту: Підручник / Кузьмін О.Є., Мельник О.Г. - К.: Академвидав, 2003.- 416с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).