Водопостачання і водовідведення

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.00.O.029
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: доцент, к.т.н. Мацієвська Оксана Олександрівна; к.т.н., Матлай Іван Іванович.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Основною метою викладання дисципліни "Водопостачання і водовідведення" є формування у майбутніх фахівців умінь і знань з сучасних методів проектування, будівництва та експлуатації систем водопостачання і водовідведення населених пунктів, житлових і промислових об’єктів.
Завдання: Інтегральна компетентність: Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії. Загальні компетентності: ЗК02. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності. Спеціальні (фахові) компетентності: СК03. Здатність проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди та інженерні мережі (відповідно до спеціалізації), з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
Результати навчання: РН01. Застосовувати основні теорії, методи та принципи математичних, природничих, соціально-гуманітарних та економічних наук, сучасні моделі, методи та програмні засоби підтримки прийняття рішень для розв’язання складних задач будівництва та цивільної інженерії. РН02. Брати участь у дослідженнях та розробках у сфері архітектури та будівництва. РН05. Використовувати та розробляти технічну документацію на усіх стадіях життєвого циклу будівельної продукції. РН06. Застосовувати сучасні інформаційні технології для розв’язання інженерних та управлінських задач будівництва та цивільної інженерії. РН09. Проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди, інженерні мережі та технологічні процеси будівельного виробництва, з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації, часових та інших обмежень, у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: • Фізика, • Інженерна геологія і основи механіки ґрунтів, • Теоретична механіка та технічна механіка рідин та газів
Короткий зміст навчальної програми: Мета: підготовка фахівця, який володітиме знаннями, пов’язаними з вирішеннями питань в галузі водопостачання та водовідведення; Предмет: теорія, методи, розрахунок та влаштування мереж, систем та споруд водопостачання та водовідведення населених міст та промислових підприємств. Дисципліна складається з наступних блоків змістовних модулів: 1. Системи та схеми водопостачання. 2. Системи та схеми водовідведення. 3. Водопостачання та водовідведення будівель і споруд.
Опис: Системи і схеми водопостачання. Джерела водопостачання та водозабірні споруди. Споруди, методи і способи водопідготовки. Системи подачі та розподілу води. Системи та схеми водовідведення. Зовнішні мережі водовідведення. Очищення стічних вод. Водопостачання та водовідведення будинків, будівель і споруд.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю результатів навчання студентів у процесі поточного контролю: – оцінювання роботи студентів під час практичних занять; – оцінювання роботи студентів під час лабораторних занять; – оцінювання виконання індивідуального завдання (розрахунково-графічна робота); – проведення підсумкового екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: • поточне усне опитування (30%) • підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Добрянський І.М. Водопостачання та водовідведення будівель і споруд: Навчальний посібник / І.М. Добрянський, Г.М. Дмитрів. – Львів: Афіша, 2008. – 120 с. 2. Ковальчук В.А. Очистка стічних вод: навч. посіб. / В.А. Ковальчук. – Рівне: ВАТ "Рівненська друкарня", 2003. – 622 с. 3. Кравченко В.С. Водопостачання та каналізація / В.С. Кравченко. – К.: Кондор, 2003. – 288 с. 4. Кравченко В.С. Інженерне обладнання будівель: підруч. / В.С. Кравченко, Л.А. Саблій, В.І. Давидчук та ін.; за ред. В.С. Кравченка. – Рівне: НУВГП, 2005. – 413 с. 5. Кульський Л.А. Технология очистки природных вод. 2-е изд., перераб. и доп. / Л.А. Кульський, П.П. Строкач. – К.: Вища шк., 1986. – 352 с. 6. Мацієвська О.О. Водопостачання і водовідведення: Конспект лекцій з дисципліни "Водопостачання і водовідведення" для студентів базового напряму 6.060101 "Будівництво" / О.О. Мацієвська. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2013. – 120 с. 7. Орлов В.О. Водопостачання та водовідведення: підручник / В.О. Орлов, Я.А. Тугай, А.М. Орлова. – К.: Знання, 2011. – 359 с. 8. Хоружий П.Д. Водопровідні системи і споруди: навч. посібник / П.Д. Хоружий, О.А. Ткачук. – К.: Вища школа, 1993. – 230 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).