Водопостачання і водовідведення

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.00.O.029
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: доцент, к.т.н. Мацієвська Оксана Олександрівна; к.т.н., Матлай Іван Іванович.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Основною метою викладання дисципліни "Водопостачання і водовідведення" є формування у майбутніх фахівців умінь і знань з сучасних методів проектування, будівництва та експлуатації систем водопостачання і водовідведення населених пунктів, житлових і промислових об’єктів.
Завдання: Інтегральна компетентність: Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії. Загальні компетентності: ЗК02. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності. Спеціальні (фахові) компетентності: СК03. Здатність проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди та інженерні мережі (відповідно до спеціалізації), з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
Результати навчання: РН01. Застосовувати основні теорії, методи та принципи математичних, природничих, соціально-гуманітарних та економічних наук, сучасні моделі, методи та програмні засоби підтримки прийняття рішень для розв’язання складних задач будівництва та цивільної інженерії. РН02. Брати участь у дослідженнях та розробках у сфері архітектури та будівництва. РН05. Використовувати та розробляти технічну документацію на усіх стадіях життєвого циклу будівельної продукції. РН06. Застосовувати сучасні інформаційні технології для розв’язання інженерних та управлінських задач будівництва та цивільної інженерії. РН09. Проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди, інженерні мережі та технологічні процеси будівельного виробництва, з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації, часових та інших обмежень, у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: • Фізика, • Інженерна геологія і основи механіки ґрунтів, • Теоретична механіка та технічна механіка рідин та газів
Короткий зміст навчальної програми: Мета: підготовка фахівця, який володітиме знаннями, пов’язаними з вирішеннями питань в галузі водопостачання та водовідведення; Предмет: теорія, методи, розрахунок та влаштування мереж, систем та споруд водопостачання та водовідведення населених міст та промислових підприємств. Дисципліна складається з наступних блоків змістовних модулів: 1. Системи та схеми водопостачання. 2. Системи та схеми водовідведення. 3. Водопостачання та водовідведення будівель і споруд.
Опис: Системи і схеми водопостачання. Джерела водопостачання та водозабірні споруди. Споруди, методи і способи водопідготовки. Системи подачі та розподілу води. Системи та схеми водовідведення. Зовнішні мережі водовідведення. Очищення стічних вод. Водопостачання та водовідведення будинків, будівель і споруд.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю результатів навчання студентів у процесі поточного контролю: – оцінювання роботи студентів під час практичних занять; – оцінювання роботи студентів під час лабораторних занять; – оцінювання виконання індивідуального завдання (розрахунково-графічна робота); – проведення підсумкового екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: • поточне усне опитування (30%) • підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Добрянський І.М. Водопостачання та водовідведення будівель і споруд: Навчальний посібник / І.М. Добрянський, Г.М. Дмитрів. – Львів: Афіша, 2008. – 120 с. 2. Ковальчук В.А. Очистка стічних вод: навч. посіб. / В.А. Ковальчук. – Рівне: ВАТ "Рівненська друкарня", 2003. – 622 с. 3. Кравченко В.С. Водопостачання та каналізація / В.С. Кравченко. – К.: Кондор, 2003. – 288 с. 4. Кравченко В.С. Інженерне обладнання будівель: підруч. / В.С. Кравченко, Л.А. Саблій, В.І. Давидчук та ін.; за ред. В.С. Кравченка. – Рівне: НУВГП, 2005. – 413 с. 5. Кульський Л.А. Технология очистки природных вод. 2-е изд., перераб. и доп. / Л.А. Кульський, П.П. Строкач. – К.: Вища шк., 1986. – 352 с. 6. Мацієвська О.О. Водопостачання і водовідведення: Конспект лекцій з дисципліни "Водопостачання і водовідведення" для студентів базового напряму 6.060101 "Будівництво" / О.О. Мацієвська. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2013. – 120 с. 7. Орлов В.О. Водопостачання та водовідведення: підручник / В.О. Орлов, Я.А. Тугай, А.М. Орлова. – К.: Знання, 2011. – 359 с. 8. Хоружий П.Д. Водопровідні системи і споруди: навч. посібник / П.Д. Хоружий, О.А. Ткачук. – К.: Вища школа, 1993. – 230 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).