Комп'ютерні технології в будівництві та експлуатації автомобільних доріг

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.05.E.108
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: доцент Собко Юрій Мирославович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є озброїти майбутнього спеціаліста знаннями в області комп’ютерних технологій при проектуванні будівництва та експлуатації автомобільних шляхів, а також з основними процесами та алгоритмами комп’ютерної графіки.
Завдання: Інтегральнакомпетентність (ІНТ) - Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії. Спеціальні (фахові,предметні) компетентності - СК05. Здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проєктування та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних задач будівництва та цивільної інженерії. Фахові компетентності спеціальності професійного спрямування (КСП) КСП502. Володіти методами проведення інженерних вишукувань, технологією проектування з використанням універсальних і спеціалізованих програмно-обчислювальних комплексів і систем автоматизованого проектування об'єктів автодорожнього комплексу та аеродромного комплексів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: знати: Теоретичні основи машинної графіки, функціональні клавіші AutoCAD, послідовність підготовки робочого місця, алгоритми побудови та редагування ліній, кіл, дуг, поліліній, мультиліній, багатокутників, роботу з блоками, текстом, розмірними лініями. Досконало засвоїти словник термінів AutoCAD. вміти: Побудову простих об’єктів різними методами, побудову простих об’єктів будівництва – планів кімнат, сходів, ванних кімнат, кухонь, вміти виконувати креслення мостів і труб, поздовжнього і поперечних профілів автомобільних доріг та міських вулиць в процесі будівництва та реконструкції. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН04. Проєктувати та реалізовувати технологічні процеси будівельного виробництва, використовуючи відповідне обладнання, матеріали, інструменти та методи. РН06. Застосовувати сучасні інформаційні технології для розв’язання інженерних та управлінських задач будівництва та цивільної інженерії. ПРС503. Вміти використовувати системні методи, математичні моделі та інформаційні технології, включно з методами розрахункового обґрунтування, при вирішенні проектно- конструкторських та виробничих задач з проектування, будівництва та експлуатації автомобільних доріг та аеродромів. УМ1. Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Проектування автомобільних доріг. • Інженерна графіка
Короткий зміст навчальної програми: Поняття про AutoCAD. Побудова об’єктів у системі AutoCAD. Редагування об’єктів у системі AutoCAD. Створення блоків та робота з ними.
Опис: Дисципліна вивчає основні методи комп’ютерної графіки для виконання креслень автомобільних доріг в процесі їх проектування, будівнитва та експлуатації. Вивчення дисципліни передбачає вивчення таких розділів: поняття про AutoCAD, підготовка робочого місця, побудова графічних примітивів, перенос об’єктів, мультилінії, редагування об’єктів створення блоків і робота з ними.
Методи та критерії оцінювання: Оцінка поточного контролю здобувача освіти (ДФН, ЗФН) здійснюється за результатом успішного виконання та захисту лабораторних робіт, а для студентів-заочників додаткового виконання контрольної роботи. Форма семестрового контролю – екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: • усне опитування, поточний контроль на лабораторних заняттях (30%) • підсумковий контроль (70%, контрольний захід, екзамен): письмово–усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Келлі Мердок. Autodesk 3ds Max 2013. Біблія користувача. Діалектика, 2013 р., 816 с. 2. Девід Бернс AutoCAD 2012 для манекенів. Діалектика. 2011 р., 496 с. 3. Ирина Чеботарева. AutoCAD 2010 на практике. Фениксю 2010. 160 с. 4. А. Журавлев. AutoCad для конструкторов + CD. Наука и техника. 2010. 384 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).