Комп'ютерні технології в будівництві та експлуатації автомобільних доріг
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.05.E.108
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: доцент Собко Юрій Мирославович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральнакомпетентність (ІНТ)
- Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва
та цивільної інженерії.
Спеціальні (фахові,предметні) компетентності
- СК05. Здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проєктування та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних задач будівництва та цивільної інженерії.
Фахові компетентності спеціальності професійного спрямування (КСП)
КСП502. Володіти методами проведення інженерних вишукувань, технологією проектування з використанням універсальних і спеціалізованих програмно-обчислювальних комплексів і систем автоматизованого проектування об'єктів автодорожнього комплексу та аеродромного комплексів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
знати:
Теоретичні основи машинної графіки, функціональні клавіші AutoCAD, послідовність підготовки робочого місця, алгоритми побудови та редагування ліній, кіл, дуг, поліліній, мультиліній, багатокутників, роботу з блоками, текстом, розмірними лініями. Досконало засвоїти словник термінів AutoCAD.
вміти:
Побудову простих об’єктів різними методами, побудову простих об’єктів будівництва – планів кімнат, сходів, ванних кімнат, кухонь, вміти виконувати креслення мостів і труб, поздовжнього і поперечних профілів автомобільних доріг та міських вулиць в процесі будівництва та реконструкції.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
РН04. Проєктувати та реалізовувати технологічні процеси будівельного виробництва, використовуючи відповідне обладнання, матеріали, інструменти та методи.
РН06. Застосовувати сучасні інформаційні технології для розв’язання інженерних та управлінських задач будівництва та цивільної інженерії.
ПРС503. Вміти використовувати системні методи, математичні
моделі та інформаційні технології, включно з методами розрахункового обґрунтування, при вирішенні проектно- конструкторських та виробничих задач з проектування, будівництва та експлуатації автомобільних доріг та аеродромів.
УМ1. Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Проектування автомобільних доріг.
• Інженерна графіка
Короткий зміст навчальної програми: Поняття про AutoCAD. Побудова об’єктів у системі AutoCAD. Редагування об’єктів у системі AutoCAD. Створення блоків та робота з ними.
Опис: Дисципліна вивчає основні методи комп’ютерної графіки для виконання креслень автомобільних доріг в процесі їх проектування, будівнитва та експлуатації. Вивчення дисципліни передбачає вивчення таких розділів: поняття про AutoCAD, підготовка робочого місця, побудова графічних примітивів, перенос об’єктів, мультилінії, редагування об’єктів створення блоків і робота з ними.
Методи та критерії оцінювання: Оцінка поточного контролю здобувача освіти (ДФН, ЗФН) здійснюється за результатом успішного виконання та захисту лабораторних робіт, а для студентів-заочників додаткового виконання контрольної роботи.
Форма семестрового контролю – екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: • усне опитування, поточний контроль на лабораторних заняттях (30%)
• підсумковий контроль (70%, контрольний захід, екзамен): письмово–усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Келлі Мердок. Autodesk 3ds Max 2013. Біблія користувача. Діалектика, 2013 р., 816 с.
2. Девід Бернс AutoCAD 2012 для манекенів. Діалектика. 2011 р., 496 с.
3. Ирина Чеботарева. AutoCAD 2010 на практике. Фениксю 2010. 160 с.
4. А. Журавлев. AutoCad для конструкторов + CD. Наука и техника. 2010. 384 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).