Бетони, будівельні розчини та арматура
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.04.E.095
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: доцент Марків Тарас Євгенович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії.
- Знання номенклатури будівельних матеріалів і виробів неорганічної та органічної природи, їх технічних та експлуатаційних властивостей, особливостей виготовлення та раціонального застосування залежно від умов використання, експлуатації та з урахуванням економічної доцільності.
- Знання сировинної бази, номенклатури та основ технологій отримання всіх видів будівельних матеріалів, виробів і конструкцій та здатність проектувати технологічні лінії та підприємства їх виробництва з використанням місцевої сировини та відходів промислового виробництва.
- Здатність виконувати техніко-економічний аналіз та розрахунки показників виробництва різних видів будівельних матеріалів, виробів та конструкцій.
Результати навчання: • Вміти реалізовувати та вдосконалювати технологічні процеси виробництва будівельних матеріалів, виробів і конструкцій та виконувати технологічні розрахунки і технікоекономічне обґрунтування доцільності використання
запропонованих схем виробництва при проектуванні технологічних ліній та підприємств.
• Виконувати технологічні розрахунки параметрів процесів і апаратів при виготовленні будівельних матеріалів, виробів і конструкцій.
• Виконувати техніко-економічний аналіз технології виробництва і застосування різних видів будівельних матеріалів, виробів і конструкцій.
• Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Бетони та будівельні розчини, заповнювачі для бетонів, ч.1
• Бетони та будівельні розчини, заповнювачі для бетонів, ч.2
• В'яжучі речовини
• Організація промислового виробництва
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни передбачає вивчення таких розділів: загальні відомості і класифікація і властивості бетонів, розчинів, арматури, матеріали для бетонів і розчинів, проектування складу важкого бетону, бетонні і розчинові суміші, структуроутворення і твердненя бетонів, структура бетону, властивості бетонів і розчинів, міцність бетону і розчину, легкі бетони, приготування бетонних сумішей, будівельні розчини.
Опис: Загальні відомості, класифікація бетонів, розчинів і арматури. Матеріали для бетонів і розчинів. Проектування складу важкого бетону. Бетонні і розчинові суміші. Структуроутворення і твердненя бетонів. Структура бетону. Властивості бетонів і розчинів. Міцність бетону і розчину. Легкі бетони. Приготування бетонних сумішей. Будівельні розчини.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40 балів)
Підсумковий контроль: екзамен (письмова складова - 50 балів, усна складова - 10 балів)
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру студент виконує лабораторні роботи. Захист лабораторних робіт проходить у вигляді тестування у ВНС протягом тижня з моменту її виконання. Студенту, який до початку СК виконав не всі лабораторні роботи, передбачені індивідуальним навчальним планом, а 50 та більше відсотків, дозволяється відпрацювати решту робіт у перший тиждень семестрового контролю, при цьому, результати оцінювання цих робіт враховуються у підсумковій поточній успішності. У разі відпрацювання всіх лабораторних робіт студент отримує допуск до екзаменаційного контролю. Поточний контроль виставляється за сумою балів, які одержав студент за виконання усіх завдань. Письмову компоненту екзаменаційної роботи студенти виконують у ВНС.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Peter C. Taylor Curing Concrete, ISBN 9780367865566. 2019, CRC Press 215 Pages
2. Гоц В.І. Виробництво залізобетонних конструкцій і виробів ISBN 978-966-984-008-0, 2019, 464 с.
3. Павліков А.М. Залізобетонні конструкції: будівлі, споруди та їх частини: Підручник [для студ. вищ. навч. закл.] / А.М. Павліков; ПолтНТУ. – Полтава: ТОВ «АСМІ», 2017. – 284 с.
5. Дворкін Л. Й. Проектування складів бетонів : монографія / Л. Й. Дворкін, О. Л. Дворкін. – Рівне : НУВГП, 2015. – 353 c.
4. Будівельне матеріалознавство : Підручник / [Кривенко П. В., Пушкарьова К. К., Барановський В. Б. та ін.]. – К. : Видавництво Ліра-К, 2012. – 624 с.
5. Виробнича база будівництва: Підручник. – К.: КНУБА, 2010. – 312 с.
6. Баженов Ю.М. Технология бетона. – М.: Изд-во АВС, 2003. - 500 с.
7. Гоц В.І. Бетони і будівельні розчини. – К.:ТОВ УВПК, 2003. – 472 с.
8. Рунова Р.Ф. Технологія модифікованих будівельних розчинів / Рунова Р.Ф., Носовський Ю.Л. – К.: КНУБіА, 2007. – 256 с.
9. Кривенко П. В., Пушкарьова К. К., Кочевих М. О. Заповнювачі для бетону. – Підручник.– К.: ФАДА, ЛТД. 2001. - 399 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).