Будівельне матеріалознавство

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.00.O.028
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: Доцент Позняк Оксана Романівна Доцент Марків Тарас Євгенович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Викладення основних наукових положень сучасного будівельного матеріалознавства, спрямованих на висвітлення взаємозв'язку між властивостями будівельних матеріалів та їхнім складом і будовою, ознайомлення з фізико-технічними та експлуатаційними властивостями будівельних матеріалів, основами технології їх виробництва і областями застосування з врахуванням умов експлуатації.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні питання у сфері будівництва та цивільної інженерії, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування основних теорій та методів прикладних наук. фахові компетентності: СК1. Здатність використовувати концептуальні наукові та практичні знання з математики, хімії та фізики для розв’язання складних практичних проблем в галузі будівництва та цивільної інженерії. СК03. Здатність проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди та інженерні мережі (відповідно до спеціалізації), з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці. СК4. Здатність обирати і використовувати відповідні обладнання, матеріали, інструменти та методи для проєктування та реалізації технологічних процесів будівельного виробництва.
Результати навчання: РН1 (РН1). Застосовувати основні теорії, методи та принципи математичних, природничих, соціально-гуманітарних та економічних наук, сучасні моделі, методи та програмні засоби підтримки прийняття рішень для розв’язання складних задач будівництва та цивільної інженерії. РН2 (РН2). Брати участь у дослідженнях та розробках у сфері архітектури та будівництва. РН3 (РН4). Проєктувати та реалізовувати технологічні процеси будівельного виробництва, використовуючи відповідне обладнання, матеріали, інструменти та методи. РН4 (РН8). Раціонально застосовувати сучасні будівельні матеріали, вироби та конструкції на основі знань про їх технічні характеристики та технологію виготовлення. РН5 (КОМ2). Збір, інтерпретація та застосування даних.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Фізика - Опір матеріалів - Система нормативно-конструкторської документації в будівництві - Технологія будівельного виробництва - Будівельні конструкції - Виробнича база та енергоефективні технології будівництва
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна розглядає питання зв'язків між складом структурою та властивостями будівельних матеріалів, закономірностей їх зміни під зовнішнім впливом, а також направлена отримання практичних навичок встановлення необхідних властивостей будівельних матеріалів та раціонального вибору їх видів. Значну увагу приділено основним видам будівельних матеріалів, їх характеристикам, керуванню їх властивостями. Вивчення курсу передбачає наявність систематичних та ґрунтовних знань із базових дисциплін – «Вища математика», «Фізика». Знання і навички, отримані при вивченні дисципліни використовуються студентами при вивченні основних професійних дисциплін «Опір матеріалів», «Будівельна механіка», «Будівельні конструкції».
Опис: Основні властивості будівельних матеріалів; керамічні матеріали і вироби; матеріали і вироби з мінеральних розплавів; неорганічні в'яжучі речовини; гідравлічні в'яжучі речовини; бетони; будівельні розчини; штучні матеріали та вироби на основі мінеральних в’яжучих речовин; матеріали і вироби на органічних в'яжучих; полімерні матеріали і вироби; матеріали та вироби з деревини; теплоізоляційні і акустичні матеріали та вироби; лакофарбові та інші опоряджувальні матеріали.
Методи та критерії оцінювання: Оцінка поточного контролю студента здійснюється за результатом успішного виконання та захисту лабораторних робіт, для студентів-заочників додатково враховується оцінка за виконання контрольних робіт. Форма семестрового контролю – екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкове оцінювання (100 балів) результатів навчання включає поточний та екзаменаційний контроль. Поточний контроль (40 балів) для студентів денної форми навчання включає виконання та успішний захист лабораторних робіт, для студентів заочної форми навчання включає виконання та успішний захист лабораторних та контрольних робіт. Екзаменаційний контроль (60 балів) включає письмову компоненту (50 балів), яку студенти виконують у ВНС, та усну компоненту (10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс, який використовується для забезпечення дисципліни "Будівельне матеріалознавство" (http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=5600). 2. Кривенко П.В., Пушкарьова К.К., Барановський В.Б., Кочевих М.О., Гасан Ю.Г., Константинівський Б.Я., Ракша В.О. Будівельне матеріалознавство: Підручник. — К.: «Видавництво Ліра-К», 2015. — 624 с. 3. Дворкін Л.Й., Лаповська С.Д. Будівельне матеріалознавство. Підручник. – К.: Кондор-Видавництво, 2017. – 472 с. 4. Державні стандарти України.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).