Санітарно-технічне обладнання будівель

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.08.E.174
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: Орел Вадим Ігорович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів знання теоретичних засад та вміння проектування санітарно-технічне обладнання житлових будівель систем водопостачання та водовідведення.
Завдання: КЗ03. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності, здатність ефективно застосовувати знання для розв'язання практичних завдань. КЗ10. Здатність розробляти проекти в будівництві та управляти ними, забезпечуючи безпеку діяльності та якість виконання робіт. ФК06. Здатність до розробки об’ємно-планувальних рішень будівель та їх використання для подальшого проектування. ФК10. Здатність до розробки та оцінки технічних рішень інженерних мереж. КСП806. Здатність проектувати санітарно-технічне обладнання житлових будівель і споруд системи ВП і ВВ населеного пункту.
Результати навчання: ПР04. Оволодіння робочими навичками ефективно працювати самостійно (курсове та дипломне проектування) або в групі (лабораторні роботи, включаючи навички лідерства при їх виконанні), вміння отримати бажаний результат в умовах обмеженого часу з акцентом на професійну сумлінність і виключення можливості плагіату. ПР09. Створювати або застосовувати об’ємно-планувальні рішення для подальшого проектування, в тому числі з використанням інформаційних технологій. ПР13. Розробляти та оцінювати технічні рішення інженерних мереж. ПР17. Організовувати та управляти будівельними процесами при зведенні об’єктів будівництва та їх експлуатації, ремонті й реконструкції з урахуванням вимог охорони праці. ПРС804. Знання номенклатури, конструкцій, принципів роботи та правил обслуговування основних типів обладнання водоканалізаційного господарства; вміння добирати, розраховувати та організовувати його наладку та керувати експлуатацією. АіВ01. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Теоретична механіка та технічна механіка рідин і газів • Водопостачання та водовідведення • Проектування водопостачання та водовідведення малих об’єктів
Короткий зміст навчальної програми: Системи холодного, гарячого і протипожежного водопостачання будівель. Схеми й основні елементи систем водопостачання будівель. Проектування і гідравлічний розрахунок систем водопостачання будівель. Системи каналізації будівель. Схеми й основні елементи систем каналізації будівель. Проектування і гідравлічний розрахунок побутової системи каналізації та водостоків будівель.
Опис: Тема 1. Холодне водопостачання будівель. Лекція 1. Системи та схеми холодне водопостачання будівель. Лекція 2. Вводи водопроводу в будівлі. Лекція 3. Місцеві установки для підвищення напору. Лекція 4. Гідравлічний розрахунок питного внутрішнього водопроводу. Лекція 5. Арматура систем внутрішнього водопостачання. Тема 2. Протипожежне водопостачання будівель. Лекція 6. Схеми систем протипожежного водопостачання будівель. Лекція 7. Гідравлічний розрахунок внутрішнього протипожежного водопроводу. Тема 3. Гаряче водопостачання будівель. Лекція 8. Системи та схеми холодне водопостачання будівель. Лекція 9. Гідравлічний розрахунок систем гарячого водопостачання. Лекція 10. Водонагрівачі систем гарячого водопостачання. Лекція 11. Труби й арматура мереж гаряче водопостачання будівель. Тема 4. Каналізація будівель. Лекція 12. Побутова каналізація будівель. Лекція 13. Розрахунок трубопроводів каналізаційних систем. Лекція 14. Сміттєпроводи. Лекція 15. Внутрішні водостоки будівель.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%) • підсумковий контроль (іспит): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30 балів): • захист звітів з лабораторних робіт - 30 балів. Екзаменаційний контроль (70 балів): • письмова компонента - 60 балів; • усна компонента - 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кравченко В.С. Санітарно-технічне обладнання будинків: Підручник / В.С. Кравченко, Л.А. Саблій, П.Л. Зінич. – Рівне: УДУВГП, 2003. – 442 с. 2. Кравченко В.С. Гаряче водопостачання будівель: Навч. посібник / В.С. Кравченко, Л.А. Саблій. – Рівне: Рівненський державний технічний університет, 2000. – 152 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).