Аеродинаміка вентиляції

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.07.E.146
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: д.т.н., проф. Возняк О.Т.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни Аеродинаміка вентиляції – вивчення методологічних основ курсу, ознайомлення студентів з основами процесів вентилювання приміщень і будинків невиробничого призначення, що мають місцев інженерній практиці.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей: - Інтегральної компетенності. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні питання у сфері будівництва та цивільної інженерії, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування основних теорій та методів прикладних наук. - Фахової компетентності спеціальності.. Знання технології виготовлення, технічних характеристик сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, уміння ефективно використовувати їх при проектуванні та зведенні будівельних об'єктів. - Фахових компетентностей спеціальності професійного спрямування (КСП) Здатність впроваджувати альтернативну енергетику, використовувати вторинні енергоресурси для інноваційного розвитку інженерних систем будівель і споруд та забезпечення територій з метою економії паливно-енергетичних ресурсів і зменшення негативного впливу на навколишнє природне середовище. Здатність використовувати відповідне програмне забезпечення (пакети прикладних програм) для проектування і реконструкції як систем ТГПВіК в цілому, так і їх окремих складових частин, ГІС-технології та Інтернет-ресурси для інформаційного забезпечення досліджень.
Результати навчання: ПР07. Використовувати та розробляти технічну документацію, в тому числі з використанням сучасних інформаційних технологій. ПР17. Організовувати та управляти будівельними процесами при зведенні об’єктів будівництва та їх експлуатації, ремонті й реконструкції з урахуванням вимог охорони праці. ПРС705. Приймати рішення щодо вибору раціональних з точки зору витрат паливно-енергетичних ресурсів та охорони довкілля інженерних систем забезпечення мікроклімату будівель і споруд, інженерних мереж населених пунктів. КОМ02. здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Тепломасообмінні процеси в системах ТГВ Моніторинг внутрішнього стану приміщень Аеродинаміка вентиляції Супутні і наступні навчальні дисципліни Радіаційне охолодження та опалення приміщень Теплопостачання Технічна теплофізика Тезнологія заготівельних та монтажних робіт та інженерні мережі систем ТГВ Практикум) ВІМ- технології в системах ТГВ Радіаційне охолодження та опалення приміщень Кондиціонування повітря
Короткий зміст навчальної програми: Зальні відомості про вентилювання приміщень. Вимоги до вентилювання. Санітарно-гігієнічне нормування мікроклімату. Загальні вимоги до методів контролю стану повітря робочої зони (РЗ). Засоби нормалізування параметрів повітря РЗ. Властивості повітря і процеси зміни його стану. І-d діаграма вологого повітря. Приклади процесів оброблення повітря в І-d діаграмі. Визначення кількості шкідливостей, що виділяються в приміщеннях і занечищують іх повітряне середовище. Тепловиділення від людей, електричного освітлення сонячного випромінення, нагрітих поверхонь електродвигунів, тощо. Волого – газо і пиловиділення. Визначення кількості шкідливих виділень за реальних умов функціонування приміщення. Рівняння балансів шкідливих виділень і повітрообміну. Принципи вентилювання приміщень. Способи вентилювання (провітрювання, загальнообмінне, тощо). Системи вентилювання , їх класифікація. Природне вентилювання приміщень. Фізичні причини. Провітрювання. Неорганізований повітрообмін через нещільності огорож. Організований повітрообмін. Аерація. Вентилювання при спільній дії систем механічної і природної вентиляції. Джерельне і зональне вентилювання приміщень. Розрахунок загальнообмінних повітрообмінів приміщень при вентилюванні. Системи пневмотранспорту і аспірації: основне обладнання систем; аеродинамічний розрахунок систем. Аварійне вентилювання приміщень і будинків різного призначення. Вентиляційне повітроготувальне обладнання. Системи автоматичного регулювання.
Опис: Представлені основи теорії і техніки вентиляції повітря житлових та адміністративно-побутових приміщень. Наведені структурні схеми і класифікація систем вентиляціїта методики розрахунку обладнання систем вентиляції Зокрема, представлені особливості методик аеродинамічного розрахунку систем вентиляції загального призначення, методиками розрахунку тепло - вологісного режимів приміщень, загальнообмінного повітрообміну та повітророзподілення. Це дозволяє розв’язувати проектні та виробничі задачі з вентиляції; використовувати набутий теоретичний та практичний досвід в конкретних практичних задачах інженерного характеру. Отримані знання закріплюються на практичних і лабораторних заняттях, а також при виконанні курсової роботи. Призначена навчальна дисципліна для бакалаврів спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія денної форми навчання.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни “Вентиляція,частина 1” проводиться у вигляді поточного контролю, та семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру. Поточний контроль знань студентів з дисципліни “ Вентиляція,частина 1” включає такі форми оцінювання: Оцінювання лабораторних робіт становить: 6 балів за кожну лабораторну роботу. Оцінювання самостійної (зокрема, індивідуальної) роботи: – Оцінка виконаної індивідуальної курсової роботи – 20 балів. До початку першого поточного контролю знань 10 балів та 10 балів – другого поточного контролю знань. Бали виставляються за правильне виконання індивідуальної курсової роботи та її захист. Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру, та екзаменаційний контроль. Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максимальна сума балів за екзаменаційне завдання – 60. До цієї кількості додаються результати поточного контролю– 35 балів та 5 балів-усна компонента. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в державну підсумкову оцінку.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни Вентиляція проводиться у вигляді поточного контролю, та семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру. Поточний контроль знань студентів з дисципліни Вентиляція включає такі форми оцінювання: Оцінювання лабораторних робіт становить: 5 балів за кожну лабораторну роботу. Оцінювання завдань практичних робіт робіт становить: по 1 балу за одне завдання (всього 8 завдань). Оцінювання самостійної (зокрема, індивідуальної) роботи: Оцінка виконаної індивідуальної курсового проекту – 100 балів.. Бали виставляються за правильне виконання індивідуальної курсового проекту та його захист. Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру, та екзаменаційний контроль. Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максимальна сума балів за екзаменаційне завдання – 60. До цієї кількості додаються результати поточного контролю– 28 балів та 12 балів – усна компонента. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в державну підсумкову оцінку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Жуковський С.С., Возняк О.Т.,Лабай В.Й. Вентилювання приміщень: Навч. Посібник .-Львів: В-во НУ «Львівська політехніка»,2007/-476 с. 2 .Отопление и вентиляция. Ч.П. Вентиляция /Под ред. В.Н.Богословского. - М.: Госстройиздат, 1976. 3. Батурин В.В. Основы промышленной вентиляции. – М.: Стройиздат, 1964 4. Гримитлин М.Н. Распределение воздуха в помещениях. - М.: Стройиздат, І979. 5. Талиев В.Н. Аеродинамика вентиляции - М.: Стройиздат, І979. 6. Пирумов А.И. Обеспыливание воздуха. – М. Стройиздат, 1974
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).