Аеродинаміка вентиляції

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.07.E.146
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: д.т.н., проф. Возняк О.Т.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни Аеродинаміка вентиляції – вивчення методологічних основ курсу, ознайомлення студентів з основами процесів вентилювання приміщень і будинків невиробничого призначення, що мають місцев інженерній практиці.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей: - Інтегральної компетенності. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні питання у сфері будівництва та цивільної інженерії, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування основних теорій та методів прикладних наук. - Фахової компетентності спеціальності.. Знання технології виготовлення, технічних характеристик сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, уміння ефективно використовувати їх при проектуванні та зведенні будівельних об'єктів. - Фахових компетентностей спеціальності професійного спрямування (КСП) Здатність впроваджувати альтернативну енергетику, використовувати вторинні енергоресурси для інноваційного розвитку інженерних систем будівель і споруд та забезпечення територій з метою економії паливно-енергетичних ресурсів і зменшення негативного впливу на навколишнє природне середовище. Здатність використовувати відповідне програмне забезпечення (пакети прикладних програм) для проектування і реконструкції як систем ТГПВіК в цілому, так і їх окремих складових частин, ГІС-технології та Інтернет-ресурси для інформаційного забезпечення досліджень.
Результати навчання: ПР07. Використовувати та розробляти технічну документацію, в тому числі з використанням сучасних інформаційних технологій. ПР17. Організовувати та управляти будівельними процесами при зведенні об’єктів будівництва та їх експлуатації, ремонті й реконструкції з урахуванням вимог охорони праці. ПРС705. Приймати рішення щодо вибору раціональних з точки зору витрат паливно-енергетичних ресурсів та охорони довкілля інженерних систем забезпечення мікроклімату будівель і споруд, інженерних мереж населених пунктів. КОМ02. здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Тепломасообмінні процеси в системах ТГВ Моніторинг внутрішнього стану приміщень Аеродинаміка вентиляції Супутні і наступні навчальні дисципліни Радіаційне охолодження та опалення приміщень Теплопостачання Технічна теплофізика Тезнологія заготівельних та монтажних робіт та інженерні мережі систем ТГВ Практикум) ВІМ- технології в системах ТГВ Радіаційне охолодження та опалення приміщень Кондиціонування повітря
Короткий зміст навчальної програми: Зальні відомості про вентилювання приміщень. Вимоги до вентилювання. Санітарно-гігієнічне нормування мікроклімату. Загальні вимоги до методів контролю стану повітря робочої зони (РЗ). Засоби нормалізування параметрів повітря РЗ. Властивості повітря і процеси зміни його стану. І-d діаграма вологого повітря. Приклади процесів оброблення повітря в І-d діаграмі. Визначення кількості шкідливостей, що виділяються в приміщеннях і занечищують іх повітряне середовище. Тепловиділення від людей, електричного освітлення сонячного випромінення, нагрітих поверхонь електродвигунів, тощо. Волого – газо і пиловиділення. Визначення кількості шкідливих виділень за реальних умов функціонування приміщення. Рівняння балансів шкідливих виділень і повітрообміну. Принципи вентилювання приміщень. Способи вентилювання (провітрювання, загальнообмінне, тощо). Системи вентилювання , їх класифікація. Природне вентилювання приміщень. Фізичні причини. Провітрювання. Неорганізований повітрообмін через нещільності огорож. Організований повітрообмін. Аерація. Вентилювання при спільній дії систем механічної і природної вентиляції. Джерельне і зональне вентилювання приміщень. Розрахунок загальнообмінних повітрообмінів приміщень при вентилюванні. Системи пневмотранспорту і аспірації: основне обладнання систем; аеродинамічний розрахунок систем. Аварійне вентилювання приміщень і будинків різного призначення. Вентиляційне повітроготувальне обладнання. Системи автоматичного регулювання.
Опис: Представлені основи теорії і техніки вентиляції повітря житлових та адміністративно-побутових приміщень. Наведені структурні схеми і класифікація систем вентиляціїта методики розрахунку обладнання систем вентиляції Зокрема, представлені особливості методик аеродинамічного розрахунку систем вентиляції загального призначення, методиками розрахунку тепло - вологісного режимів приміщень, загальнообмінного повітрообміну та повітророзподілення. Це дозволяє розв’язувати проектні та виробничі задачі з вентиляції; використовувати набутий теоретичний та практичний досвід в конкретних практичних задачах інженерного характеру. Отримані знання закріплюються на практичних і лабораторних заняттях, а також при виконанні курсової роботи. Призначена навчальна дисципліна для бакалаврів спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія денної форми навчання.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни “Вентиляція,частина 1” проводиться у вигляді поточного контролю, та семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру. Поточний контроль знань студентів з дисципліни “ Вентиляція,частина 1” включає такі форми оцінювання: Оцінювання лабораторних робіт становить: 6 балів за кожну лабораторну роботу. Оцінювання самостійної (зокрема, індивідуальної) роботи: – Оцінка виконаної індивідуальної курсової роботи – 20 балів. До початку першого поточного контролю знань 10 балів та 10 балів – другого поточного контролю знань. Бали виставляються за правильне виконання індивідуальної курсової роботи та її захист. Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру, та екзаменаційний контроль. Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максимальна сума балів за екзаменаційне завдання – 60. До цієї кількості додаються результати поточного контролю– 35 балів та 5 балів-усна компонента. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в державну підсумкову оцінку.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни Вентиляція проводиться у вигляді поточного контролю, та семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру. Поточний контроль знань студентів з дисципліни Вентиляція включає такі форми оцінювання: Оцінювання лабораторних робіт становить: 5 балів за кожну лабораторну роботу. Оцінювання завдань практичних робіт робіт становить: по 1 балу за одне завдання (всього 8 завдань). Оцінювання самостійної (зокрема, індивідуальної) роботи: Оцінка виконаної індивідуальної курсового проекту – 100 балів.. Бали виставляються за правильне виконання індивідуальної курсового проекту та його захист. Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру, та екзаменаційний контроль. Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максимальна сума балів за екзаменаційне завдання – 60. До цієї кількості додаються результати поточного контролю– 28 балів та 12 балів – усна компонента. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в державну підсумкову оцінку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Жуковський С.С., Возняк О.Т.,Лабай В.Й. Вентилювання приміщень: Навч. Посібник .-Львів: В-во НУ «Львівська політехніка»,2007/-476 с. 2 .Отопление и вентиляция. Ч.П. Вентиляция /Под ред. В.Н.Богословского. - М.: Госстройиздат, 1976. 3. Батурин В.В. Основы промышленной вентиляции. – М.: Стройиздат, 1964 4. Гримитлин М.Н. Распределение воздуха в помещениях. - М.: Стройиздат, І979. 5. Талиев В.Н. Аеродинамика вентиляции - М.: Стройиздат, І979. 6. Пирумов А.И. Обеспыливание воздуха. – М. Стройиздат, 1974
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).