Технологія будівельного виробництва

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.00.O.030
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: к.т.н. Брайченко Сергій Петрович к.т.н. Мудрий Ігор
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни – знати основи технології будівельних процесів, навчити студентів обґрунтуванню методів виконання процесів. В результаті вивчення дисципліни студент повинен оволодіти вмінням та знанням в проектуванні будівель, споруд, використовувати нормативно-технічну документацію, розробляти проекти
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні питання у сфері будівництва та цивільної інженерії, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування основних теорій та методів прикладних наук. СК04. Здатність обирати і використовувати відповідні обладнання, матеріали, інструменти та методи для проєктування та реалізації технологічних процесів будівельного виробництва. СК07. Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у сфері архітектури та будівництва у непередбачуваних робочих контекстах. СК09. Здатність здійснювати організацію та керівництво професійним розвитком осіб та груп у сфері архітектури та будівництва.
Результати навчання: РН01. Застосовувати основні теорії, методи та принципи математичних, природничих, соціально-гуманітарних та економічних наук, сучасні моделі, методи та програмні засоби підтримки прийняття рішень для розв’язання складних задач будівництва та цивільної інженерії РН02. Брати участь у дослідженнях та розробках у сфері архітектури та будівництва. РН04. Проєктувати та реалізовувати технологічні процеси будівельного виробництва, використовуючи відповідне обладнання, матеріали, інструменти та методи. РН09. Проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди, інженерні мережі та технологічні процеси будівельного виробництва, з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації, часових та інших обмежень, у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці. РН10. Приймати та реалізовувати раціональні рішення з організації та управління будівельними процесами при зведенні об’єктів будівництва та їх експлуатації. РН12. Мати поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач в галузі будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації). РН13. Здійснювати організацію та керівництво професійним розвитком осіб та груп у сфері архітектури та будівництва. ЗН1. Концептуальні наукові та практичні знання, критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання. УМ1. Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання. КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації. КОМ2. Збір, інтерпретація та застосування даних. КОМ3. Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово АіВ1. Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проєктами. АіВ2. Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах. АіВ4. Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Будівельні матеріали • Будівельна техніка
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна “Технологія будівельного виробництва” є складовою частиною підготовки фахівців будівельного напряму та буде корисною для студентів, які цікавляться сферою будівництва. Дисципліна направлена на формування у студентів знань із технології та організації, управління та контролю виконання будівельних процесів під час проведення будівельно-монтажних робіт при спорудженні будівель та споруд. Ключові слова: будівельний процес, калькуляція, технологія будівництва, трудомісткість, технологічна карта.
Опис: Вступ. Основи технології будівельних процесів Загальні відомості. Будівельні процеси, їх склад і структура. Будівельні робітники. Організація і продуктивність праці. Механізація будівельних процесів. Нормативна і проектна документація. Проектування технологій виконання будівельно-монтажних робіт. Техніко-економічні показники. Контроль якості будівельно-монтажних робіт і продукції. Охорона праці і протипожежний захист об’єктів будівництва. Підготовчі роботи на будівельному майданчику. Загальні відомості. Підготовка майданчика. Робочі місця і технологічні зони. Складування будівельних матеріалів та конструкцій. Транспортні роботи Транспортні роботи. Загальні відомості. Контейнеризація та пакетування вантажів. Транспортування будівельних матеріалів і конструкцій. Комплексна механізація вантажно-розвантажувальних робіт. Земляні роботи Загальні відомості. Основні будівельні властивості грантів та їх класифікація. Способи виконання земляних робіт. Підготовчі та допоміжні роботи. Розроблення ґрунту механічним способом. Розроблення ґрунту гідромеханічним способом. Укладання, ущільнення та зворотне засипання ґрунту. Виконання земляних робіт у зимовий період. Кам’яні роботи Загальні відомості. Кладка з дрібного природного і штучного каменю правильної форм. Кладка з природного каменю неправильної форми. Кладка з великих блоків правильної форми. Виконання кам’яних робіт у зимових умовах. Контроль якості кам’яних робіт. Бетонні та залізобетонні роботи Загальні відомості. Опалубні роботи. Арматурні роботи. Приготування бетонної суміші. Бетонування конструкції. Вистоювання бетону і догляд за ним. Контроль міцності бетону. Розпалублення конструкцій. Виправлення дефектів бетонування. Виконання бетонних робіт у зимових умовах. Виконання бетонних робіт в умовах сухого жаркого клімату.
Методи та критерії оцінювання: Оцінка поточного контролю студента здійснюється за результатом успішного виконання та захисту лабораторних робіт. Форма семестрового контролю – екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (20%) • підсумковий контроль (80 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (80%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Протягом семестру студент виконує лабораторні роботи, звіти за виконані роботи оцінюються по 1 балу за одну роботу. Захист лабораторних робіт проходить у вигляді тестування у ВНС (тест до кожної роботи оцінюється в 4 бали). Захист роботи проходить протягом тижня з моменту її виконання. Студенту, який до початку СК виконав не всі лабораторні роботи, передбачені індивідуальним навчальним планом, а 50 та більше відсотків, дозволяється відпрацювати решту робіт у перший тиждень семестрового контролю, при цьому, результати оцінювання цих робіт враховуються у підсумковій поточній успішності. У разі відпрацювання всіх лабораторних робіт студент отримує допуск до екзаменаційного контролю. Письмову компоненту екзаменаційної роботи студенти виконують у ВНС.
Рекомендована література: 1.Черненко В.К., Осипов О.Ф., Тонкачаеєв Г.М. та інші. Технологія монтажу будівельних конструкцій. – Київ 2010 -372 с. 2.Лучко Й.Й., Парнета Б.З., Назаревич Б.Л. Методи захисту від корозії залізобетонних конструкцій і споруд. - Львів 2016 - 415 с. 3. Назаренко І.І., Німко Ф.О. Вантажопідйомна техніка (конструкції, ефективне використання, сервіс) – Київ 2010 -400 с. 4. . М. Штоль, В.И. Телисенко, В.И. Феклин: Технология возведення подземной части зданий и сооружений. / М. Строиздат -1990. – 284 с 5. В. П. Кизима, М. М. Ткачук, А. Г. Куковський, В. Ю. Громадченко. Технологія виконання та проектування земляних робіт у будівництві : Навч. посіб. / В. П. Кизима, М. М. Ткачук, А. Г. Куковський, В. Ю. Громадченко — Тернопіль : Підручники і посібники, 2011. — 448 с 6.. Економічні нормативи. Норми продуктивності на загально будівельні роботи в агропромисловому будівництві. Київ - 2012. 7. Технологія будівельного виробництва. Підручник / В.К.Черненко, М.Г.Ярмоленко, Г.М.Батура та інші. За ред. В.К.Черненко, М.Г.Ярмоленк. - К.: Вища шк., 2002.- 430 с. 8. Організація будівництва / С.А.Ушацький, Ю.П.Шейко, Г.М. Тригер та ін.; За редакцією С.А. Ушацького. Підручник.- К.: Кондор, 2007. – 521 с. 9. ДБН А.3.1 – 5-2016 Організація будівництва. Київ. 2016. 10. ДБН А.2.2 - 3-2014 Склад, порядок розроблення, погодження та застосування проектної документації для будівництва. Київ. 2014. 11. Посібник з розробки проектів організації будівництва і проектів виконання робіт.( до ДБН А.3.1-5-96). Частина перша. Технологічна та виконавча документація. Київ. 1997. 12. Технологія будівельного виробництва: навчальний посібник / В.М. Гуденко. – К.: Аграрна освіта, 2010. – 481 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Технологія будівельного виробництва (курсова робота)

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.00.O.032
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: к.т.н. Брайченко Сергій Петрович к.т.н. Мудрий Ігор
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни – знати основи технології будівельних процесів, навчити студентів обґрунтуванню методів виконання процесів. В результаті вивчення дисципліни студент повинен оволодіти вмінням та знанням в проектуванні будівель, споруд, використовувати нормативно-технічну документацію, розробляти проекти
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні питання у сфері будівництва та цивільної інженерії, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування основних теорій та методів прикладних наук. СК04. Здатність обирати і використовувати відповідні обладнання, матеріали, інструменти та методи для проєктування та реалізації технологічних процесів будівельного виробництва. СК07. Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у сфері архітектури та будівництва у непередбачуваних робочих контекстах. СК09. Здатність здійснювати організацію та керівництво професійним розвитком осіб та груп у сфері архітектури та будівництва.
Результати навчання: РН01. Застосовувати основні теорії, методи та принципи математичних, природничих, соціально-гуманітарних та економічних наук, сучасні моделі, методи та програмні засоби підтримки прийняття рішень для розв’язання складних задач будівництва та цивільної інженерії РН02. Брати участь у дослідженнях та розробках у сфері архітектури та будівництва. РН04. Проєктувати та реалізовувати технологічні процеси будівельного виробництва, використовуючи відповідне обладнання, матеріали, інструменти та методи. РН8.Раціонально застосовувати сучасні будівельні матеріали, вироби та конструкції на основі знань про їх технічні характеристики та технологію виготовлення. РН10. Приймати та реалізовувати раціональні рішення з організації та управління будівельними процесами при зведенні об’єктів будівництва та їх експлуатації. РН12. Мати поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач в галузі будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації). РН13. Здійснювати організацію та керівництво професійним розвитком осіб та груп у сфері архітектури та будівництва. ЗН1. Концептуальні наукові та практичні знання, критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання. УМ1. Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання. КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації. КОМ2. Збір, інтерпретація та застосування даних. КОМ3. Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово АіВ1. Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проєктами. АіВ4. Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Архітектура • Будівельні матеріали • Будівельна техніка
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна “Технологія будівельного виробництва” є складовою частиною підготовки фахівців будівельного напряму та буде корисною для студентів, які цікавляться сферою будівництва. Дисципліна направлена на формування у студентів знань із технології та організації, управління та контролю виконання будівельних процесів під час проведення будівельно-монтажних робіт при спорудженні будівель та споруд.
Опис: Курсовий проект з дисципліни “Технологія будівельного виробництва” передбачає розробку технологічної карти на влаштування земляних робіт.
Методи та критерії оцінювання: Оцінка поточного контролю студента здійснюється за результатом успішного виконання та захисту курсової робіти.
Критерії оцінювання результатів навчання: Курсовий проект – оцінюється при захисті перед комісією в складі 2-х викладачів кафедри (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Протягом семестру студент виконує лабораторні роботи, звіти за виконані роботи оцінюються по 1 балу за одну роботу. Захист лабораторних робіт проходить у вигляді тестування у ВНС (тест до кожної роботи оцінюється в 4 бали). Захист роботи проходить протягом тижня з моменту її виконання. Студенту, який до початку СК виконав не всі лабораторні роботи, передбачені індивідуальним навчальним планом, а 50 та більше відсотків, дозволяється відпрацювати решту робіт у перший тиждень семестрового контролю, при цьому, результати оцінювання цих робіт враховуються у підсумковій поточній успішності. У разі відпрацювання всіх лабораторних робіт студент отримує допуск до екзаменаційного контролю. Письмову компоненту екзаменаційної роботи студенти виконують у ВНС.
Рекомендована література: 1. Черненко В.К., Осипов О.Ф., Тонкачаеєв Г.М. та інші. Технологія монтажу будівельних конструкцій. – Київ 2010. 2. Назаренко І.І., Німко Ф.О. Вантажопідйомна техніка (конструкції, ефективне використання, сервіс). Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.: Видавничий дім «Слово», 2010. 3. Ярмоленко М. Г., Терновий В.І., Скрипник М.А. та інші. Технологія будівельного виробництва. –К.:Вища шк., 1993. 4. Бородзин И.Г. и др. Технико-экономические обоснования выборов кранов и приспособлений.- М.: Стройиздат, 1973. 5. Економічні нормативи. Норми продуктивності на загально будівельні роботи в агропромисловому будівництві. Частина 1/ Київ - 2005. 6. Економічні нормативи. Норми продуктивності на загально будівельні роботи в агропромисловому будівництві. Частина 1/ Київ – 2011
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).