Мережі водопостачання та насосні станції (курсовий проєкт)

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.08.E.172
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: ст. викладач Піцишин Богдан Степанович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • засвоєння методики розрахунків насосних станцій водопостачання, насосних станцій технічного водопостачання та повітродувних станцій; • засвоєння методики розрахунків насосних станцій водовідведення, насосних станцій для перекачування мулу та осаду; • формування вмінь та навичок з розрахунку і проектування насосних станцій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Технічна механіка рідин і газів • Водопостачання і водовідведення • Гідравліка каналів і споруд • Гідротехнічні споруди • Мережі водопостачання • Мережі водовідведення
Короткий зміст навчальної програми: Визначення ємності водонапірного бака; визначення продуктивності насосної станції; визначення повного напору насосів; підбір насосів і дослідження їх сумісної роботи з водоводами; проектування і розрахунок всмоктувальних і напірних ліній всередині насосної станції; визначення відмітки осі насосів і підлоги насосної станції; проектування насосної станції. Розподіл притоку стічних вод по годинах доби; підбір насосів; розрахунок напірних трубопроводів; характеристика трубопроводів; дослідження сумісної роботи насосів із водоводами; розрахунок кількості переключень на водоводах; визначення ємності приймального резервуара; розрахунок комунікацій насосів; конструювання насосної станції.
Методи та критерії оцінювання: • підсумковий контроль (залік): захист курсового проекту (100 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДБН В.2.5-74:2013. Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування. 2. ДБН В.2.5-75:2013. Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування. 3. Константінов Ю.М., Гіжа О.О. Технічна механіка рідини і газу: Підручник. – К.: Вища школа, 2002. – 277 с. 4. Гідравлічні і аеродинамічні машини [Текст] / [М. І. Колотило, О. М. Романюк, Г. П. Вербицький, та інш.] – Кіровоград, 1997. – 176 с. 5. Карелин В.Я, Минаев А.В. Насосы и насосные станции. Издание 2–е. Учебник для вузов. – М.: Стройиздат, 1986.– 316 с. 6. Насосні та повітродувні станції : навч. посібник / Т. О. Шевченко, Ю. В. Ярошенко, М. М. Яковенко, В. М. Бєляєва ; Харків. нац. ун-т міськ. гос- ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ, 2014. – 195 с. 7. Новодержин Р.А. Насоснне станции систем техиического водоснабжения тепловых и атомных электростанций. – М.: Энергоатомиздат, І989. – 288 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).