Процеси та обладнання у виробництві будівельних конструкцій, виробів і матеріалів

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.04.E.093
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна

Процеси та обладнання у виробництві будівельних конструкцій, виробів і матеріалів (курсова робота)

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.04.E.094
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: доцент Каганов Вадим Оскарович професор Марущак Уляна Дмитрівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є ознайомлення студентів з основними процесами в технології виробництва будівельних конструкцій, виробів і матеріалів (механічних, гідромеханічних, тепло- і масообмінних), закономірностями їх протікання, класифікацією обладнання, перспективними напрямами розвитку основних технологічних процесів отримання будівельних матеріалів і виробів на їх основі.
Завдання: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії СК04. Здатність обирати і використовувати відповідні обладнання, матеріали, інструменти та методи для проєктування та реалізації технологічних процесів будівельного виробництва. КСП403. Знання теоретичних закономірностей перебігу елементарних процесів і основних стадій технологічного процесу виготовлення будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, принципів оптимізації технологічних рішень та здатність розрахувати параметри технологічних процесів і апаратів. КСП407. Здатність виконувати техніко-економічний аналіз та розрахунки показників виробництва різних видів будівельних матеріалів, виробів та конструкцій.
Результати навчання: - Розробляти конструктивні рішення об’єкту будівництва на базі знання номенклатури та конструктивних форм, уміння розраховувати й конструювати будівельні конструкції та вузли їх сполучення; - дотримуватись сучасних вимог нормативної документації в галузі будівництва; - застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення технічних задач спеціальності, використовуючи відомі методи; - поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності (спеціалізації) з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів. РН04. Проєктувати та реалізовувати технологічні процеси будівельного виробництва, використовуючи відповідне обладнання, матеріали, інструменти та методи. ПРС402. Виконувати технологічні розрахунки параметрів процесів і апаратів при виготовленні будівельних матеріалів, виробів і конструкцій. ПРС406. Використовувати основні положення теорії організації виробничих процесів для аналізу і синтезу виробничих систем, організації виробничих процесів на робочих місцях, технологічних лініях, виробничих ділянках, в цехах основного і допоміжного виробництва, дослідження і проектування виробничих процесів і систем. УМ1. Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: - Будівельна механіка - Будівельна техніка; - Будівельне матеріалознавство; - Технологія будівельного виробництва. Кореквізити: Будівельні конструкції заводського виготовлення
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни передбачає висвітлення принципів та закономірностей основних процесів, що лежать в основі технологій будівельних матеріалів та виробів. Розглядаються механічні, гідромеханічні, теплові і масообмінні процеси та їх зв'язок з технологічними методами переробки вихідної сировини в готову продукцію. У межах курсу наведено класифікацію обладнання, його конструктивні особливості, раціональне застосування.
Опис: Поняття про механічні, гідромеханічні, теплові і масообмінні процеси та їх зв'язок з технологічними методами переробки вихідної сировини в готову продукції. Класифікація процесів і апаратів за різними критеріями. Основні характеристики та розрахунок механічного обладнання підприємств з виготовлення збірного залізобетону та монолітного бетону в індустріальних умовах. Технологічне обладнання для транспортування, підйому та дозування компонентів будівельних сумішей . Змішувальне технологічне обладнання, металоформи та опалубні системи для залізобетонних конструкцій та бетонних виробів. Методи підготовки та змащення метало-форм. Технологічні лінії по зварюванню арматурних сіток та просторових каркасів. Обладнання для індустріальних умов ущільнення бетонних сумішей формування залізобетонних конструкцій.
Методи та критерії оцінювання: Виконання та захист курсової роботи
Критерії оцінювання результатів навчання: Кінцева оцінка за навчальну дисципліну складається з оцінювання якості виконання та захисту курсової роботи Форма семестрового контролю – залік.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Процеси і апарати в технології будівельних матеріалів: Навчальний посібник / Безсмертний М.П. К.: КНУБА, 2014. 204 с. 2. Дубинін А.І., Атаманюк В.М., Дулеба В.П., Симак Д.М. Обладнання хімічних виробництв та підпиємств будівельних матеріалів. Львів. Видавництво НУ "Львівська політехніка", 2013 р. - 292 с. 3. Гоц В.І., Кокшаров В.М.. Павлюк В.В.,Тимошенко С.А. Теплові процеси і установки у виробництві будівельних конструкцій виробів і матеріалів: Підручник. К.: Основа. 2014.360 с. 4. Бордюженко О.М., Карпюк А.А. Теплові установки промисловості будівельних матеріалів. Навчальний посібник. - Рівне: НУВГП, 2012. - 123 с. 5. Виробництво залізобетонних конструкцій і виробів. Під ред Гоца В.І. – 2019. К.: Основа. – 464 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).