Технологія заготівельних і монтажних робіт та інженерні мережі систем ТГВ

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.07.E.152
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: старший викладач Довбуш О.М.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчальної дисципліни є вивчення сучасних методів і способів виконання будівельно-монтажних процесів, включаючи заготівельні і зварювальні, які базуються на застосуванні ефективної організації праці, сучасних технічних засобів, конструкцій, обладнання і матеріалів. Вивчення даної дисципліни базується на знаннях з будівельних матеріалів і конструкцій, а також спеціальних дисциплін по опаленню, вентиляції, газо- і теплопостачанню, санітарно-технічному обладнанню будинків.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти необхідних: інтегральної компетентності (ІНТ) Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії. фахових компетентностей (ФК) СК03. Здатність проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди та інженерні мережі (відповідно до спеціалізації), з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці. фахових компетентностей спеціальності професійного спрямування (КСП) КСП703. Здатність розв’язувати широке коло проблем і задач з теплогазопостачання, вентиляції і кондиціювання (ТГПВіК), енергоресурсозбереження, обліку енергоносіїв, тощо, шляхом розуміння їх фундаментальних основ.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: • встановлювати склад будівельно-монтажних операцій і процесів; • обгрунтовано вибирати методи виконання робіт і необхідні засоби; • розробляти технологічні карти будівельно-монтажних процесів; • видавати виробничі завдання, визначати об’єми виконаних робіт; • приймати виконані роботи, здійснювати кількісний і якісний контроль. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН09. Проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди, інженерні мережі та технологічні процеси будівельного виробництва, з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації, часових та інших обмежень, у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці. ПРС703. Знання основних нормативно-технічних документів стосовно проектування, будівництва та експлуатації, реконструкції, капітального ремонту та термомодернізації інженерних систем, інженерних мереж населених пунктів; а також національних планів дій, програм тощо у частині реформування житлового-комунального господарства, енергоефективності, використання поновлюваних та нетрадиційних джерел енергії, організації ефективної системи обліку енергоносіїв, тощо. ПРС704. Демонструвати знання та уміння стосовно збору вихідних даних, проектування, будівництва та експлуатації інженерних мереж населених пунктів, систем будівель і споруд різного призначення в частині ТГПВіК, підвищення їх енергоефективності та зменшенні негативного випливу на довкілля; технічно та економічно обумовлювати прийняті рішення. ПРС706. Базові знання та розуміння спеціальних розділів на вибір студента (газопостачання, теплопостачання, системи формування мікроклімату) з метою майбутньої спеціалізації та освоєння міждисциплінарних підходів. УМ1. Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни: - Технологія заготівельних і монтажних робіт
Короткий зміст навчальної програми: Висвітлені сучасні методи і способи виконання будівельно-монтажних процесів в системах обігрівання, вентиляції та кондиціювання повітря, газопостачання. Розглянуті арматура, фасонні елементи та обладнання систем ТГВ. Приведені технологічні карти будівельно-монтажних процесів. Проведено ознайомлення з діючими елементами систем мікроклімату та проблемами їх монтажу на прикладі діючих підприємств.
Опис: Ознайомлення з діючими елементами системи теплопостачання. Монтаж дахових котелень. Монтаж систем обігрівання. Арматура систем обігрівання. Монтаж обладнання ЦТП та ІТП. Виготовлення попередньоізольованих труб систем теплопостачання. Монтаж елементів систем вентиляції. Монтаж елементів систем кондиціювання повітря. Монтаж елементів систем газопостачання. Монтаж елементів систем сонячного обігрівання. Розкрій та виготовлення вентиляційних заготовок.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни “Технологія заготівельних і монтажних робіт та інженерні мережі систем ТГВ (практикум)” проводиться у вигляді семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру. Поточний контроль знань студентів з дисципліни “Технологія заготівельних і монтажних робіт та інженерні системи ТГВ (практикум)” включає такі форми оцінювання: Оцінювання під час заняття: – Опитування або тестування знань студентів з теоретичного матеріалу – 0,8 бала за кожне заняття протягом семестру (15 занять). – Оцінка виконання завдань під час заняття – 2,5 бала за кожне виконання завдань під час заняття протягом семестру (15 занять) Оцінювання самостійної (зокрема, індивідуальної) роботи: – Оцінка виконаної індивідуальної контрольної роботи – 50 балів. Бали виставляються за правильне виконання індивідуальної контрольної роботи та її захист. Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру, та заліковий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: контрольна робота - 50 залік - 50
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Технологія заготівельних і монтажних робіт систем теплогазопостачання і вентиляції» сертифікат №00894 від 16.09.2014. 2. Монтаж систем обігріву і вентиляції. Методичні вказівки до курсової роботи з курсу “Технологія заготівельних і монтажних робіт систем теплогазопостачання та вентиляції” для студентів базового напрямку 06.0101 "Будівництво"/Укл.: Довбуш О.М., Жуковський С.С., Возняк О.Т., - Львів: Видавництво Національного Університету "Львівська політехніка”, 2012. - 75 с. 3. В.М.Желих, О.Т.Возняк, О.М.Довбуш, Ю.С.Юркевич, О.О.Савченко: Технології заготівельних і монтажних робіт систем обігрівання та вентиляції. / Навч.посібник. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2019. – 276 с. 4. О.М.Довбуш, О.Т.Возняк, С.С.Жуковський: Системи обігрівання та вентиляції. Технології заготівельних і монтажних робіт/ Навч.посібник. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2005. – 276 с. 5. Жуковський С.С., Кінаш Р.І. Технологія заготівельних та спеціальних монтажних робіт – Львів: Видавництво науково-технічної літератури, 1999. – 448 с. 6. Nadiia Spodyniuk, Orest Voznyak, Iryna Sukholova, Oleksandr Dovbush, Mariana Kasynets, Oleksandra Datsko. (2021) Diagnosis of damage to the ventilation system Diagnostyka, 2021, Vol.22, No.3, pp. 91-99 https://doi.org/10.29354/diag/141913. 7. Savchenko O., Voznyak O., Myroniuk Kh., Dovbush O. Thermal renewal of industrial buildings gas supply system // Lecture Notes in Civil Engineering. – 2020. – Vol. 100 : Proceedings of 2nd International scientific conference on EcoComfort and current issues of civil engineering EcoComfort 2020, Lviv; Ukraine, 16–18 September 2020. – pp. 385–392. https://doi.org/10.1007/978-3-030-57340-9 47. 8. Orest Voznyak, Nadiia Spodyniuk, Olena Savchenko, Iryna Sukholova, Mariana Kasynets, Oleksandr Dovbush. (2022) Efficiency of the heating convectors with aluminum ribbing. Pollack Periodica, 06 Jul 2022, Vol. 17, no. 3, pp. 129-134, 2022. https://doi.org/10.1556/606.2022.00616.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).