Транспорт і шляхи сполучення
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.00.O.031
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: доктор філософії, асистент Гоголь Марко Миронович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні питання у сфері будівництва та цивільної інженерії.
Загальна компетентність: ЗК06. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Спеціальна (фахова) компетентність:
СК03. Здатність проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди та інженерні мережі (відповідно до спеціалізації), з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
Результати навчання: 1. (РН07) Виконувати збір, інтерпретацію та застосування даних, в тому числі за рахунок пошуку, обробки та аналізу інформації з різних джерел.
2. (РН11) Оцінювати відповідність проєктів принципам проєктування міських територій та об’єктів інфраструктури і міського господарства.
3. (ЗН1) Концептуальні наукові та практичні знання, критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання
4. (УМ1) Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
5. (КОМ2) Збір, інтерпретація та застосування даних.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Інженерна геодезія
2. Архітектура будівель та споруд
3. Будівельні конструкції
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна вивчає теоретичні основи транспортного процесу; основні показники роботи транспорту; технологію й організацію транспортного процесу; принципи управління на транспорті; окремі види транспорту специфіку їх роботи та перспективи розвитку; класифікацію автомобільних доріг загального користування, міських вулиць і доріг, сільських вулиць і доріг; основи технології та організації будівництва шляхів сполучення
Опис: 1. ТРАНСПОРТНА СИСТЕМА ДЕРЖАВИ, АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ ТА АВТОМОБІЛЬНІ ДОРОГИ.
Історія розвитку транспорту і шляхів сполучення. Транспортна система, її склад та елементи Формування транспортних потоків Технологія та організація транспортного процесу.
2. ОКРЕМІ ВИДИ ТРАНСПОРТУ
Автомобільний транспорт. Автомобільний транспорт, рухомий склад і основні параметри. Область раціонального використання у сфері народного господарства. Автомобільні дороги: визначення, групи споруд, основні конструктивні елементи.
3. НАЗЕМНІ ШЛЯХИ СПОЛУЧЕННЯ
Автомобільні дороги: визначення, групи споруд, основні конструктивні елементи. Характеристика транспортних потоків на дорогах. Класифікація автомобільних доріг. План, повздовжній і поперечний профілі, геометричні елементи доріг, земляне полотно Штучні споруди, умови їх використання.
4. ДОРОЖНІ ОДЯГИ ТА ІНЖЕНЕРНЕ ОБЛАШТУВАННЯ ДОРІГ
Типи та принципи конструювання дорожніх одягів. Конструкції дорожніх одягів. Використання місцевих матеріалів та відходів промисловості. Інженерне облаштування доріг.
5. ПОВІТРЯНИЙ ТРАНСПОРТ
Розвиток повітряного транспорту. Особливості використання повітряних видів транспорту і їх місце в єдиній транспортній системі держави. Види рухомого складу. Аеропорти: класифікація, структура, спеціальні території. Вертодроми та їх елементи.
6. ВОДНИЙ ТРАНСПОРТ
Водні види транспорту: морський, річковий, озерний. Види плавзасобів за призначенням. Порти, класифікація та їх основні елементи. Берегові та річкові гідротехнічні споруди.Суднохідні канали. Шлюзи та їх елементи.
7. ІНШІ ВИДИ ТРАНСПОРТУ
Трубопровідний транспорт, його різновиди та класифікація , основні техніко-економічні характеристики. Пневмотранспорт. Міський транспорт. Канатні дороги.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (50%) - оформлення та захист контрольної роботи (усно)
Заліковий контроль (50%) – тестування у ВНС
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмову компоненту залікової роботи студенти виконують у ВНС.
Протягом семестру здобувачі освіти виконують індивідуальне завдання до контрольної роботи. Виконання та захист контрольної роботи враховуються до підсумкової поточної успішності. Захист контрольної роботи студенти виконують шляхом тестування у ВНС.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДБН В. 2.3-4:2015 Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво.
2. Вакуленко К. Є., Доля К. В. Управління міським пасажирським транспортом: навч. посіб. Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків: ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2015. 259 с.
3. Петренко О. І., Горбенко О. І. Транспортні засоби: Навчальний посібник/ О. І. Петренко, О. І. Горбенко. К.: ТОВ «СІК ГРУП УКРАЇНА», 2018. 350 с
4. Савченко В. Я., Гайдукевич В. А. Транспорт і шляхи сполучення: Навчальний посібник. К.: Арістей, 2007. 256 с.
5. http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=3345
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).