Контроль якості та експертиза виконаних робіт у будівництві
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.04.E.089
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: д.т.н., професор Кропивницька Т.П.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні питання у сфері будівництва та цивільної інженерії, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування основних теорій та методів прикладних наук.
фахові компетентності:
КСП401. Знання номенклатури будівельних матеріалів і виробів неорганічної та органічної природи, їх технічних та експлуатаційних властивостей, особливостей виготовлення та раціонального застосування залежно від умов використання, експлуатації та з урахуванням економічної доцільності.
КСП404. Здатність визначати основні властивості будівельних матеріалів, виробів і конструкцій за допомогою сучасних методів випробувань, встановлювати залежність властивостей матеріалів від їхнього складу та структури, а також технології їх виготовлення для раціонального використання будівельних матеріалів, виробів і конструкцій в будівлях і спорудах різного призначення
Результати навчання: ПРС403. Оцінювати показники якості будівельних матеріалів,
виробів і конструкцій згідно з чинними стандартами та розуміти
взаємозв’язок їх складу, структури і властивостей
ПРС404. Визначати вимоги до основних властивостей будівельних матеріалів, виробів і конструкцій різного функціонального призначення, необхідної довговічності та надійності відповідно до умов експлуатації та вибирати для застосування найбільш ефективні їх види.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Будівельне матеріалознавство.
Енергоощадні технології в будівництві.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни передбачає уміння проведення контролю виробництва будівельних конструкцій, виробів і матеріалів та при виконанні будівельних робіт, а також засвоєння методів і правил організації та проведення технічно-будівельної експертизи виконання будівельних робіт та її різновидностей в обраній галузі будівельного виробництва.
Опис: Контроль якості виготовлення будівельних матеріалів різного функціонального призначення. Правила і порядок проведення контролю на усіх етапах будівництва (вхідного, операційного, приймального та інспекційного).
Безпечна та надійна експлуатація виробничих будівель і споруд
Правила експлуатації і ремонту будівель разом з інженерними комунікаціями, санітарно-технічними пристроями
Обстеження, оцінка технічного стану та паспортизації виробничих будівель і споруд. Спостереження за збереженням будівель і споруд у період експлуатаці
Методи обстеження конструкцій. Інструментальне забезпечення обстеження конструкцій.
Оцінка технічного стану конструкцій, будівлі, споруди. Технічна експертиза. Контроль якості будівництва.
Обстеження будівель під час приймання і введення в експлуатацію. Обстеження і технічна діагностика будівель.
Спеціалізована організація. Порядок проведення паспортизації. Паспорт технічного стану будівлі.
Експертиза проектної документації. Спостереження за станом будівель та споруд у період експлуатації.
Методи та критерії оцінювання: Письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%).
Підсумковий контроль : письмово-усна форма (70 %, екзамен).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 30
Екзаменаційний контроль - 70
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Електронний навчальний комплекс http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=7805
1. ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Суміші бетонні та бетон. Загальні технічні умови.
2. ДСТУ EN 206-1:2019 Concrete – Part 1: Specification, performance, production and conformity.
3. ДСТУ 8907:2019 Настанова щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво.
4. ДБН А.3.1-5-2009. Організація будівельного виробництва.
5. Гоц В. І., Павлюк В. В., Шилюк П. С. Бетони і будівельні розчини: підручник / К. : Основа, 2016. 568 с
6. Болотских О. Н. Европейские методы физико-механических испытаний бетона. Харків : Торнадо, 2016. 144 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).