Автоматизоване проєктування в будівництві
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.01.E.052
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: доц. Крочак Ольга Володимирівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії.
фахові компетентності:
ФК01. Здатність до розуміння основних теоретичних положень, концепцій та принципів математичних та соціально-економічних наук.
ФК08. Здатність визначати та оцінювати навантаження та напружено-деформований стан ґрунтових основ та несучих конструкцій будівель (споруд), у тому числі з використанням сучасних інформаційних технологій.
КСП101. Здатність до проектування будівель та споруд промислового та цивільного призначення з використанням збірних і монолітних залізобетонних, металевих, кам’яних та дерев’яних конструкцій, в тому числі використовуючи сучасні програмні комплекси.
КСП102. Знання та розуміння будівельної механіки та її застосування при розрахунку й проектуванні будівельних конструкцій із використанням систем автоматизованого проектування;
Результати навчання: ПР3. Демонструвати навички усного та письмового спілкування державною та іноземними мовами, використовуючи навики міжособистісної взаємодії, працюючи в міжнародному контексті з фахівцями та нефахівцями в галузі, з використанням сучасних засобів комунікації.
ПР5.Продемонструвати вправність володіння принаймні однією іноземною мовою, включаючи спеціальну фахову термінологію.
ПР7. Використовувати та розробляти технічну документацію в тому числі з використанням сучасних інформаційних технологій.
ПР11. Визначати та оцінювати навантаження та напружено-деформований стан ґрунтових основ та несучих конструкцій будівель (споруд), у тому числі з використанням сучасних інформаційних технологій.
ПРС101. Застосовувати основні принципи, теорії та методи будівельної механіки для розрахунку елементів будівель та споруд при дії навантажень та впливів різного характеру з урахуванням їх взаємодії, з використанням систем автоматизованого проектування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Інформатика,
• Опір матеріалів,
• Будівельна механіка,
• Будівельні конструкції.
Короткий зміст навчальної програми: САПР. Програми для будівельного проектування. Програмний комплекс SCAD Office. Програмний комплекс МІРАЖ 2013. Програмний комплекс МОНОМАХ. Метод скінчених елементів. Бібліотека скінчених елементів Системи координат, які використовують в програмних комплексах. Класифікація споруд та конструкцій за признаками систем. Принципи створення розрахункових схем конструкцій та будівель. Розрахунок залізобетонних конструкцій. Розрахунок металевих конструкцій.
Опис: Введення. Проектування як інформаційний процес. Програми для будівельного проектування. Поняття САПР та основні принципи їх створення.
Тема 1. Загальний опис SCAD Office. Склад системи та основне призначення її компонент. Загальні принципи керування компонентами системи SCAD Office.
Тема 2. Програмний комплекс МІРАЖ2013 (ЛИРА). Склад програмного комплексу та призначення його компонент.
Тема 3. Програмний комплекс МОНОМАХ . Склад програмного комплексу та призначення його компонент.
Тема 4. Метод кінцевих елементів – теоретична основа сучасних розрахункових програмних комплексів. Поняття про кінцеві елементи, їх види.
Тема 5. Бібліотека кінцевих елементів та їх використання для моделювання розрахункових схем.
Тема 6. Класифікація будівельних конструкцій за признаками систем. Глобальні, місцеві і локальні осі координат.
Тема 7. Основні принципи моделювання будівельних конструкцій , будівель та споруд. Складові розрахункової схеми та їх аналіз.
Тема 8 Опис елементів та їх з’єднання в розрахунковій схемі будівельної конструкції
Тема 9. Бібліотека ідентифікаторів поперечних перетинів кінцевих елементів в ПК “Ліра”. Опис жорсткісних характеристик залізобетонних та металевих елементів.
Тема 10. Опис координат вузлів розрахункової схеми. Опис зв’язків, накладених на конструкцію.
Тема 11. Бібліотека стандартних схем завантаження кінцевих елементів в ПК “Ліра”. Задання навантаження розрахункової схеми будівлі.
Тема 12. Модулі армування залізобетонних перетинів.
Задання характеристик матеріалів та розрахункових вимог по міцності та тріщиностійкості до елементів.
Тема 13. Виконання розрахунку. Графічне відображення моделі та результатів розрахунку. Стандартні таблиці.Звіт.
Тема 14. Підбір перетинів металевих конструкцій
Методи та критерії оцінювання: •письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%),
•підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: лабораторні роботи - 30 балів; контрольний захід - 70 балів, разом - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Барабаш М.С., Козлов С.В., Медведенко Д.В. Комп’ютерні технології проектування металевих конструкцій. К. НАУ, 2012. – 572 с.
2.В.А.Баженов, Е.З.Криксунов, Ф.В.Перельмутер, О.В. Шишов Інформатика. Інформаційні технології в будівництві. Київ: 2004. – 355 с.
3.http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=726.
4. Крочак О.В., Максимович С.Б. Розрахунок будівельних конструкцій за допомогою програмного комплексу ЛІРА: навч.посіб. Львів: Простір-М, 2021. -200с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).