Метали та зварювання в будівництві

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.01.E.055
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Авіаційна та виробнича інженерія
Лектор: к.т.н., доцент Дзюбик Андрій Романович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсу є вивчення студентами основ металознавства та основних способів і технологій зварювання сталей, що мають застосування у промисловому будівництві в даний час та отримають розвиток в майбутньому
Завдання: інтегральна компетентність: - здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії (ІНТ); спеціальні (фахові, предметні) компетентності: - здатність використовувати концептуальні наукові та практичні знання з математики, хімії та фізики для розв’язання складних практичних проблем в галузі будівництва та цивільної інженерії (СК01); фахові компетентності спеціальності професійного спрямування: - здатність до проектування організаційно-технологічних рішень зведення будівель та споруд, володіння базою сучасних технологій будівельного виробництва і вміння впроваджувати їх у практичну діяльність з урахуванням техніко-економічних показників (КСП 106).
Результати навчання: Результати навчання РН01. Застосовувати основні теорії, методи та принципи математичних, природничих, соціально-гуманітарних та економічних наук, сучасні моделі, методи та програмні засоби підтримки прийняття рішень для розв’язання складних задач будівництва та цивільної інженерії. ПРС104. Забезпечувати організацію будівництва будівель та інженерних споруд різної архітектурної та технічної складності із використанням сучасних енергоефективних конструкційних матеріалів та технологій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Будівельне матеріалознавство Металеві конструкції
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань із основ металознавства; теоретичних основ зварювання; електродугового зварювання плавленням; контактного зварювання та спеціальних способів зварювання в будівництві, які використовуються у виробництві на цей час та отримають застосування в ближньому майбутньому; отримує вміння практично втілювати отримані теоретичні знання при виборі техніки та технології зварювання сталей в будівництві.
Опис: 1. Елементи теорії сплавів. залізовуглецеві сплави. 2. Вуглецеві та леговані сталі. 3. Зварювання: основні поняття та сутність. 4. Ручне дугове зварювання (рдз) покритими електродами 5. Елекродугове зварювання під флюсом та в середовищі газів. 6. Джерела живлення електричної дуги. 7. Технологія зварювання низьколегованих та низьковуглецевих сталей. 8. Контактне зварювання.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист окремих пунктів контрольної роботи в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення обчислень. 2. Проведення поточного експрес – контролю засобами віртуального навчального середовища або тестами, усним опитуванням, оцінкою активності та внесених пропозицій. 3. Захист лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою її виконання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Представлення та захист контрольної роботи, що виконується за поставленим завданням (25 балів); Представлення та захист звітів до лабораторних робіт (25 балів); Поточний експрес – контроль (50 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Газополуменева обробка металів: методичні вказівки до циклу лабо-раторних робіт з курсів «Метали та зварювання в будівництві», «Металоз-нав¬ст¬во та зварювання» та «Основи зварювальних технологій» для студентів напрямів підготовки 192 «Будівництво та цивільна інженерія», 131 «Прикла-дна механіка», 132 «Матеріалоз¬навство», 133«Галузеве маши¬нобудування» та 136 «Мета¬лургія». Укл.: А. Р. Дзюбик, І. Б. Хомич – Львів: Видав¬ництво НУЛП, 2018. – 20 с. 2. Технологія зварювання плавленням: Методичні вказівки до виконан-ня курсової та розрахункових робіт з дисциплін “Метали та зварювання в будівництві ” та «Основи зварювальних технологій» для студентів спеціаль-ностей 19.192 «Будівництво та цивільна інженерія», 13.136 «Металургія», 13.132 «Матеріалознавство», 13.131 «Прикладна механіка», 13.133 «Галузе-ве машинобудування» / Укл. А. Р. Дзюбик, - Львів: Видавництво Національ-ного університету «Львівська політехніка», 2016. - 12 с. 3. Методичні вказівки до виконання циклу лабораторних робіт з курсів “Метали та зварювання в будівництві” та «Основи зварювальних технологій» для студентів спеціальностей 19.192 «Будівництво та цивільна інженерія», 13.136 «Металургія», 13.132 «Матеріалознавство», 13.131 «Прикладна ме-ханіка», 13.133 «Галузеве машинобудування». Укл.: А.Р. Дзюбик, Р.В. Па-лаш, І.Б. Хомич – Львів: Видавництво Національного університету “Львівсь-ка політехніка”, 2016. – 40 с. 4. Електронний навчально-методичний комплекс "Метали та зварюван-ня в будівництві" для студентів спеціальності 192 «Будівництво та цивільна інженерія» із спеціалізацією «Промислове і цивільне будівництво» http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=1475/ Укладачі: Дзюбик А. Р., Хомич І. Б. Рекомендована література Базова 1. Дзюбик А. Р. Метали та зварювання в будівництві: навч. посібник / А. Р. Дзюбик, І. Б. Хомич – Львів, Дрогобич: Посвіт, 2018. – 238 с. - ISBN 978-617-7624-74-4. 2. Кузін О. А. Металознавство і термічна обробка металів / О. А. Кузін, Р. Яцюк. – К. : Основа, 2005. – 360 с. - ISBN: 966-7760-36-7 3. Жизняков С. Н. Ручная дуговая сварка. Материалы. Оборудование. Технология. / С. Н. Жизняков, З. А. Сидлин – К.: „Екотехнологія”, 2006. – 368 с. - ISBN 978-5-903248-01-8 Допоміжна 1. Дзюбик А. Р. Підвищення ефективності зварювання магістральних трубопроводів при їх експлуатації та ремонті: монографія / А.Р.Дзюбик, І.Б.Назар, Р.В.Палаш. - Львів: Сполом, 2013. 258с. – ISBN 978-966-665-872-5. 2. Биковсъкий О. Г. Довідник зварника / О. Г. Биковсъкий, I. В. Пінь-ковський – К.: Техніка, 2002. – 336 с. - ISBN 966-575-168-9. 3. Назар І. Б. Технологічні процеси відновлення деталей машин та аг-регатів: навч. посібник / І. Б. Назар, А. Р. Дзюбик, А. А. Войтович. – Дрого-бич: Посвіт, 2020. – 204 с. – ISBN 978-917-7835-51-5. Інформаційні ресурси 1. Дзюбик А. Р. Метали та зварювання в будівництві: навч. посібник ВНС НУЛП [Електронний ресурс] / Дзюбик А. Р., Хомич І. Б. - реєстр. номер № Е41-177-56/2017 від 03.04.2017 р. – Режим доступу: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=1475
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).