Матеріали будівельної хімії
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.04.E.096
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: доцент Позняк Оксана Романівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні питання у сфері будівництва та цивільної інженерії, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування основних теорій та методів прикладних наук.
ФК16. Розуміння вимог до надійності та засобів забезпечення надійності будівельних конструкцій, будівель, споруд та інженерних мереж.
фахові компетентності:
КСП401. Знання номенклатури будівельних матеріалів і виробів неорганічної та органічної природи, їх технічних та експлуатаційних властивостей, особливостей виготовлення та раціонального застосування залежно від умов використання, експлуатації та з урахуванням економічної доцільності.
КСП406. Здатність виконувати техніко-економічний аналіз та розрахунки показників виробництва різних видів будівельних матеріалів, виробів та конструкцій.
Результати навчання: РН1 (ПР17). Організовувати та управляти будівельними процесами при зведенні об’єктів будівництва та їх експлуатації, ремонті й реконструкції з урахуванням вимог охорони праці.
РН2 (ПРС403). Оцінювати показники якості будівельних матеріалів, виробів і конструкцій згідно з чинними стандартами та розуміти взаємозв’язок їх складу, структури і властивостей.
РН3 (ПРС405). Прогнозувати зміну властивостей матеріалу, виробу чи конструкції з урахуванням дії навколишнього середовища та умов експлуатації.
РН4 (ПРС407). Виконувати техніко-економічний аналіз технології виробництва і застосування різних видів будівельних матеріалів, виробів і конструкцій.
РН5 (УМ03). Оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення.
РН6 (АіВ04). здатність демонструвати розуміння основних засад охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Будівельне матеріалознавство
• В’яжучі речовини
• Бетони та будівельні розчини, заповнювачі для бетонів
• Технологічний супровід виготовлення монолітних бетонних і залізобетонних конструкцій
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна розглядає питання класифікації хімічних добавок, які застосовуються в будівництві; специфічні властивості гідрофільних, гідрофобних і повітровтягувальних добавок, суперпластифікаторів, прискорювачів та сповільнювачів тверднення, інгібіторів корозії сталі, протиморозних, комплексних та інших добавок; фізико-хімічного впливу добавок на властивості бетонів і розчинів. Основні положення по застосуванню добавок викладені відповідно до діючих нормативних документів. Значну увагу приділено рекомендаціям щодо вибору добавок та їх вмісту в бетонах і розчинах. Крім цього, розглядаються питання номенклатури та основних властивостей сухих будівельних сумішей, лакофарбових матеріалів та матеріалів на основі органічних в’яжучих. Вивчення курсу передбачає наявність систематичних та ґрунтовних знань із базових дисциплін – «В’яжучі речовини», «Бетони і будівельні розчини, заповнювачі для бетонів». Знання і навички, отримані при вивченні дисципліни використовуються студентами при вивченні основних професійних дисциплін «Технологічний супровід виготовлення монолітних бетонних і залізобетонних конструкцій», «Основи виробництва бетонних і залізобетонних конструкцій».
Опис: Вивчення дисципліни передбачає вивчення таких розділів: наукові принципи і положення науки про матеріали будівельної хімії; класифікація та вимоги до експлуатаційних характеристик добавок для бетонів і будівельних розчинів. добавки, що регулюють властивості готових до використання бетонних та розчинових сумішей; добавки, що змінюють властивості бетонів і розчинів; добавки, що надають бетонам (розчинам) спеціальних властивостей; антикорозійні засоби; способи захисту бетону та металу від корозії; лакофарбові матеріали; фарби та лаки для дерева; фарби для металу; сухі будівельні суміші; класифікація сухих будівельних сумішей та характеристика вихідних матеріалів; характеристика сухих будівельних сумішей різного призначення; матеріали на основі бітуму і дьогтю; біокомпозити та композиційні матеріали на основі відходів переробки деревини.
Методи та критерії оцінювання: Оцінка поточного контролю студента здійснюється за результатом успішного виконання та захисту контрольної та лабораторних робіт. Форма семестрового контролю – залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкове оцінювання (100 балів) результатів навчання включає виконання та успішний захист контрольної (20 балів) та лабораторних (30 балів) робіт, виконання підсумкової контрольної роботи (50 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс, який використовується для забезпечення дисципліни "Матеріали будівельної хімії" (http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=5607).
2. Добавки для бетонів і будівельних розчинів. Загальні технічні умови. – ДСТУ Б В.2.7-171:2008. – [Чинний від 2008-12-26]. – К.: Мінрегіонбуд України, 2010. – 93 с. (Національний стандарт України).
3. Суміші будівельні сухі модифіковані. Загальні технічні умови. - ДСТУ Б В.2.7-126:2011. – [Чинний від 2011-01-06]. – К.: Мінрегіонбуд України, 2011. – 59 с. (Національний стандарт України).
4. Менейлюк А.И. Современные технологии в строительстве: Учебник / [А.И. Менейлюк, В.С. Дорофеев и др.
под ред. А.И. Менейлюка]. – К.: Освита Украины, 2010. – 550 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).